• orch

Svinig svensexa

Min man hade lämnat sin email öppen på datorn, och precis när jag skulle stänga ned sidan såg jag att det stod ?svensexa? i ämnesraden (menade inte att snoka, men går ju inte att undvika att se vissa ord). Eftersom jag vet att hans polares svensexa planeras för fullt kunde jag tyvärr inte låta bli att läsa?fult gjort och jag skäms. Mailet var ett massutskick från en av killarna som anordnar svensexan, som skrivit något i stil med ?jag är rörd av allt engegemang från er killar gällande alla planer på petting med studentskor och förvärvande av könssjukdomar? (svensexan firas på en amerikansk ort under sk spring break, när college studenter super och festar). Till saken hör att både killen som skrev detta, liksom alla andra som ska på svensexan, är antingen gifta eller i seriösa relationer. Det är tredje gången min man åker på svensexa med detta gäng, och varje gång är/försöker flera av dem vara otrogna, antingen genom att tafsa på strippor eller betala extra för att vara ensamma med en strippa, eller försöker ragga upp tjejer. Killarna är i trettioårs-åldern, men intresserade av tjejer i college-åldern (18-22). Nu ska de åka till ett ställe där unga tjejer super och visar brösten (se Girls Gone Wild), och tydligen emailar de om att hångla upp studentskor. Jag litar på min man, men det här känns inte bra (får skylla mig själv som läste emailet). Vill iaf ha råd på hur jag ska tänka för att inte älta detta. Vill gärna säga att det bara är grabbig jargong, men med tanke på hur svinigt de har betett sig på tidigare svensexor (dock inte min man), så är jag inte säker. Jag vill också säga att det inte spelar nån roll hur de andra beter sig eftersom jag litar på min man, men samtidigt vet jag hur det kan vara med grupptryck och frestelser när det är sprit inblandat (han blir dock sällan full). Hur skulle ni ha reagerat?

• Svar på tråden Svinig svensexa
  • BrideBecks

Som du säger så har killar ofta en grov jargong mellan varandra utan att det ligger något i det. Mycket snack och lite verkstad. Sen kan det ju vara så att de upplever lite frihet när de är iväg på grabbresa, de kan titta på en snygg tjej utan att frun blir sårad och flörta lite, men de vet var gränsen går. Se men inte röra, du vet.
    Men har detta skett med otroheter tidigare så blir man ju såklart inte så glad av att läsa det. Jag hade blivit förbannad, äcklad och besviken på dessa män som är gifta och beter sig på det sättet! Låter oerhört omoget av dem. Hur kan de leva med det på sitt samvete?

• Sebastiána

Kan inte låta bli att tycka att de där killarna "förtjänar" att bli singlar igen. Det verkar vara det livet de är ute efter, då ska de inte vara gifta, sambos osv.

Jag hade aldrig velat vara ihop med en kille som tafsar på andra så fort han får chansen (talar inte om din kille nu utan de andra).

• evelinar

Jag tror att du kan lita på din man! Du skrev att han inte har varit otrogen mot dig tidigare och inte brukar bli full när de är ute och festar.

De andra killarna är väldigt omogna och äckliga. Så beter man sig inte!

• HappyE

Jag vet om en kille som var otrogen på sin egen svensexa, det var alltså han som skulle gifta sig. Tjejen han var med blev gravid!! Resulterade i en abort, men tänk hur det hade kunnat bli... Idioten berättade inget för blivande frun, hon var väl hel-lycklig, som de flesta här på BT, och planerade för fullt medans han hade kontakt med den andra tjejen för att försäkra sig om att det verkligen blev en abort...

• Sebastiána
    HappyE skrev 2010-01-29 13:30:15 följande:
    Jag vet om en kille som var otrogen på sin egen svensexa, det var alltså han som skulle gifta sig. Tjejen han var med blev gravid!! Resulterade i en abort, men tänk hur det hade kunnat bli... Idioten berättade inget för blivande frun, hon var väl hel-lycklig, som de flesta här på BT, och planerade för fullt medans han hade kontakt med den andra tjejen för att försäkra sig om att det verkligen blev en abort...
    Vad hemskt!
  • HappyE

Jag tror inte det. Hans "trevliga" kompisar verkade täcka upp väldigt bra för honom.. usch. Jag hörde det genom tjejen som blev gravid.

Sebastiána skrev 2010-01-29 13:34:45 följande:
    Fick frun veta sen?
  • patrikoannika

Mycket snack tror jag.. Killar pratar så där...

Tror inte att de menar ordagrannt vad du läste!

• Magjestic

Vi är i Sverige... sånt händer inte här direkt.

Jag tycker inte att du ska lägga så mycket vikt vid det.
    Det är som BrideBecks säger: Mycket snack och liten verkstad.

Anspelningarna i mailet är nog snare en önskan och kommer aldrig bli verklighet. Don't worry tjejen!

• Moirie

Jag skulle nog faktiskt ta upp att jag sett mailet på datorn, be om ursäkt för att jag snokat och berätta att jag känner mig illa berörd (på ett så ickeanklagande sätt jag kunde). Sen skulle jag se vad han hade att säga om saken. Det brukar inte bli bra om man känner sig tvungen att hålla tyst om något man inte borde ha sett men som sätter igång en massa grubbel.

• Sebastiána
    Moirie skrev 2010-01-29 16:51:04 följande:
    Jag skulle nog faktiskt ta upp att jag sett mailet på datorn, be om ursäkt för att jag snokat och berätta att jag känner mig illa berörd (på ett så ickeanklagande sätt jag kunde). Sen skulle jag se vad han hade att säga om saken. Det brukar inte bli bra om man känner sig tvungen att hålla tyst om något man inte borde ha sett men som sätter igång en massa grubbel.
    Sant. Ärlighet varar längst. Det är inte bra om tanken på vad du läst ligger och gror lång tid.
  • passionsblomman
    Magjestic skrev 2010-01-29 13:51:46 följande:
    Vi är i Sverige... sånt händer inte här direkt.
    ????

Vad baserar du det påståendet på?
  • orch

Tack för era svar. Jag har bestämt mig för att bara ta det som jargong, även om det nog är mer än snack för vissa av grabbarna. Egentligen tror jag inte att jag blev upprörd för att jag oroar mig för att min man skulle göra nåt, för det gör jag inte, utan mer att det är så tröttsamt att de ser svensexor som en helg då alla regler är satta ur spel, av typen ?what happens in Vegas, stays in Vegas?. Historierna jag fått höra från min man efter tidigare svensexor med detta gäng är vidriga, och då kan jag ändå tänka mig att jag inte ens får höra det värsta. Träffar ju deras fruar och flickvänner ibland, och det har varit svårt att inte tycka synd om dem.
    Huvudsaken är ju att min man inte beter sig som de, och inte ens är säker på om han vill åka. (Fast det är klart?om det hade varit min man som föreslagit det där med att hångla upp tjejer och förvärva könssjukdomar skulle jag förstås bli sårad och äcklad, även om det bara är ?killsnack?.)

HappyE?nä, vilken hemsk historia! Vad är det med folk?

Magjestic?fast jag är inte i Sverige

Moire? ?Det brukar inte bli bra om man känner sig tvungen att hålla tyst om något man inte borde ha sett men som sätter igång en massa grubbel.? Så sant!

• TheD

Jag skulle inte vara tyst utan fråga exakt de frågor jag kände att jag behövde ställa! Öppna kort gäller i förhållanden, inget annat.

Jag har sagt till min karl vad, om han får svensexa, inte bör göra och helst inte alls gå i närheten av.

För då blir han singel!!!!!!!!!1

• JustMeAndMyLove

Jag skulle säga precis som det är. Du såg mailet och läste av nyfikenhet och nu blev du lite orolig även om du litar på honom. Sprit och grupptryck KAN göra mycket även för den ärligaste, gulligaste människan.

Ärlighet varar längst, så kommer det alltid vara :)

• Dynastar

Håller med resten som förespråkar ärlighet, säg vad du har gjort och be om ursäkt men berätta hur du känner och fråga samtidigt vad han skulle gjort i samma situation. Det är väl ofta lite annorlunda på svensexor än möhippor men kvinnor håller också varandra om ryggen om deras vänner gjort ett snedsteg och låter mannan i fråga vara "lyckligt" ovetande. Så för din blivande man borde det inte vara så svårt att sätta sig in i din situation om det var dina vänner som "bara" hade haft en sån jargong men han visste att flera av dem varit otrogna och du skulle iväg med dem och de skulle fylla dig med sprit bland massa halvnakna hormonstinna killar. Tänk på att det är ni som skall dela ert liv tillsammans, jag har lärt mig att allt bara blir värre av att man kör strutsen och sticker ner huvudet i sanden.

• Chris24

Nej,nej och åter nej ts, säg sanningen. Precis som alla andra har skrivit tycker jag du ska bara säga att du råkade läsa mailet och ber om ursäkt men såhär känner jag inför detta och med tanke på det och hur jag vet om det osv osv.. och förklara på ett lugnt och trevligt sätt att du visst litar på honom men det känns inte bra och läsa ett sådant mail samt veta allting du vet, utan och oroa dig.

Öppna kort tycker jag också man ska köra med i ett förhållande.

Ööö - måste jag tillägga till den som skrev "vi är i sverige - sånt händer inte här direkt"... WHAT????
    Sorry om jag kanske överreagerar eller du menade kanske nåt helt annat än vad du skrev? Men det där är jag nyfiken på vad du baserar det på????

Svar på tråden Svinig svensexa