Svinig svensexa
Min man hade lämnat sin email öppen på datorn, och precis när jag skulle stänga ned sidan såg jag att det stod ?svensexa? i ämnesraden (menade inte att snoka, men går ju inte att undvika att se vissa ord). Eftersom jag vet att hans polares svensexa planeras för fullt kunde jag tyvärr inte låta bli att läsa?fult gjort och jag skäms. Mailet var ett massutskick från en av killarna som anordnar svensexan, som skrivit något i stil med ?jag är rörd av allt engegemang från er killar gällande alla planer på petting med studentskor och förvärvande av könssjukdomar? (svensexan firas på en amerikansk ort under sk spring break, när college studenter super och festar). Till saken hör att både killen som skrev detta, liksom alla andra som ska på svensexan, är antingen gifta eller i seriösa relationer. Det är tredje gången min man åker på svensexa med detta gäng, och varje gång är/försöker flera av dem vara otrogna, antingen genom att tafsa på strippor eller betala extra för att vara ensamma med en strippa, eller försöker ragga upp tjejer. Killarna är i trettioårs-åldern, men intresserade av tjejer i college-åldern (18-22). Nu ska de åka till ett ställe där unga tjejer super och visar brösten (se Girls Gone Wild), och tydligen emailar de om att hångla upp studentskor. Jag litar på min man, men det här känns inte bra (får skylla mig själv som läste emailet). Vill iaf ha råd på hur jag ska tänka för att inte älta detta. Vill gärna säga att det bara är grabbig jargong, men med tanke på hur svinigt de har betett sig på tidigare svensexor (dock inte min man), så är jag inte säker. Jag vill också säga att det inte spelar nån roll hur de andra beter sig eftersom jag litar på min man, men samtidigt vet jag hur det kan vara med grupptryck och frestelser när det är sprit inblandat (han blir dock sällan full). Hur skulle ni ha reagerat?