till minne av en icke närvarande
Min pappa gick bort för snart ett år sedan. Han fattas mig, som Mattis sa om Skalleper...
Hur hedrar ni minnet av en bortgången på bröllopet?
Min pappa gick bort för snart ett år sedan. Han fattas mig, som Mattis sa om Skalleper...
Hur hedrar ni minnet av en bortgången på bröllopet?
jag kommer ha min mammas vigselring i en kedja runt halsen och vi kommer har några rader i festprogrammet där vi sänder tankar till de som inte längre är med oss men som finns i våra hjärtan.
bara 2 v kvar nu och tänker mycket på att jag så gärna skulle vilja ha med mamma denna dag även om det gått 4 år nu...
vi funderade på att ha en låt som solister sjunger till deras ära. Min farmor stod mig väldigt nära och sambons morfar honom. Men det finns ju risk för att det blir alldeles för känslosamt.. så kanske bara ha låten utan några förklaringar, vi vet ju. Eller skriva någon rad i vigselprogrammet.
Låten vi klurat på är "om du såg mig nu" med marie fredriksson... så fin!
jag kommer att sy in min mammas vigselring i min brudklänning så att jag har den närmast hjärtat. ska bära ett jättefint halsband också som hon alltid hade på sig + be prästen säga några ord. jag saknar henne så otroligt mycket.
vi kommer att gifta oss på min pappas födelsedag. 2009 var det 10 år sedan han gick bort. mycket plötsligt och utan förklaring och jag själv skulle nog inte klara något mer utan att det tar bort min dag ur det hela. det kommer att stå i festprogramet att det är min fars födelsedag så vet alla där omd et.
När min bror gifte sig för ett år sedan så tände prästen ett ljus för min pappa i kyrkan precis innan vigseln och sen hade dom ljuset tänt under efterfesten på ett speciellt ställe!
När vi gifter oss vill jag också kunna gör något liknande!
Sen har jag fått guldet ifrån min mammas förlovningsring och vigselring och i min ring ska jag skriva både ´våra´ datum och mammas och pappas!
Jag förlorade min syster för 1 år sedan. Jag och min sambo har pratat om hur ska göra men har inte riktigt bestämt oss. Antingen tända ett ljus, skriva i festprogrammet eller något annat. Vi kommer i alla fall att lämna brudbuketten vid hennes grav dagen efter. RIP Cecilia min
Är väldigt kluven över hur det skulle kännas att t.ex. hedra personen i kyrkan etc. Sorgen är så oerhört stor och jag tror inte jag skulle klara av det helt enkelt....
Det med blomman var en fin ide.
I min pappas begravningsblomma hade jag prärieklocka och det kommer jag att ha i min bukett med.Så är han med mig ändå i ande.
samma här. vill så otroligt gärna hedra mammas minne i kyrkan, men frågan är hur mkt man orkar med egentligen.. vi har bestämt oss för att släppa iväg en hjärtformad khom loi (stavas d så??) någon gång på kvällen iaf.
Det där med att spela "om du såg mig nu" usch jag grinar bara jag tänker på det!! det är SÅÅÅÅÅ vackert och så fint att hedra dem som inte finns hos oss med det. själv har jag inte ngn jag direkt tänker på som gått bort.. men det var vackert..
Min mor gick bort för 2½ år sedan och fästmannens mor för drygt 5 år sedan...
När vi började kolla på bröllopsdatum visade det sig att dom hade namnsdag på samma dag, den 24 juli, så det blev ett sjlvklart val för oss att ha denna dag som bröllopsdag.
Har funderat på att skriva något i festprogrammet oxå, typ "dagens namnsdagsbarn", men vet inte riktigt, vill ju inte påminnas hela tiden om att dom inte är med...
Vi kommer att skicka iväg en khom loy för min mamma. Det är nog mest bara för att illustrera att vi tänker på henne och saknar henne. Hon är ju ändå alltid med mig i mitt hjärta.
Vi kommer be prästen i hon i sitt välkomsttal innan vi går in i kyrkan ber alla att tänka på de som inte kan närvara och sen tänder hon ett ljus i kyrkan.
(fick idén om ljuset från "Heek", tack!)
Jag kommer att ha ett litet kort på min morfar som kommer att hänga i buketten. Sedan kommer vi att ha kort på morfar och min killes morfar och farfar på ett bord, med ljus och blommor.