• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

nenne - trodde du visste det ... maken kan ibland glömma bort sig bl a senast när vi var på middag hos hans kollega och där sitter vi med fördrink i soffan och han säger "kanin" ... men rättar sig sedan till mitt vanliga namn.

• muggles

Lappis: kul att presentationen gick bra! Sug på den... (och inget annat höhö)

• muggles

Vad menar Vickan med att uppdatera FB före BT?! Va, va, VA?! Tur vi har spioner ute...

• Lapinette

mugglan ... har inte så mycket annat att suga på ! Men visst blir man lite hög när man står så där i rampljuset. Fick även träffa och dra presentationen inför deras nytillträdda generaldirektör.

• Lapinette

Ja och nu vill man ju veta lite mer!!!! Blev det snitt tillslut eller kom det igång på naturlig väg?

• Lapinette

Jag som annars inte vill läsa förlossningshistorier undrar så hur det gick?!

• nennesjuttioåtta

lappis
    Vad skönt att höra!
    Fast här känner vi ju varandra och vet vad som ligger bakom allt, jag har kanske haft för dålig kontakt med mina IRL-vänner för att inse att de kanske också ansträngt sig (flera veckor..*mummemummel*). När Telis skickade sitt sms om pluset tror jag att jag kunde gjort märke i biltaket för jag blev så himla glad, vilket jag inte blivit helhjärtat på flera år för avundsjukan svärtat ner det mesta.

Lapinette skrev 2010-02-18 15:07:16 följande:
    Men jag blir inte avis på Vickan!!! Hon verkar ha lidit så himla mycket ... och så är jag ju inte avis på dig nenne utan bara JÄTTEGLAD! Inte en gnutta avundsjuka. Visst är det konstigt?!
  • nennesjuttioåtta

lappis
    hahahah kollegan är fransman också va? ihihihi!

Muggles
    vilken tajming! har du landat?

• Lapinette

nenne - nej en gråhårig svensk ... maken kallar mig för kanin och inte lapinette!! Konstigt nog! Vi har rätt många sådana stories i våra bakfickor då vi har flera namn och konstigheter för oss.

• Lapinette

På tal om kärlek!!! så eferlyste jag en brunch för några dagar sedan ... inget napp?! Kan vi inte försöka planera in någon framöver? Det behöver ju inte vara de närmaste veckorna men bra om vi sätter ett datum så kan även "långväga" komma hit (jag vill se nennes mage).

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge