• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Telis - jajamen, jag var uppe kl 5! Pigg som en lärka... not! Fast sov lite i bilen på väg till stan. Stackars maken körde och är jättetrött nu. Nu ska vi shoppa lite och sen på skidutflykt. Gynbesöket gick sådär, blir så irriterad på att han har noll koll!! Lite väl mkt aktivitet i mina äggstockar också men hoppas det hinner lugna sig innan det är dags att börja spruta. Berättar mer ikväll när jag slipper mobilsurfa.

• Mrs  B

Heja Heja Heja Vickan och Trollet!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack för alla tankar och kramar!!!!!!!!

SVÅRMOR är verkligen knepig och egoistisk liksom resten i den familjen och det gör mig så tokig......
    Maken och jag kom överens igår kväll att nästa gång svärmor har kalas/bjudning (troligtvis påskdagen) så ska vi ta med egen fika. Får se vad hon säger då???!!!

Angående makens farmor så var hon 90 år och väldigt dålig de sista fyra veckorna, men det känns väldigt konstigt ändå. Hon har betytt väldigt mycket för maken men även för mig så det tar nog ett tag innan man fattar att hon inte finns mer.....
    Nu måste vi ta tag i det praktiska och sen utrensning och städning av lägenheten.

Idag är jag hemma med båda barnen och tar en "day off".
    Malte hade feber igårkväll, så han fick alvedon, men nu märks inget. Men har dem hemma i alla fall. Max blev överlycklig när jag sa att han fick vara hemma idag om han ville. Det har ju varit mycket dagis på sistone så jag förstår att han också vill vara hemma lite.

• Ore

Hmm, har mailat den lokala konsumentrådgivaren, så nu får jag nog lugna mig tills jag har fått svar.

Så jäkla irriterande bara! Och nu försöker de hålla det mot mig, att jag faktiskt ändå köpte varan till det priset som var. Bara för att jag inte ville stå och blockera kön, och tänkte att det inte var någon större idé att prata med en ännu högre chef än den som redan konsulterats, eftersom de antagligen inte jobbar på helger.

• Lapinette

Vickan ...vad spännande!!!! Lycka till!

Sweet - fy fasen vad gulligt med "lavjo". Förstår att hjärtat totalt brister när man får höra sådant.

Sen tillhör jag en av de få som absolut inte känner som om det vore hela världen om jag missar de första 10 månaderna. Hade jag absolut velat vilja vara gravid, längtat efter en födsel och en litet grodyngel som skriker hela tiden så hade jag nog kämpat i något år till men, men, nu kan jag tänka mig att påbörja mammalivet något senare i stadiet utan att känna en stor sorg.

Snaily - så ni är redan klara hos läkaren. Du får berätta mer sen. Trist att han är så trög.

• Lapinette

Ore - trist att behöva klaga! Jag är superdålig på det ... maken är superbra.

Ego - lätt huvudvärk och rödögd ... sov skitdåligt inatt bara för att maken är borta. Varför blir det alltid så här?

• Liten med Mindre

Lycka till Vickan!
    hoppas på en fin leverans idag.

Mindre har fått feber igen, så vi är hemma ihop. Mormor kommer och avlastar lite till lunch. Snällt! Får se vad vi hittar på.

MrsB - låter som en plan att ta med fika till svårmor för att markera. Önskar att det fanns nåt hon inte tålde eller gillade som ni kan bjuda på vid nästa kalas...

Lappis - du är nog inte ensam om dålig sömn när respektive är borta. Fast just nu skulle nog maken önska bort mig till ett annat rum i alla fall. Är lite bökig och snarkig om nätterna.

Sweet - förstår precis känslan när lavjo kom. Fick höra första älska pappa - älska mamma för några månader sen.

Nu ska jag gosa lilltjej.

• Telis

Heja Vickan! Häftigt att du gått från att vara rädd för förlossningen till att bli fnissig av att vattnet går. Håller tummarna, nu är trollet snart här!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge