• Sebastiána

Vem betalar nännklänningen?

Tärnan kommer att betala sin klänning själv, hon får själv välja vilken klänning hon ska ha eftersom vi inte har något färgtema - så länge hon inte väljer vitt eller svart men det kommer hon inte att vilja göra ändå.

Vem ska betala näbbklänningen? Vi har en liten släkting som kommer att vara 4 och tänkte fråga henne och hennes föräldrar om hon kan vara näbb. De får också välja själva. Jag tycker inte att det behöver vara en sidenklänning eller en klänning som liknar brudklänningen. Det finns ju jättemånga söta flickklänningar till jul/nyår i helt vanliga affärer, och kommer väl en del till sommaren också.

• Svar på tråden Vem betalar nännklänningen?
  • Sebastiána

Kom på att näbben fyller år några veckor innan bröllopet, så hon kanske kan få den som födelsedagspresent

• Bluebride

brorsans dotter ska vara näbb och de betalar hennes klänning

• Cantaton

Det var väl en tanke

Sebastiána skrev 2010-01-26 10:28:42 följande:
    Kom på att näbben fyller år några veckor innan bröllopet, så hon kanske kan få den som födelsedagspresent
  • Gnistra mera

Vi skall ha två pojknäbbar. Vi betalar deras klader. Dom är mina brorsöner och en av dom är även min gudson.

• Sebastiána

Vi har ju en tajt budget, fat å andra sidan ger vi henne alltid födelsedagspresenter, kanske inte för så mycket som en näbbklänning kostar.

I julas såg jag väldigt fins "vanliga" festklänningsr på både Lindex och Lilla Mirakel som inte var så fasligt dyra. Det funkar ju.

Köper man en klänning och hoppas att den passar eller ska man ta med sig barnet för att prova? Det finns ju flera nätsajter som säljer näbbklänningar, men då kan hon ju inte heller prova.

• Bluebride

ta hennes mått i så fall, be föräldrarna. Köp sen klänningen på ebay, kanske bara kostar 2-3oo kr

Svar på tråden Vem betalar nännklänningen?