• millonet

barn på bröllop

Vi kommer att ha ca 7 barn på vårat bröllop, mellan 1 och 12 år (flest mellan 1 och 3) Under vigseln hade jag tänkt att de skulle få blåsa bubblor och därmed hålla sig sysselsatta, de stora får hjälpa de små...
    Har någon förslag på vad jag kan ha för de små under middagen-dansen?
    Tacksam för tips!

• Svar på tråden barn på bröllop
  • Sebastiána

Finns möjlighet till ett lekrum där ni ska ha festen, där de också kan sova när de blir trötta?

• millonet

Sov rum det vore ju bra, men nja tror inte det, vi hoppas dock att de flesta gäster stannar över, så då har barnfamiljerna ett eget rum i närheten. Tänkte ha en liten plastpool-utan vatten- med leksaker för de 2 minstingarna, men vill komma på lite roliga aktiviteter åt de andra. Krockett?

• millonet

Oj blev en röd gubbe, inte meningen...

• Astro

Alla former av utomhuslek är säkert bra, då får de springa av sig ev extra energi. Vi har ett extra litet rum i lokalen där vi ska sätta upp lite "bio" så framåt kvällen kan ungarna kolla på filmer och somna efterhand som där. Kommer ha 12 barn på bröllopet om alla kommmer .

• millonet

Åh vilket bra förslag! Filmvisning med filt o kudde! Perfekt! Hur visar ni filmerna? Jag kanske får ta med en tv?

• Astro

Jag tror att min mamma har en gammal diabildskärm någonstans, och en projektor bör ju gå att låna via någons jobb. Sedan är det bara att koppla in en bärbardator och köra DVD-filmer därigenom. Tror det finns en säng i det här rummet oxå, så om vi bara lägger in 1-2 madrasser och filtar och kuddar så bör det bli supermysigt. Bra för de mindre barnen framförallt, de lite större har ju valmöjligheten att vara med längre på festen.

Svar på tråden barn på bröllop