• smulansson

Naglar - hur långt innan bröllopsdagen ska man göra de?

Ska gifta mig i Italien och åker ner 5 dagar innan. Om man ska göra naglar, kan man göra det en vecka innan, är de fortfarande snygga till bröllopsdagen då? Har aldrig gjort naglar tidigare, men vad jag har förstått så är gelé bäst?

Bor i Uppsala och är även tacksam för tips på bra ställen.

• Svar på tråden Naglar - hur långt innan bröllopsdagen ska man göra de?
  • El amor

Jag går och gör mina naglar ca var fjärde vecka. Jag går då till salong som gör med gele och frans manikyr. Mina naglar brukar vara jättefina en vecka efter att jag gjort dem. Det är på slutet (innan jag ska dit igen) som de kan börja se slitna ut. Men det är klart, till bröllopet kanske jag inte väljer att lägga min tid så jättemånga dagar innan.. Man vill ju inte ta några risker..

• varelse
    juni09sthlm skrev 2010-01-25 14:33:43 följande:
    Nix, har aldrig gjort det själv. Tror det är svårt att få det bra. Jag brukar göra det på salong och det kostar 250 kronor och blir supersnyggt. Det håller en vecka max, men jag är rätt dålig på att alltid ha handskar när man diskar och så... så det kanske håller längre för andra :)Inför mitt bröllop ska jag även ha några glitterstenar på ena nageln :)Lycka till!
    Nu blev jag nyfiken! Det låter inte särskilt dyrt rent prismässigt. Var går du någonstans? Jag är lite sugen på att prova någon gång sådär innan bröllopet, för att se om det är något jag borde ha när vi gifter oss. Jag har alltid kortklippta naglar, för att jag alltid har av mina naglar om de är lite längre plus att jag är för lat för att ta hand om dem med att fila och smörja in etc.
  • Fofinha

Hade jag varit du och inte brukar ha långa naglar annars så hade jag gått och fått naglarna gjorda precis innan du åker till Italien. Om man är ovan så är det faktiskt bäst att göra dem något kortare, risken för att bryta kanske blir lite stor annars. Be nagelbyggaren lägga den vita randen något högre upp så ser naglarna lite längre ut än vad de egentligen är

Kan vara bra också kanske att ta med sig ett "resekit" till Italien, in case :)

• starfish

två dagar innan tyckte min nageltjej:) just för att dagen innan har man ju så mycket ändå att göra och två dagar känns bra för då är de superfräscha:)

• juni09sthlm

Varelse, jag brukar gå på Xinh Xinh Naglar på Fleminggatan. Jätteduktiga!

• KatjaB

Nu är det ju förstås inte samma sak som att gå till salong, men jag testade ett sånt där hemmakit med färdiga tippar som man klistrar på, finns ju en hel uppsjö men depend har några som inte är så långa och onaturliga och de var faktiskt rätt fina. Funderar på att ta såna och då fästa dem samma dag.
    Annars får det bli på salong, men då blir det nog ett par dagar innan, vet inte hur man ska hinna med annars.

Men ts, i italien borde du väl kunna göra dem?

• smulansson

Hallå!

Tack för alla svar! På våren brukar jag ha rätt fina naglar av mig själv, men vill inte riskera att de är fula. Ska kolla genom min bröllopsarrangör om hon kan rekommendera någon som fixar naglarna där på plats. Det känns tryggast så...

• Linkan82

jag arbetar som nagelteknolog och arbetar med gelé. Jag gör fransk manikyr i geleén och det håller i genomsnitt 4 veckor. Men ska du åka iväg så är ju risken att någonting händer med dem och det ju tråkigt. Jag har dock kunder som kan vara utomlands (Tailand) mer än en månad med sin gelé så det borde hålla.
    Det bästa om du ska göra med material är att göra det en eller två gånger innan bröllopet så du får prova på hur det sitter och "lär" dig hur du ska sköta dem så de håller sig snygga.

Vart i landet bor du?

Lycka till!

• ängeln24

Har du tänkt att ha kvar naglarna eller är det "bara" för bröllopet du gör dom?

När jag gjorde mina i juli 05 var jag såååå ovan med långa naglar att första tiden kunde jag knappt hålla i något. Detta beror ju såklart på hur långa naglar man har.
    Så jag skulle nästan råda dig att göra ett set och sen göra en fyllning till bröllopet för då har du provat i typ 4 veckor att ha naglar och då vet du hur det känns!

Jag kommer nog göra mina mån-tis samma vecka som bröllopet är!

• varelse
    juni09sthlm skrev 2010-01-26 08:41:27 följande:
    Varelse, jag brukar gå på Xinh Xinh Naglar på Fleminggatan. Jätteduktiga!
    Tack för tipset! Får ta och kolla upp det!
  • smulansson

Hej!

Jag har tänkt bara ha det till bröllopet. Vill inte ha jättelånga naglar, man kanske ska prova ett set och se hur det blir.

Tack!

ängeln24 skrev 2010-01-27 17:17:49 följande:
    Har du tänkt att ha kvar naglarna eller är det "bara" för bröllopet du gör dom?När jag gjorde mina i juli 05 var jag såååå ovan med långa naglar att första tiden kunde jag knappt hålla i något. Detta beror ju såklart på hur långa naglar man har.Så jag skulle nästan råda dig att göra ett set och sen göra en fyllning till bröllopet för då har du provat i typ 4 veckor att ha naglar och då vet du hur det känns!Jag kommer nog göra mina mån-tis samma vecka som bröllopet är!
  • Mrs Muria

har testat många andra salonger, men nu hittat min nageltjej, ber henne lägga det vita kanten lite längre upp på min nagel (då håller sig den franska manikyren lite längre)

går och gör gelnails var 4 vecka , absolut inte långa utan , bara det ser välvårdat ut .

till bröllopet har vi planerat lite mindre vit + vita stenar (ej bling bling utan mer " pearl color " ) på ringfingret.

bokat tid på onsdag, om något skulle hända kommer jag in till salongen på fredag.

kan verkligen rekommendera Valentina eller Louisa på beautyandnails.se

försök ej gå till elev eller nyexaminerad (även vanlig manikyr), man kan råka ut att dem klipper fel, filar för mycket , det kan till och med börja blöda...

Lycka till

• Skönhets tipsaren

Jag rekommenderar starkt Gizela från Halmstad Skönhet och hälsocenter på www.BeautyByGizela.eu
    En fantastiskt noggrann tjej som verkligen lyssnar på ens önskemål och jag råkar även veta att bröllop är det roligaste hon vet att syssla med.

För naglar, håruppsättning, makeup + en ansiktsbehandling innan som ger en jättefin hy tar hon endast 2700 kr.

Hon bor i Halmstad men brukar arbeta i Göteborg och reser gärna runt och hjälper till. 2 av mina väninnor och även min moster anlitade henne. Skitbillig och superduktig!

Lycka till/Jeanette

Svar på tråden Naglar - hur långt innan bröllopsdagen ska man göra de?