• 1000bruden

Vart skall man bo på Kauai, Hawaii?

bröllopsresa till Kauai på Hawaii, men vart skall man bo??? Någon som kan ge tips på stad, hotell?

• Svar på tråden Vart skall man bo på Kauai, Hawaii?
  • andbeyond

hej!

vi var på kauai på bröllopsresa, dock bara några dagar. Vi bodde på ett B&B www.nanakai.com/ som var helt underbart. Det är ju ett jättebra alternativ som inte kostar tokmycket. Det är lätt att köra bil på ön och finns parkering vid stranden och restauranger så det gjorde verkligen ingenting att man bodde lite längre upp på bergssidan. Om ni ska vara där längre skulle jag rekommendera att bo på 2 olika hotell. Bo nere vid poipu ett tag för att se den delen av ön (nanakai ligger där). Sen bo uppe i princeville/hanalei för att uppleva det vackra landskapet. Det är annars långt att bila upp dit och tillbaka på en dag. Nu vet jag inte hur länge ni ska vara där?

Ett tips om ni vill lyxa till det, om man någonsin ska åka helikopter rekommenderar jag helt klart att göra det på Kauai. Vi åkte med www.islandhelicopters.com/ (min bröllopspresent till min man då han älskar Jurassic Park filmerna ). Det var FANTASTISKT!

Vi åkte på ut med båt för att snorkla, vilket var läckert men det var lika bra snorkling utanför stranden på Maui (ön som helt klart fastnade i våra hjärtan)... Vi åkte även på en kayaktur på Hule'ia River, var verkligen en upplevelse. "Djungel"-trekking ger många myggbett dock

Ha det gott!

• SessanC

Prova att gå in på sajten tripadvisor, där betygssätter gäster olika hotell med mera. Då jag och min (blivande) man reste i Malaysia, Australien, Thailand gjorde vi våra val utifrån de hotell som fått bäst betyg på den sajten. Inget av hotellen gjorde oss besvikna!
    Det finns givetvis alltid pessimistiska människor som gett dåligt betyg, men det får man ju räkna med Klagar man på att sanden är för sandig kanske man borde bada i poolen

Svar på tråden Vart skall man bo på Kauai, Hawaii?