Bröllopsklänning i Malmö,tips!!
Ska äntligen in i Malmö på måndag och prova klänning!!
Har ej bestämt mig om jag ska köpa eller hyra än, så snälla berätta för mig var alla dessa affärer ligger i Malmö och vad de heter!!
Tack på förhand!!
Ska äntligen in i Malmö på måndag och prova klänning!!
Har ej bestämt mig om jag ska köpa eller hyra än, så snälla berätta för mig var alla dessa affärer ligger i Malmö och vad de heter!!
Tack på förhand!!
Palm Design ligger på Bergsgatan! De är fantastiska där, oerhört bra service!
Jag håller med älskarlivet, tjejerna på Palm är helt underbara. Jag har köpt min klänning där och man är alltid lika välkommen när man kommer dit.
Sen finns det Romantica som också ligger på Bergsgatan, nära Palms. Dom är helt ok, men jag kände mig inte alls lika välkommen där.
Sen har du Cinderella vid Hansacompagniet, KATASTROF!!! Jag har läst om tjejer som har blivit väl omhändertagna där men jag tvivlar. När vi var där så kom det en tjej och öppnade dörren och sen försvann hon... Visade sig inte överhuvudtaget. Jag har dessutom hört från en som är i branschen att dom är så otrevliga mot sina leverantörer också så det är snart ingen som vill jobba med dem mer.
Sen finns det Södra högtidskläder på Gustav Adolfs Torg, där var det inte heller nån som brydde sig direkt. Jag har varit inne där med m2b och kollat på kläder också och då var det lite bättre. Så det kan ändå vara värt ett besök.
Men satsa på Palms i första hand, då vet du vad du kan begära i dom andra affärerna sen.
Lycka till!!!
Vi har köpt min drömklänning på Romantica. Blev väl omhändertagen och fick mkt hjälp. Vi var först på Palm (de ligger på samma gata) men där var så mkt folk och ingen brydde sig om oss så vi gick igen.
Vi har beställt min brudklänning & blivande makens kläder på Södra Högtidskläder, sen köpte jag skorna på Romantica och en blomma till håret på Palms Design. Tyckte jag blev trevligt bemött & fick bra hjälp i alla tre affärerna. Har man möjlighet är det en bra idé att gå dit under en vardag och inte på helgen, då är det mycket mindre folk och mindre stressigt = man får bättre hjälp. Är dock medveten att det inte funkar om man jobbar, däremot är det en lyx av få man har som arbetssökande.
Lycka till med klänningsletandet!
Tack snälla för alla svar!!
Imorgon är det dax, lillkillen ska till mormor så jag kan prova i lugn och ro!!
Kommer nog att kika in i alla avanstående affärer, så förhoppningsvis så kommer det att gå bra!!
Hoppas att jag hittar klänningen med stort K :)
Sköt om er alla!!