• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • wiicky
    Bröllopsivrig skrev 2010-02-06 22:37:15 följande:
    Igår var jag helt galen, så i panik tog jag tåget från Karlstad och åkte till Oslo bara för att prova den DÄR KLÄNNINGEN som jag vill ha! Kände att jag var tvungen för att komma vidare i detta velande. Det tog hela dagen innan jag var hemma! Det var både bra och dåligt för den var ju precis så underbar som jag trodde! Men svindyr.....Ska den beställas måste det ske NU annar hinner den inte komma!!
    Precis så var det för mig när jag hade provat en klänning i Degerfors. Helt underbar och drygt 11 000 kr kostade den och var tvungen att beställas "nu" när jag provade den. Efter mycket om och men bestämde jag mig för att prova lyckan och just nu håller Milly Bridal på att göra mönstret. Jag kom fram till att den inte var värd 11 000, men en som skulle vara väldigt lik skulle vara värd knappt 3000 kr.. Man får helt enkelt se hur mycket du vill att en klänning för en dag ska kosta...
  • asfaltsblomman

Hej Alla!
    Göteborgsbrud som ska vigas i vackra värmland anropar!
    Jag är uppvuxen i värmland men min blivande man kommer från göteborg, där vi också bor. Men en så stor händelse i mitt liv känns självklar att göra på hemmaplan.
    Följer tråden för tips och ideér då det är lite bökigare att planera bröllop som inte är där man bor.

Kram på er

• MrsMuffin

Igår beställde vi inbjudningskort via Calligraphen...PUH. Känns skönt att ha det gjort, dessutom har jag kommit en bit på väg med bröllopshemsidan. För övrigt har ingenting hänt, jag börjar bli nervös hehe, trots att det är lång tid kvar. Voj voj.. Köpte min klänning hos Klädestjänst här i Ksd, hade absolut INTE tänkt mig dyrare än typ 5000, men den gick på cirka 7000 kr. Mkt pengar, funderar om jag borde hyrt istället. Fast jag är iofs jättenöjd. Synd bara att INGEN av de frisörer jag kontaktat har ringt upp än...urdåligt.

• wiicky
    MrsMuffin skrev 2010-02-08 16:35:09 följande:
    Igår beställde vi inbjudningskort via Calligraphen...PUH. Känns skönt att ha det gjort, dessutom har jag kommit en bit på väg med bröllopshemsidan. För övrigt har ingenting hänt, jag börjar bli nervös hehe, trots att det är lång tid kvar. Voj voj.. Köpte min klänning hos Klädestjänst här i Ksd, hade absolut INTE tänkt mig dyrare än typ 5000, men den gick på cirka 7000 kr. Mkt pengar, funderar om jag borde hyrt istället. Fast jag är iofs jättenöjd. Synd bara att INGEN av de frisörer jag kontaktat har ringt upp än...urdåligt.
    Åh, vad kul att du har hittat din klänning. Har du bilder? Den frisören jag kontaktat har inte heller ringt än... Du är inte ensam.
  • cajeli

MrsMuffin; kul med klänningen, tråkigt med frissan. Man blir mycket besviken när de säger att de ska höra av sig och de inte gör det.
    Har i dagarna beställt inbjudningarn, dock från kortdesign.
    Frissa är fixad, har en vän som ska göra det, så just nu spånar vi tillsammans hur det ska bli.

• Bröllopsivrig

MrsMuffin: Vilka trista frisörer! Men kul med klänningen! Skönt att ha det gjort! Jag har beställt klänning idag, från norska agape, kan trösta dig med att jag betalat yttreligare några tusenlappar, rysligt! Men kul!! Fast det kostar ju tusenlappar att hyra också.... Nu äntligen känns det som att vi kan komma vidare i planeringen. Spännande! Ska börja kolla lite på inbjudningskort!

• wiicky
    Bröllopsivrig skrev 2010-02-09 21:23:50 följande:
    Ska börja kolla lite på inbjudningskort!
    Kul. Ska ni göra själva eller beställa från någonstans?
  • Bröllopsivrig

Wiicky, det blir nog att beställa. Jag älskar att pyssla och scrappa men hinner nog inte det. Har en 9-månaders bebis och en pojke på 2 så just nu är det fullt upp om man säger så. Sambon ligger iväg och jobbar på veckorna. Är ju klart roligast annars att få ett "hemgjort" tycker jag. Bor inte så långt från calligraphen så ska dit och kolla lite tänkte jag. Ska du göra själv? Funderar på att skicka save the day kort då det bara är knappt fyra månader kvar och vi inte vet några detaljer än.

• MrsMuffin

Wiicky: Skall försöka hitta en bild...fick inte ta kort hos Klädestjänst. Och nu hänger den undanskuffad i en påse hehe. TRIST med frisörer som inte hör av sig...mig har de fortfarande inte ringt.

Jag gillar att pyssla, måla och sådant, men med mannen i Norge och två barn ( 2 och 3 år ) hemma hinner jag inte med. Så jag beställde. Får bli så.

• bobods

Hej Karlstadbrudar!
    Gifter mig på Forshaga Hembygdsgård 7 augusti. Massor kvar att göra! Svarar på flera ämnen samtidigt då jag kommer in så sent i diskussionen :D

Kläder: Var på både Klädestjänst och Karlstads Högtidskläder igår, och måste säga att Högtidskläder var MYCKET trevligare och hade finare klänningar än Klädestjänst. Dock mycket svårt att bestämma sig, har tänkt att åka till Zari i Degerfors i helgen. Känns som det börjar bli bråttom!
    Min m2b kommer köpa en kostym från www.suitopia.se, ska tydligen vara jättebra och inte särskilt dyrt! Har just beställt tygprover.

Catering: Måste finnas mycket vegetariskt. Har hört mycket gott om Ditt Matställe, men tycker det är för mycket kött. Hur är det med Capiscum? Någon som tycker något?

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!