• MrsMuffin

    Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

    Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

    Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.


  • Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • Eftertioår

    Jag vill ! Hur gick det förresten med festlokal. Bygdegård eller Herrgård?

  • Eftertioår

    Jotack! Det går bra här, men på nåt helt sjukt sätt känner jag att det börjar dra ihop sig, att oj oj oj vad vi måste börja fixa saker nu. Men vi gifter oss ju inte förrän i augusti!!! Så, så jäkla bråttom är det ju inte precis . Vart har ni tänkt köpa tårtan? Jag kollade Lundbergs som jag vet gör supergoda bröllopstårtor men dom var ganska dyra.. Har inte kollat nåt mer faktiskt. Jag håller på med projekt dj just nu. Har en kompis kompis från Gbg som kan spela för en billig peng, men då måste vi ordna med ljud och dj-utrustning och det känns lite bökigt, så jag ska nog kolla lite vad det finns för utbud i la´stada´.

  • londonaire

    vi håller på att försöka bestämma oss för kyrka eller borgerligt. tycker det är svårt när man inte har en koppling eller har hört talas om personen ifråga. suck.. skulle nog gärna vilja gifta mig borgerligt men så svårt!!
    annars är kyrka preliminärt bokad och festlokal. solist är tillfrågad och frisör bokad... vill ha ut inbjudningarna snart så vi kan prata om det högt. vi har valt att inte berätta för någon, inte ens våra föräldrar..:)

  • Eftertioår

    Men vad kul att vara så hemlig ! Vi har berättat för familj och vårt närmsta kompispar, resten får en överraskning med inbjudningskortet. Men det blir inte förrän i slutet av mars-april nån gång.. Vill nu!!

  • Amorosa

    Hej!
    Jag är ny på BT men har varit igång med planeringen ett bra tag nu. Vi ska gifta oss i Sunne den 12/6 2010. Bor normalt i Gbg men har värmländsk anknytning. Kul att kunna utbyta lite erfarenheter med fler värmlandstjejer.

  • J Bananas

    Hej! Är också ny här :) Jag och min pojkvän förlovade oss på nyår och bröllopet tror vi blir av sommaren 2011. Det är alltså ett litet tag kvar, men det är svårt att inte börja fundera på hur man vill ha det ^^ Jag är från Karlstad och han är från Skoghall. För oss blir det ett borgerligt bröllop och helst av allt utomhus på något fint ställe, så det svåraste just nu är att komma på vigselplats.

    Trevligt med ett forum att växla lite tips och idéer i med andra i närheten :)

  • MrsMuffin

    Vad kul med lite fler värmlänningar! Amorosa: är oxå göteborgare från början, har bott här sedan 2001. ( Här = Karlstad hehe )

    Vi fick en DJ i bröllopspresent av ett par kompisar...de gav oss det i förväg så att säga. Känns jätteskönt, eftersom jag anar att en diskjockey innebär en relativt stor kostnad ( eller?? ). De känner honom sen tidigare, så han fixar nog vår fest som en väntjänst. Känns super.

    Annars står allt still just nu...väntar på besked från en potentiell festlokal, så irriterande att behöva gå och vänta på mail hela dagarna..


  • wiicky

    Hej på er alla! Jag hänger väl med hit jag med. För nya så gifter jag och min fästman oss den 17/7 2010. Det är lite att göra. Mycket är klart, men inte allt. Jag har verkligen ingen aning om var jag ska göra min frisyr. Någon som har tips på en bra frisör i Karlstad/Kil/Grums/Forshagaområdet?

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!