• Vickiviran

Brudbukett med pioner (+ någon billig blombutik i Göteborg)

Jag skall gifta mig i september och skulle gärna vilja ha pioner både i min brudbukett men även som dekoration i lokalen.

Har ni några bilder eller tips på hur den kan se ut? Vill gärna att den går i färgerna vitt/rosa med lite kvistar och grönt. Gärna i en mindre storlek.

Min vän skall göra både buketten men även dekorationerna i lokalen, har ni några tips på vart man kan få tag på lite billigare blommor?

• Svar på tråden Brudbukett med pioner (+ någon billig blombutik i Göteborg)
  • Bellatrix1982

Om du inboxar din mail till mig så har jag en super fin bild på en brudbukett av ljusrosa pioner och liljekonvaljer!

• Morfrumatte

Mitt tips är att inte bara kolla hos en sedvanlig mindre florist utan även butiker som Plantagen eller Blomsterlandet. Vi beställde mina kallor från Blomsterlandet vilket funkade jätte bra & blev mkt billigare.

• Jossebosse

Eftersom Pioner har sin säsong i Maj/Juni så tror jag att din kombination Pioner i sept + billigt inte är så lätt.
    Du bör nog fundera över vad som är viktigast, pionerna eller priset.
    Vill du verkligen ha pioner får du nog betala bra för dom...
    Men du kan ju alltid gå och fråga runt hos olika butiker om dom tror att dom överhuvudtaget kan få tag på det vid den tiden.

• passionsblomman

Jossebosse har helt rätt. Det kommer att kännas i plånboken överhuvudtaget att ens överväga pioner både i bukett och till lokalen. Det är en ganska exklusiv blomma. men det är också tyvärr så att säsongen egentligen är slut när du gifter dig. Förr var det svårt redan i Juli med Pioner, men nya odlingsmetoder har sträckt på säsongen en del och det kan numera gå tillochmed Augusti.

Jag skulle råda dig att titta på tillexempel Dahlior i olika varianter som ett alternativ. Det är en mycket billigare blomma och den är i säsong då.

• Vickiviran

Tack för alla tips:) Datumet är flyttat till den 21/8-10 för det var bara då som lokalen var ledig. Jag funderar på att köpa allt hos monicas handelsträdgård i agnesberg.

vet ni vart man kan få tag på ormhassel eller trollhassel?

• passionsblomman

Det beställer du av floristen!

(Såvida du inte vet någon som har det i trädgården)

Vickiviran skrev 2010-01-24 17:24:35 följande:
    Tack för alla tips:) Datumet är flyttat till den 21/8-10 för det var bara då som lokalen var ledig. Jag funderar på att köpa allt hos monicas handelsträdgård i agnesberg. vet ni vart man kan få tag på ormhassel eller trollhassel?
Svar på tråden Brudbukett med pioner (+ någon billig blombutik i Göteborg)