• teak

BOLERO

Jag letar och letar efter något att ha över axlarna. Vi gifter oss 15 maj och det kan ju vara lite kallt då, speciellt i norrland.

Jag kommer att ha en knälång klänning i lite 50-tals stil, nu letar jag något att ha över axlarna.
    Om det är en bolero, sjal eller något annat. tips!
    Men gärna lite billigare, det är ju säkert inget man har fler gånger.

• Svar på tråden BOLERO
  • Angel2

ja jag har tyvär inge tips till dig.
    Men det var en bra ide jag har inte tänkt på att man kanske skulle ha behövt nå att ha på axlarna. Det måste jag titta efter.
    Vi gifter oss 8 maj och bor oxå i norrland.
    Tänkte inte att man kunde frysa ;)

• teak
    Angel2 skrev 2010-01-20 11:49:07 följande:
    ja jag har tyvär inge tips till dig.Men det var en bra ide jag har inte tänkt på att man kanske skulle ha behövt nå att ha på axlarna. Det måste jag titta efter.Vi gifter oss 8 maj och bor oxå i norrland.Tänkte inte att man kunde frysa ;)
    min klänning är axelbandslös också, så det blir ju extra tomt över axlarna. samt att den är lite kortare.
    skriv om du hittar något bra.
  • Angel2

ja det ska jag göra =)
    Berätta sen vad du har hittat oxå..
    Lycka till i letandet.

• Angel2

Tänkte bara säga att jag har sett nån fin bolero på bonprix.se förut. Dom har några stycken olika iaf. Vet ju inte riktigt vad du vill ha men dom är väl helt ok fast ingen vit om du vill ha det. kolla även på bubbleroom.
    jag ska kolla in där sen.
    Funderar på att ha lite färg iaf på boleron. kanske en i silver/grå eller nå sånt.

Annars kanske du kan gå i nån bröllopsbutik och titta iaf för att få nån ide vad man vil ha..
    Finns ju många fina sjalar oxå.
    kanske jag ska be min svärmor sticka en åt mig..

oj nu började verkligen tankarna snurra.. hihi!

• Moirie

Man kan ofta hyra bolero eller korta jackor från bröllopsbutiker och då blir det ju billigare än att köpa nåt som man kanske aldrig kommer använda efteråt.

• teak
    Moirie skrev 2010-01-20 13:28:22 följande:
    Man kan ofta hyra bolero eller korta jackor från bröllopsbutiker och då blir det ju billigare än att köpa nåt som man kanske aldrig kommer använda efteråt.
    jag mailade brudbutiken som finns i den stad jag bor i.
    De skrev att hyra en bolero kostar 300-1200 kr beroende på modell.
  • 2000 talet

En stola kan ju också vara ett alternativ även i maj. Fuskpäls eller riktig spelar inte så stor roll. Eller en vacker sjal

Lycka till

• 2000 talet

En stola kan ju också vara ett alternativ även i maj. Fuskpäls eller riktig spelar inte så stor roll. Eller en vacker sjal

Lycka till

• 2000 talet

Lycka till

Svar på tråden BOLERO