• Pomparet

Avslöja graviditet...

Jag har ikväll konstaterat att jag är gravid! Yippie!

Men oj...hur ska jag nu gör apå bröllopet den 30/1???

Vi får väl avslöja det helt enkelt...

Men hur??? Tänkte att min blivande make ska få göra det!

Har du några tips på hur han på ett roligt sätt skulle kunna avslöja det under bröllopsmiddagen???

• Svar på tråden Avslöja graviditet...
  • Cessan78

Du behöver ju inte avslöja så tidigt om du inte vill :D
    Men om du ändå vill avslöja det hela då så kan en kul grej vara om ni gör något tack-rim om alla som kommer..sen bakar ni in det växande miraklet i magen mot slutet :D Man märker ju hur många som hängt med i rimmet på samma gång :D

• Kribban

Grattis, va kul dubbel lycka!!
    De kan ju avslöjas ganska tidigt under dagen genom att han får hälla ut (eller svepa) din skumpa och fylla på med alkoholfricider i ditt glas inför brudskålen... (Om ni ska ha alkohol på bröllopet vill säga.) Tror de flesta kommer förstå då, annasr får han väl komentera att du inte får dricka sånt på ett par månader nu...

• dreams can come true

grattis!!! gör en rolig frågesport eller rebus där svaret blir: I år kommer det tillskott till familjen,bebis på väg,bulle i ugnen eller liknande. Så involverar ni gästerna och det kan bli en och annan rolig reaktion:)

lycka till

• Gnistra mera

Grattis! Jätte kul!

Men det avrådas från många barnmorskor att säga något förran 12 veckor pga risker i tidiga skeden.

Men om ni vill kan ju din man slinka in det i hans tal till dig. Kanske tacka dig för att du är så underbar och för att du bär er bebbe

• Kribban

Gnistra mera skrev 2010-01-20 18:48:56 följande:
    Men det avrådas från många barnmorskor att säga något förran 12 veckor pga risker i tidiga skeden..
    Eller så gör man som min värninna och berättar direkt trots risker! Hon vill nämligen att vi skulle veta om något gick fel så att vi skulle förstå varför hon var ledsen... Första gången fick hon tyvärr missfall men de hindrade henne inte ifrån att berätta lika tidigt om de två underbara barn hon har idag.. Finns ju fördelar och nackdelar med allt...
  • FelizLane

man kan ju låtaas dricka om man inte vill abslöja riktit än... (ursäkta stilen, inte lätt att skriva med en hand. Har en luen bebis i famnen)

• BlackWIngedAngel

Jepp. När min kompis gifte sig så var hon gravid, men de som serverade maten hade förmodligen övat förut, för de var riktigt skickliga på att trolla bort den alkoholfria vinflaskan mellan hennes plats och nästsittande gäst som skulle serveras. Jag visste ju så jag tittade faktiskt efter hur de skulle göra, eftersom de inte ville berätta för alla än, men såg det inte ändå utan fick fråga efteråt.

Glöm bara inte att berätta för din tärna! Jag fick veta det en vecka innan vi skulle dra ut henne på möhippa och eftersom inte de andra visste än, så blandade jag alla drinkar, fixade en särskild alkoholfri flaska vin till henne som hon fick sin dricka ifrån och ingen behövde få veta något.

Pomparet: Vill du berätta för alla så gör det. Tänkte mest på att du skrev att ni "får väl avslöja" och det är det ju inget tvång på.

FelizLane skrev 2010-01-20 20:48:36 följande:
    man kan ju låtaas dricka om man inte vill abslöja riktit än... (ursäkta stilen, inte lätt att skriva med en hand. Har en luen bebis i famnen)
  • Pomparet

Jo det är ju tidigt, men jag är så säker på att alla kommer att fatta, men ni har kanske rätt att inte någon kommer att märka det!

• SecretWedding

Grattis grattis, är självnygravid och inne i bubblan

Jag förstår att du vill berätta och det snabbt men personligen så hade jag nog väntat lite till första UL innan man hade basunerat ut det till alla.

Har missfallsproblematik bakom mig och har gjort en liknande sak, dock inte på ett bröllop. Men det var allt annat än roligt att behöva berätta för alla dessa människor att vi hade förlorat vårt barn.

Jag vill absolut inte smolka ner glädjebägaren utan bara delge mina erfarenheter.

Ett stort lycka till.

Svar på tråden Avslöja graviditet...