• Augusta2011

    Vad är er max-buget för bröllopet?

    Vore väldigt intressant att få veta vad ni som planerar bröllop tänker er att det max får kosta totalt. I ett tidigt skede vet man ju inte vad saker kommer landa på, men det vore intressant att veta vad ni tänker UNGEFÄR. Jag menar inte sak för sak utan en schablonkostnad på totalen.

    Vi tänker oss antingen en mottagning för 50 000 kr eller en helkväll för 120 000 kr.

  • Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?
  • MaddeåMats

    100 000kr, men då räknar jag med allt utom bröllopsresa!

  • 0Maria0

    Puh, fick lite ågren - plötsligt kändes det som att vi var de enda över 100'...
    Iregnet - ser ut som att vi har samma pris per kuvert, där fanns det liksom inte mycket att göra när vi bestämt oss för vad vi ville ha! :)
    Resan är inte inräknad för oss heller, vi kommer att önska oss presentkort i present.

  • Sussi08

    Ja vi hamnar nog närmare 200 000 men då är allt inkluderat dvs tom resan. Vi räknar med ca 70 gäster.
    Dessutom ska vi försöka dra in på det som går dvs det som inte betyder lika mkt för oss dvs klänningen, blommor, hm...
    Sen är det ju ringen då...den drar upp priset rejält. Men den ska jag bära alla dagar resten av mitt liv

  • Grodfrun

    Hej!

    Har i UK dar vi bor ar medelkostnaden for ett brollop ca £22,000 och vi ligger en liten bit over det i var budget.
    Jag orkar inte kolla vaxelkursen just nu sa vi sager att den ar 10kr, da ar budgeten over 220,000kr med andra ord. Och det ar alltsa medelbudgeten (och saledes medelkostnaden) i vart land.

    Ar det nagon som vet medelbudget/kostnad for Sverige?

    Jag blir latt anfadd av att tanka pa hur mycket pengar det ror sig om.. pust!

  • las vegas bruden

    Vi kommer nog landa på 100 000 ungefär, men då har vi inget vanligt bröllop. Vi ska göra en mc resa på route 66 och sedan säga ja till varandra i Las Vegas, på Valley of fire.

    Jag är också förvånad över hur billigt undan alla kommer, skönt om ni lyckas hålla en maxbudget på 50 000!

  • Zia 20090618

    Zia 20090618 skrev 2010-01-20 09:12:18 följande:


    Vi räknar med ca. 30 000:- och omkring 65 pers. Buffé, tårta, alkohol till maten.. Får små bidrag från föräldrar och kommer önska oss resebidrag istället för presenter.
    Ha! Vilket drömscenario det vore!;) Vi satte oss nämligen igår och gick igenom budgeten rejält (första gången) och det blev lite annat kan jag ju säga.. Det är inte själva bröllopet som kommer kosta för oss, det har vi till och med lyckas dra ner till knappt 20 000:- Men så är det ju den där bröllopsresan.. Räknade på den igår och den landade på drygt 65 000:-! Ekonomiska som vi (eh ja någon mer än den andra då;)) är trodde vi väl aldrig att vi skulle spendera såna pengar på en resa!

    Men ja, 3 veckor road trip i USA kostar en del.. Totalt inklusive resan blir det alltså kring 75 000:- Men när det ändå handlar om pengar som vi kommer hinna spara ihop under de 1,5 år som är kvar så känns det lite bättre iallafall;) Lån skulle aldrig falla oss in.
  • KatjaB

    enligt ëtt bröllopsprogram som gått på tv så kostar medelbröllopet i sverige 120 000, men jag tror nog att det är vanligt med bröllop under de summorna också. Det som kostar mest är ju när man köper alla tjänster och inte gör något själv, har man däremot kontakter, kan göra saker själva så får man ner priset rejält. Det enda som vi inte "unnar" oss är en tjusig transport, den känns faktiskt minst viktig. Annars så är vi prismedvetna med väljer främst vad vi vill ha och sedan hur vi ska få det att passa vår budget.


    Grodfrun skrev 2010-01-21 02:02:12 följande:
    Hej!Har i UK dar vi bor ar medelkostnaden for ett brollop ca £22,000 och vi ligger en liten bit over det i var budget. Jag orkar inte kolla vaxelkursen just nu sa vi sager att den ar 10kr, da ar budgeten over 220,000kr med andra ord. Och det ar alltsa medelbudgeten (och saledes medelkostnaden) i vart land.Ar det nagon som vet medelbudget/kostnad for Sverige?Jag blir latt anfadd av att tanka pa hur mycket pengar det ror sig om.. pust!
  • iregnet2010

     


    0Maria0 skrev 2010-01-20 21:11:50 följande:
    Puh, fick lite ågren - plötsligt kändes det som att vi var de enda över 100'...Iregnet - ser ut som att vi har samma pris per kuvert, där fanns det liksom inte mycket att göra när vi bestämt oss för vad vi ville ha! :)Resan är inte inräknad för oss heller, vi kommer att önska oss presentkort i present.

    jo jag kände att jag "bröt trenden" i tråden något med mitt erkännande. nej och jag tycker ändå att det kuvertpris vi har det på det stället vi valde var betydligt mycket bättre än de priser jag fått offererat här i stockholm (1500-1700 pp  vilket jag tycker är att ta i )

    totalbudgeten tror jag varierar väldigt mycket om hur noga man är med att räkna med allt. Vi funderar även på att önska oss bidrag till resan istället för presenter men samtidigt vill vi boka resan innan så man måste ju då boka en resa man har råd med. Får vi bidrag så är det bra för då kan vi ju lägga de pengarna på något annat, man har ju trots allt ett liv även efter bröllopet även om det i vissa BT-stunder inte känns så

  • AmandaE

    Skulle gissa att vi hamnar någonstans mellan 50-60000 kr
    Då ingår kläder, ringar och en tvåveckors tripp till Las vegas-San Diego-Los angeles för 3 personer.

  • SophiaM

    Vi har räknat på runt 100 000:- för ett bröllop med runt 60 gäster. Tror och hoppas att vi kan hålla oss till det, men om det skulle dra iväg ytterligare 10 000:- så blir jag inte förvånad alls.
    Resa är inte inräknad.

Svar på tråden Vad är er max-buget för bröllopet?