• 201108­20
    Äldre 19 Jan 12:02
    6995 visningar
    39 svar
    39
    6995

    Ni med färgtema vinrött, vitt, silver!

    Ni som har/hade färgerna vinrött, vitt och silver på ert bröllop, jag skulle behöva inspiration och vill därför se era trycksaker, er dukning, er klänning (om ni hade en med färg i vill säga), era blommor osv.

    Jag veeeeet att det är 100 år kvar tills vi ska gifta oss men det är så roligt att drömma sig bort i planeringen

    Jag kommer att göra alla våra trycksaker själv så lite inspiration tas tacksamt emot!

  • Svar på tråden Ni med färgtema vinrött, vitt, silver!
  • Angel2
    Äldre 19 Jan 12:12
    #1

    Hej! jag ska oxå göra våra trycksaker själv.. kul kul.
    Fast jag börjar känna att jag väntat för länge med att börja. Vi gifter oss i Maj =)
    Vi kommer ha färgerna Vit svart och silver och kanske vinrött vi är inte helt 100 där. har tyvär inga färdiga att visa dig då jag inte ens vet hur jag ska göra mina =)

    Har du nå ideer och önskemål då?

  • pettan
    Äldre 19 Jan 12:23
    #2

    vi har vitt, grått och vinrött!
    Vi ska duka med vita dukar ,grå servetter, silvergrå löpare( dekorväv från panduro), vaser med vinröda rosor i, värmeljusstakar med tygrosblad runt(i vinrött) och (plast)kristaller utstrött över borden!
    Har även färgerna i våra inbjudningar osv (inga foton än men ska fixa snart!) Klänningen kommer vara enfärgad i ivory men kommer ha en bukett med vinröda rosor o lite brudslöja!

  • 201108­20
    Äldre 19 Jan 12:24
    #3

    Maj i år?! Hoppsan, vi har över 1,5 år kvar

    Jag har 1000 idéer och tankar, tyvärr verkar de skifta från dag till dag... Det ena jag vet är att vi ska ha inbjudningskort, vigselprogram och festprogram. Det senare har jag börjat knåpa ihop så smått i datorn. Det är så ju så roligt att hålla på men det är sååååå lång väntan!!

  • 201108­20
    Äldre 19 Jan 12:26
    #4
    pettan skrev 2010-01-19 12:23:39 följande:
    vi har vitt, grått och vinrött! Vi ska duka med vita dukar ,grå servetter, silvergrå löpare( dekorväv från panduro), vaser med vinröda rosor i, värmeljusstakar med tygrosblad runt(i vinrött) och (plast)kristaller utstrött över borden! Har även färgerna i våra inbjudningar osv (inga foton än men ska fixa snart!) Klänningen kommer vara enfärgad i ivory men kommer ha en bukett med vinröda rosor o lite brudslöja!
    Vad fint det låter! Vore kul att se foton (det är det alltid! )

    Jag har av någon anledning snöat in på brudklänningen 1516 från Alfred Angelo (bild i mitt galleri), men det kanske hinner ändras. En ivoryfärgad klänning med vinröda rosor låter ju fantastiskt vackert! Kanske blir svårt med vinröda rosor om klänningen är delvis vinröd?
  • pettan
    Äldre 19 Jan 12:33
    #5
    20110820 skrev 2010-01-19 12:26:39 följande:
    Vad fint det låter! Vore kul att se foton (det är det alltid! )Jag har av någon anledning snöat in på brudklänningen 1516 från Alfred Angelo (bild i mitt galleri), men det kanske hinner ändras. En ivoryfärgad klänning med vinröda rosor låter ju fantastiskt vackert! Kanske blir svårt med vinröda rosor om klänningen är delvis vinröd?
    nej det tror jag inte! Har sett flera klänningar med vinrött i på olika sätt och de är fantastikt vackra! Om jag inte sedan länge bestämt mig för att jag vill ha en enfärgad så hade jag definitivt tagit någon liknande din bild! Försök bara att hitta rosor i samma nyans, o kanske lite vitt i så tror jag det blir jättefint!
    Tyvär så har jag inga bilder på dukningen heller eftersom vi inte gift oss än men ska försöka få till bild på min inbjudningar! (håller på att göra de sista nu för att få iväg så fort som möjligt!) Vi gifter oss 22maj 2010!
  • Snart Anders­son
    Äldre 19 Jan 12:50
    #6

    Har tyvärr inga bilder än men vi kommer (som det ser ut just nu - vi ändrar oss hela tiden...) att ha vitt, silver och vinrött som våra basfärger. Vi planerar att hyra rubbet till dukningen från festdetaljer.se - de har både vinröda och silverfärgade stolsöverdrag så beslutsångesten är stor. Sedan har vi inte bestämt om vi ska ha silverfärgade servetter eller vanliga vita osv. Måste nog bestämma oss snart så att ingen annan hinner boka före!

  • 201108­20
    Äldre 22 Feb 07:53
    #7

    Puffar upp den här tråden lite...

    I helgen hade vi exakt 1,5 år kvar till bröllopet, jag längtar halvt ihjäl mig!!

    Tror att jag helt bestämt mig för layouten på våra inbjudningskort, jag kommer att göra dem helt själv och det kommer ta flera veckor!

  • TC och CC
    Äldre 24 Feb 17:02
    #8

    20110820 Ville bara säga att jag har OXÅ helt FÖRÄLSKAT mig i den klänningen från Alfred Angelo!!! Ska du beställa den från nätet? Jag gifter mig den 4 september (i år) så jag hinner förmodligen handla den innan dig så jag kan ju vara försökskanin...:) Jag har hittat den både på Vivebridal.com och Landybridal.com. Jag kommer behöva få den uppsydd då jag är 1.81 lång. Vi ska ha den färgen som tema på vårt bröllop och jag var inne på Panduro i går och hittade exakt (tror jag) samma färg på siden band som jag nu bestämt mig för att göra egna placeringskort, vigsel och fest program med...
    Hur kommer dina inbjudningskort se ut?

  • 201108­20
    Äldre 25 Feb 07:31
    #9

    TC och CC skrev 2010-02-24 17:02:00 följande:


    20110820 Ville bara säga att jag har OXÅ helt FÖRÄLSKAT mig i den klänningen från Alfred Angelo!!! Ska du beställa den från nätet? Jag gifter mig den 4 september (i år) så jag hinner förmodligen handla den innan dig så jag kan ju vara försökskanin...:) Jag har hittat den både på Vivebridal.com och Landybridal.com. Jag kommer behöva få den uppsydd då jag är 1.81 lång. Vi ska ha den färgen som tema på vårt bröllop och jag var inne på Panduro i går och hittade exakt (tror jag) samma färg på siden band som jag nu bestämt mig för att göra egna placeringskort, vigsel och fest program med...Hur kommer dina inbjudningskort se ut?
    Har hittat en video på Youtube där stommen till korten jag ska göra görs, jag kommer att ändra dem lite men grunden kommer att vara densamma. Jag kommer att använda vinrött, vitt och silvrigt papper och göra kortet "längre" så att jag även gör en flik för att stänga kortet. Du förstår kanske om du tittar på videon



  • 201108­20
    Äldre 25 Feb 07:33
    #10

    Just det, svarade inte på din första fråga

    Jag kommer absolut att köpa den från nätet, har inte helt bestämt mig om jag ska köpa en äkta eller en uppsydd kopia, har hittat på Ebay för ca 1200 kronor och det är ju onekligen billigt! Får se hur det blir när det närmar sig, först ska jag tappa 40 kg hade jag tänkt

Svar på tråden Ni med färgtema vinrött, vitt, silver!