• Cintra

Inbjudningskort snabbt hjälp!!

Jag behöver hjälp!! Ska gifta oss redan i april och börjar få panik med inbjudningskorten. Planen var att skicka ut dem nu, vi beställde på nätet för några veckor sedan och skulle fått dem i början av januari. Nu har de kommit bort på vägen TVÅ GÅNGER och vi står här utan inbjudningskort och utan idéer...! Har försökt oss på att pyssla lite själva men är helt talanglösa. Så jag är extremt tacksam för tips, företag som kan trycka kort med kort leveranstid, "lätt-tillverkade" kort man kan göra själv etc.

• Svar på tråden Inbjudningskort snabbt hjälp!!
  • Plutten2010

Två frågor till att börja med.. =) Vilket företag beställde ni ifrån?? Vart bor ni??

• Cintra

Vistaprint beställde vi från, fick bra intryck av hemsidan och även deras kundservice när korten nu är borta - men vad hjälper det!? Vi bor i Stockholm.

• Bluebride

jag fixade våra för 250kr ungefär från material från åhlens. I värsta fall får ni väl köpa färdiga som finns i bokhandeln

• Lyckliga013bruden

Vi köpte lite kraftigare a4 papper i en hobby butik, en stämpel silverfärg och silverpenna.
    Vi vek a4 papprena på mitten till a5 storlek. Stämplade på framsidan och skrev våra namn och datumet då vi viger oss, och sen skrev vi på insidan ganska kort.

Välkommen till vårt bröllop!

Vi gifter oss i .... kyrka den .. april kl. ...

Därefter bjuder vi till bröllopsfest på ........

Respektive är självklart välkommen. Barn är välkomna till vigseln, men festen är endast för vuxna.

klädsel:

OSA

Våra namn

• Plutten2010

Ok, tänkte att det kan vara dumt att föreslå de som du använt redan.. =) Dels finns ju Calligraphen (www.romance.se) och dels finns det Kortdesign (www.kortdesign.se). Det kostar ju lite mer att beställa färdiga kort men det kanske det kan vara värt.

Har du inte helt lagt ner tanken på att pyssla själv så tycker jag att du ska gå till Panduro. De har väl i princip allt du kan tänkas behöva. Ta en titt på deras hemsida för att kolla "läget".

Jag bor i Uppsala och har du vägarna förbi ; ) så rekommenderar jag verkligen en butik här som heter Papper. Tjejen som har butiken har hjälpt oss väldigt mycket med idéer och tankar.

• Cintra

Det får nog bli att pyssla själva ändå, viktigare att få vi ut inbjudningarna nu istället för att de ska bli exakt så vi planerat... Tack för tipsen! Varit på Panduro blev lite överväldigad av alla valmöjligheter

• Plutten2010

Man brukar behöva 1-2 tittar för att smälta allt som finns.. det är oändliga möjligheter.. =)

Lycka till!

• Bluebride

kolla runt på galleriet här på BT på just inbjudningar och få inspiration. Panduro har det mesta. Jag har gjort våra inbjudningar själv, skrivit allt för hand och kommer även skriva alla våra festprogram. Men jag gillar sånt.

• Linadesign

Förslag på enkla kort:

Köp färdiga enfärgade kort med kuvert, antingen i vitt eller i ert färgtema. Köp till matchande organzaband och knyt runt korten.
    Skriv ut texten på separata, matchande papper (gärna i annan färg än själva korten) och limma fast på insidan. Använd gärna dubbelhäftande tejp att limma med, så slipper ni kladd med limstift och bubbligt papper.

Snygga teckensnitt finns att ladda ner gratis på www.1001freefonts.com/

Lycka till!

• Cintra

Tack för hjälpen, blir ett besök på Panduro i veckan och sedan en pysselhelg. Färgade kort och kuvert, ett separat papper ett band, låter som att det inte borde kunna bli fel hur "opysslig" man än är...!

• Bluebride

lycka till, det kommer gå bra

• varelse

TS: Ett tips från mig är att besöka Papprika (www.papprika.se). De har butik som ligger på gångavstånd från tunnelbanestation Tallkrogen. Det är en scrapbutik, där kan du låna verktyg som ex skärmaskiner, stansar och annat ifall du sitter där och pysslar.

En annan fördel med att sitta där och pyssla är att de jätteduktiga tjejerna som jobbar där kan hjälpa till om du vill ha svar på frågor eller bara tips oh idéer!

• hamåsa

Varför inte köpa färdiga?? Matton och Åhlens har olika kort också för bröllopsinbjudning. Kan ju kolla det på vägen till Panduro. =)

• vånka

Ni bor i sthlm. Jag köpte idag på Panduro kort med kuvert 10 st för 29 kr. Sen stämpel med ordet inbjudan och hjärta.

Stämpla framsidan och skriv ut er text på en dator och klistra in i kotet.

Så svårt behöver det inte vara och det blir snyggt och billigt

Svar på tråden Inbjudningskort snabbt hjälp!!