• Rufsas

Bra handkräm?

Jag får väldigt naringa händer när det är kallt ute. På någons inrådan köpte jag Helosan från Apoteket. Värsta krämen jag någonsin använt. Den kladdar överallt!

Har tidigare använt Biotherm och varit nöjd, men tänkte om ni har andra tips. Det viktigaste att den snabbt går in i huden och att den inte kladdar.

• Svar på tråden Bra handkräm?
  • Philippine

Ooooh Crabtree & Evelyn är gudomliga! Synd att de är så dyra och svåra att få tag i bara... Syrran som är florist svär (i brist på C&E) vid Ikeas handkräm, enligt henne är den bäst.

Jag som brukar få en del sprickor i framför allt tummarna (ajaj) såhär på vintern diggar Weledas havtornshandkräm! Finns i de flesta hälsobutiker. Doftar gott, är inte för fett och gör underverk mot sprickor och nariga händer.

• anne på grönkulla

Hmm, jag råkar ju gilla Helosan skarpt, till allt möjligt, men man får ta en liten klick och smörja ordentligt så den går in i huden. Men annars använder jag Body Shops handkräm med mandelolja.

• mariefarah se

Jag kan rekommendera ett handkit som Mary kay har. Handpeeling, handkräm och en riktig fet kräm man kan lägga på nagelband eller smörja in hela handen och låta värka under natten. Tror att det heter Soft hands. Man kan säkert hitta det på deras hemsida.

• mittid

Hälsokostbutiken nästa säger jag bara, A-creme läker hudproblem inklusive självsprickor, kladdar inte, luktar inte, heeeelt outstanding! Hjälper till och med dem med psoriasis.

• Philippine

Mary Kays handset heter Satin Hands. Den hade jag glömt bort, det är nog favvisen just nu! :)

• Rufsas

Oj, vad många tips! Tack snälla!

Någon som har testat Nuxe handkräm? Har andra produkter därifrån och är nöjd.

Annars får jag nog köra ole-dole-doff-metoden med tanke på alla bra tips.

• MammaMiaa

Jag använder Kanebos lite dyr men väldig dryg. Den går snabbt in i huden.

- Ger en mjuk, len och slätare hand
    - Motverkar bruna fläckar, sprickor och trasiga nagelband
    - Stabiliserar pigmenttillverkningen
    - Penetrerar snabbt
    - Är vattenresistent och hållbar
    - Känns som en babymjuk hud -länge

• MrsSP

Helping Hands från Lush är överlägsen för mig.
    Bättre än både Mary Kay & Elisabeth Ardens "eight-hour".

• say yes

Hemp handcream från The Body Shop med kallpressad hampafröolja är GRYMT BRA!! Blir lite som en vattenavstötande handske runt handen också vilket gör att krämen har chans att gå in ordentligt i huden och jobba.

• LilaFluffBoll

CND´s handcremer är fantastika, dom går lätt in i huden, gör händerna mjuka och doftar jättegott! Dom finns att köpa där man gör naglar.

• Sofajl

Satin hands från Mary kay är de bästa ja nånsin testat... man kan ju ha de på både händer och fötter.,,, ja du kan läsa om de på våran hemsida.. men även på min (är konsult) www.sofiemagnusson.marykay.se

• Andreas flicka

Det finns en handkräm från Body Shop, som heter Almond oil, daily hadn&nail cream Den är suuper. Luktar underbart av mandel. Gå och testa på B.S - helt underbar.

• Fårävvör

En sak som är värd att kolla när man köpet handkräm eller hudkräm (eller lypsyl för den delen...) är om de innehåller paraffin (paraffinum alt paraffinum liquidum). Paraffinet lägger sig endast på ytan på huden och tränger inte in. Krämen kan alltså inte göra nytta på samma sätt då.

Jag har börjat använda Body Shops Body Butter med shea smör som jag tycker är helt underbar för händerna. Jag blir inte kladdig av den, dock lite fet om händerna precis efter man smörjt in sig (utan att det kladdar av). Men det finns säkert andra som också är bra.

• godspeed

Angående självsprickor på händerna så har jag hört att Bephantensalva som finns på Apoteket ska hjälpa.

Svar på tråden Bra handkräm?