• Moviegirl

Är detta rättvist?????

Jag har skrivit här förr mycket och anser detta en bra sajt att få svar på sina frågor och idag har jag 2 trådar inne som jag gärna vill ha svar på.Nu till detta jag är 45 år och min sambo likadant.Han jobbar varje dag mellan 7-16 och jag är alltid hemma.Vi har 2 hundar som är mina för jag har kennel ochs en har jag en häst.han spelar golf på vår och sommar både efter jobb och helger och kommer hem vid 20 sen tennis ibland och bandy och nu skall han vara domare i pojklag.Sen när jag ifrågarsätter detta så säger han att jag skall ej lägga mig i för han bestämmer själv och han gör som han vill,jag har inget att säga till ifrån men när jag vill något då kan han kommentera det hela tiden.Sen ville jag gå ut med gåstavar nu och då sa han att det var bätttre att gå ut med hundar men det gör jag med och jag vill gå med gå stavar och han styr där anser jag.Så varför skall han få styra mitt liv men jag skall ej få säga något om hans.fd alkholist som jag skrev innan men nykter nu sen 6 mån.Spelar poker hela kvällar så vi göt inget ihopa ellers er tv ihopa.
    Han ville till och med sälja häst och hundar men där satte jag stopp för det är mina djur.Så är detta ärrvist eller ej??han tror han är kung här hemma

• Svar på tråden Är detta rättvist?????
  • Svanboet

Uppenbarligen tycker inte du att detta är rättvist för du blir ju väldigt upprörd. Ingen människa har rätt att bestämma över någon annan, fast vi gärna verkar vilja kunna ibland. Att ni inte gör något tillsammans, beror det på att ni inte delar några intressen?

Jag kan förstå att han tycker det vore skönt om du höll efter hemma och skötte om "allt" för då ju han mer fritid att göra vad han vill på, jag kan bli likadan mot min sambo när jag har mycket att göra. Det innebär inte att det är rättvist eller ett sunt samliv.

Jag tycker att båda parter i ett förhållande gynnas av att ha aktiviteter som de gillar på egen tid men samtidigt får det inte bli så mycket egen tid att det gemensamma försvinner. Har ni alls funderat över hur ni lever ert liv tillsammans? Har ni pratat om saken eller gnabbas ni bara om sådana småsaker som husdjur, gåstavar och bandy? Att bråka om det lilla, är det ett sätt att undvika att ta tag i de stora frågorna?

Fundera över vad du vill med ditt liv och handla därefter. Lycka till!

• BrideBecks

Det låter som om allt sker på hans villkor vilket inte är ok (vilket jag säkert tror att du också vet innerst inne). Man är två i ett förhållande och det krävs två för att det ska fungera. Som jag läser ditt inlägg framstår det som om ni lever skilda i ett förhållande. Det här kanske låter hårt men varför är ni tillsammans när ni inte verkar ha någon samvaro alls? Är du verkligen lycklig med honom?

Som Svanboet skriver, fundera över vad du vill med ditt liv.
    Jag önskar dig verkligen lycka till.

• Moviegirl

Så här ser en dag ut för oss=
    Han kommer hem kl 16.30 och äter och vilar till 18 och då är jag hos hästen sen sätter han sig vid datorn och spelar poker och jag ser Tv och sen kanske han ser fotboll eller något och vi ses i sängen kl 22 då vi ser lite tv sen sover.Eller på helgen=Han sover till 11 sen spelar poker ochs en ser trav och fotboll och vilar en stund.Vi äter framför tv och ser något sen skall han spela poker fram till 23 eller senare och då sover jag.Så det enda vi gör ihopa är storhandlar en gång i månaden annars inget alls.

• sun moon

Vill du inte ha ditt liv som du har det nu så får du göra något åt det. Ingen annan kommer att göra det åt dig. :)
    Sätt dig ner, fundera och gör något.
    Ju längre tid man är tillsammans ju svårare är det att bryta upp (om man nu vill det)

• 06feb10

Det spelar ingen roll om det är rättvist eller inte. Uppenbarligen trivs du inte i din situation så då får du göra någonting åt den. Precis som skrivet innan så kommer ingen annan att göra det åt dig.
    Det är jätteviktigt att du mår bra i ditt förhållande!

du kan alltid prata med honom om det men fundera själv på vad du är värd och vad du tänker och inte tänker tåla i ett förhållande.

Lycka till!

Svar på tråden Är detta rättvist?????