• JBB

Vingar till näbbarna, döden vs kärlek, hur skulle du reagera?

För något år sedan såg jag en väldigt vacker bild där ett brudpar hade ett par näbbar som gick framför sig och som hade vita vingar. Jag funderar på om vi eventuellt ska ha något liknande på våra döttrar när vi gifter oss nu till sommaren.

Men samtidigt är jag lite rädd för hur andra skulle se på saken när det kommer till just vingarna på våra döttrar. För just ängel väcker blandade känslor både romantik med Cupido men även döden.

Hur känner du? Är vingar förknippade med kärlek eller död enligt dig? Och hur skulle du reagera om näbbarna hade vingar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 00:04
    Något liknande som länken nedan, men med vita klänningar med ljusblått band och fjädervingar.

manolobrides.com/images/2009/10/FAIRY-FLOWER-GIRLS.jpg

• Svar på tråden Vingar till näbbarna, döden vs kärlek, hur skulle du reagera?
  • Sörön10

Hej!

För mig skulle det kännas knepigt.. Jag tror att de vingprydda barnen skulle få mig att associera till någon älskad som inte finns med oss längre.. En saknad person, en älskad person, men inte romantisk kärlek..

Ska bli spännande att höra vad folk tycker och tänker.

• JBB

Ja jag kan faktiskt hålla med dig Sörön10, det ska bli väldigt spännande att höra andras åsikter. Jag har pratat både med mina tärnor samt marskalken och dom tycker det skulle vara jätte fint. Och som marskalken sa det kan ju även vara lite skyddsängel över det.

Men samtidigt som det är lite Shabby chick stil och gammeldags romantik så visar den även döden.
    När jag såg bilden (ej den samma som jag länkade till utan en annan) så tyckte jag det var så himla fint men samtidigt så kändes det en aning dumt om jag väljer att "vingklä" mina barn och någon gråter på bröllopet.

• aikidoaasa

Det beror på stämningen i övrigt skulle jag vilja säga.

Oftast brukar änglar med små vita vingar förknippas med kärlek och glädje.

Däremot så brukar man påså att det är änglarna med stora (och då ofta mörka vingar) vara de som sammankopplas med döden.

De flesta kommer nog att tycka att det är väldigt fint och förstå att det är just de positiva budskapen som ni vill ha fram med dem.

• karinochjonas

änglavingar känner jag mig också tveksam till även om jag tycker det är väldigt fint så ja, det är dubbel betydelse..nästan lite skrockfullt

däremot vingarna på bilden, påminner ju mer om fjärilsvingar el älvvingar och det ser ju bara jättegulligt ut

• Aleta

Ungar springer ju jämt omkring med älvvingar.

Om de ser ut som små älvor så tror jag inte att folk kommer att tänka på döden.

Fjädervingar däremot vet jag inte hur det skulle uppfattas.
    På den här sidan t ex:
    www.aliexpress.com/wholesale/wholesale-feather-wing.html
    Så är de översta mer älvlika medan alla de andra är änglavingar.

Jag tycker att älvvingar av den här typen skulle vara snyggare.
    www.enchantedcostumes.com/categories/fabric-fairy-wings

• nano86

Mm, kan nog instämma i att ska det vara vingar så ska det vara älvstuk på dem och inte fjädrar. Fjädrar blir lite för mycket ängel och då tänker jag lätt på döden, visserligen i en postiv bemärkelse som att man "hedrar" sin mamma som gått bort eller likande) men det känns ändå lite knepigt.

Älvvingar skulle nog vara rätt sött om barnen vill ha dem.

• Mrs Opp

Tycker det är otroligt fint och gulligt. Dina barn kommer säkert tycka att det är magiskt och speciellt att få ha vingar på sig. En kollega till mig har tagit porträttfoton på sin lilla tvååriga tjej och i bilderna har hon just änglavingar. Hon ser ut som den mysigaste lilla kerub!

• Sundance

Vingar som de små barnen på din bild har, liknar ju mer fe-vingar och det tycker jag är gulligt. Dock hade jag nog passat mig för vingar som påminner mer om änglavingar. Men att ge de lite fjärils- eller fe-vingar tycker jag hade kunnat vara fint.

• Sebastiána

Jag skulle tycka att det såg konstigt och "utklätt" ut, men det är bara min åsikt.

• kikel

Jag tycker det låter underbart vilken bra ide.. jätte fint.

• KatjaB

jag tycker att det kan vara gulligt med fe-vingar/älv-vingar
    men änglavingar skulle jag nog personligen inte ha. Men jag skulle nog inte ha nåt utav det på ett bröllop, i bröllopsföljet.. vår dotter har ett par vingar som hon leker med hemma, det skulle kännas som att vi spökade ut henne med hennes lek-låda.

• kikel

Jag tycker det är super häftigt som sagt, men hur mer jag tänker på det. Ska det nog vara älv vingar och hela bröllopet borde gå lite i en saga tema annars kan det se lite konsigt ut kanske

• MrsVegas

Låter jättegulligt. Skulle aldrig associera små barn med vingar med döden, oavsett om det är fjärils/fé/ängla-modell.

• Cylt

Tycker också att det är en supersöt idé!!
    Har också svårt att se att någon skulle associera det med döden.
    Hehe, min lilla kille skulle säkert mer än gärna ha vingar, tror dock att vi passar på det av samma leklådekänsla som nämndes tidigare.

Svar på tråden Vingar till näbbarna, döden vs kärlek, hur skulle du reagera?