• marrieme

Storlek 2/2T på ebay, passar det 1,5 åring tro??

Har hittat jätefina näbb klänningar på ebay,
    men frågan är om dem är stora i storleken??
    Står size 2/2T
    Passar det in som knappt hinner hylla 1,5,
    eller bättre att ta en i size 1/ 12 månader

Någon med erfarenhet??

• Svar på tråden Storlek 2/2T på ebay, passar det 1,5 åring tro??
  • Cessan78

Jag skulle välja att ta lite större.. jag har köpt klänning till min 5 dotter som är 5 månader..visserligen drar hon lite större storlek än normalt men jag köpte i storlek 18-24 månader.
    Till sonen köpte jag en smoking storlek 4..han blir 3 år i sommar..den kan du se i galleriet hur den sitter.
    Till stora sonen köpte jag storlek 16 och sonen är 13 år..den var för liten så jag måste jaga rätt på en ny och sälja den jag har.

Så min erfarenhet säger att barnens storlekar är lite små :D

• Bluebride

enklast är nog att kolla på måtten i annonserna och se själv vad du tror. Vanligtvis står de i inch men det vet du säkert

• charmed84

min dotter är 1,5 år när vi gifter oss och jag köpte en på ebay som var 2T kommer att passa perfekt. Fick tipset att köpa lite större eftersom de har lite mindre storlekar än vi.

• Bluebride

jag köpte till min dotter 12-18 månader, hon har storlek 62/68 nu, tror ni den passar då? min dotter är född 3 månader för tidigt och tillväxthämnad (522g och 28,5cm)

• Cessan78

2T borde bli lagom på en 1,5 års tös om hon inte har större storlek nu än genomsnittet. Men som min 5 månaders tös ligger på storlek 80 nu..vilken storlek har hon då i Juni :D Så jag tyckte hellre att man kan köra på lite extra just för att vara på den säkra sidan.

Bluebride..börjar hon växa ur 68 nu eller är det fortfarande rymligt? Men 12-18 månader borde bli en bra storlek om hon inte växer så jätte snabbt. Här hinner vi knappt köpa nått plagg i en storlek förrän hon har nästa..våran lilla sumo prinsessa :D

• Bluebride

Nä, hon är 63,5 i längd just nu, men det är ju 4 månader kvar, men så fort växer hon inte. Vi är väl inte bortskämda genom att få uppleva lite längre babyperiod med vårt mirakel, men med tanke på att vi bodde på sjukhus i 5,5 månad tycker jag vi är värda det

Cessan78 skrev 2010-01-16 23:05:23 följande:
    Bluebride..börjar hon växa ur 68 nu eller är det fortfarande rymligt? Men 12-18 månader borde bli en bra storlek om hon inte växer så jätte snabbt. Här hinner vi knappt köpa nått plagg i en storlek förrän hon har nästa..våran lilla sumo prinsessa :D
  • Cessan78

Ja absolut är ni värda det ;) För er blir det lite som slow motion och oss i full speed :D Men å andra sidan har jag ju 2 barn till så det gör ingenting att det går lite snabbare :D
    Men jag tror iaf att storleken blir bra för eran del :D

• marrieme

Tack för alla svar!

Jag tar storlek 2 till lillan,
    åsså tar jag storlek 10 till tjejen som kommer att vara 8 år i sommar,
    hoppas de kommer att passa =)
    Bättre lite stor än lite små..

• Bluebride

tack tack, ja slowmotion är ganska bra. Här väntar vi med barn tills lillan kan gå i alla fall. Även om jag är sugen att vara gravid till bröllopet för att slippa mensen

Cessan78 skrev 2010-01-17 00:05:28 följande:
    Ja absolut är ni värda det ;) För er blir det lite som slow motion och oss i full speed :D Men å andra sidan har jag ju 2 barn till så det gör ingenting att det går lite snabbare :DMen jag tror iaf att storleken blir bra för eran del :D
Svar på tråden Storlek 2/2T på ebay, passar det 1,5 åring tro??