• lillabjörn

Fan! Fest ej längre är 01?

Gahhh lokal i Uppsala eller Stockholm som uppfyller våra kriterier finns inte:(

Vi vill ha lokal med egen catering, ta med egen alkohol samt kunna ha fest till längre än 01 som vi tycker är för tidigt...

Vet ni någon lokal som kan passa?

Men viktigaste frågan (för jag tror inte vi kommer hitta ngn lokal med längre än 01):

Om bröllopet sker tidigare, tex kl 14.00, så middagen kan börja ca 16.00, så kanske man inte "behöver" festa till 03? Vad säger ni och hur tänker ni?

Hoppas på hjääälp!

• Svar på tråden Fan! Fest ej längre är 01?
  • EoD Tholin

hej!
    har ingen aning om lokaler i sthlm/uppsala men...
    tror att det kan vara svårt med lokal för fri fest.. tyvärr! så det är väl en jättebra idé att lägga vigseln vid två för att få ut så mycket som möjligt av dagen. det kommer vi också göra. jag är dessutom så kvällstrött (med två små barn) så vi kommer ha vigseln 14 för att få en fest som startar tidigt. (kanske man kan orka njuta av natten på lyxhotellet också... :) )

• lillabjörn

Tack för ditt svar! :)

Hmm vi var så inställda på att vi skulle kunna festa natten lång... Kanske den bästa lösningen är vigsel redan vid 14, eller kanske ännu tidigare? ;S

• patrikoannika

Alltså, börja tidigare!!!

• KatjaB

börja tidigare, om ni inte hittar annat. tror nog att festen börjar dö vid 1-2 iallafall

• lillabjörn

Haha OK tidigare alltså? Vilken tid tycker ni att man tidigast kan ha vigseln? Känns som att 14 är en smärtgräns liksom?

• KatjaB

14, iallafall om ni ska fota innan

• perfektionista

Tror också att många ändå kommer att banga vid 01:00

• Aleta

Jag har varit på bröllop som började redan 13:00 vilket funkade utmärkt, det höll inte på så sent på kvällen, men det var en rejäl fest ändå. Ett av de bästa bröllop jag har varit på.
    Dessutom så är det ju så kul att på bröllop före klockan 15:00 så är det enligt gammal etikett hatt som gäller. Jag älskar hattar!
    (Jag har i och för sig alltid hatt på bröllop, men den gången hade väldigt många fler hatt.)

• lillabjörn

Det är jättebra med all feedback!

Vi hade ju tänkt vigsel kl 16.30 och festa heeeela natten... Så länge folk känner igen sig i oss, att det är en sjuhelvetes fest!

Vi diskuterar för fullt nu haha;)

• PennyJenny

Fast vad är det för egenvärde att festa hela natten? huvudsaken är väl att ni får ut vad ni vill av dagen. Foto, vigsel, mingel, middag och fest typ.

Vi hade vigsel vid 16, när klockan var 1 på natten var jag helt slut, fasten vi sov bra innan, åt bra under dagen, drack mycket måttligt med alkohol och så vidare. Det är så mycket anspänningar som släpper i och med den dagen och så mycket som händer ändå att man inte orkar festa hela natten.

Skit i vilken sluttid ni eg får och fokusera på att ut det ni vill ha av dagen, dvs räkna antal timmar fest och bry er inte om när de ligger.

• lillabjörn

Haha nej det handlar inte om det att vi räknar festtimmar, det är bara en väldigt viktig dag och vi har sett fram emot att fira det rejält med våra vänner.

Men det är klart, om man lägger vigseln tidigare så blir det ju många härliga timmar ändå.

• PennyJenny

Enligt min erfarenhet som sagt så är man ändå helt urlakad vid 01 och för att då verkligen få ut det som känns viktigast för er, att fira er dag tillsammans och med era vänner, börja dagen tidigare.

Och mitt absoluta tips, spendera så mycket av dagens som möjligt tillsammans.

Svar på tråden Fan! Fest ej längre är 01?