• Snart fru V
    Äldre 14 Jan 19:57
    5853 visningar
    11 svar
    11
    5853

    Restaurang Backstugan, Solna

    Någon som har erferenhet av bröllopsmiddag på restaurang Backstugan i Filmstaden i Råsunda? Vore skoj att höra lite åsikter!

  • Svar på tråden Restaurang Backstugan, Solna
  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 14 Jan 20:14
    #1

    Är det den där lilla stugan mitt i? Den ser helt underbar ut utifrån (har tyvärr inte varit inne). Om jag hade ett litet bröllop (har nu ca 70 gäster= skulle jag definitivt vara där, helt underbart!

  • Snart fru V
    Äldre 14 Jan 20:20
    #2

    Ja, tycker också att det är väldigt mysigt där. Även inuti. Jag har varit där på brunch och även på restaurangbesök på kvällstid. De har haft bröllop för upp till 85 personer där sa dem när jag frågade. Men lite trångt blir det nog då, kanske...

  • llotta
    Äldre 15 Jan 15:29
    #3

    Vi har bokat och kommer vara där i april. På inbjudningslistan står för all del över 70 personer, men jag tror att vi landar på att det kommer ~65 och tror att det kommer funka bra. Vi har även vi varit där och ätit brunch ett par gånger och den stora salen är mycket större än vad man tror från bilder och utifrån tycker jag. Vi ska dit imorgon och träffa källarmästaren (Lennart tror jag) och diskutera detaljer. Sitter precis och försöker klura på vad man borde fråga. Några tips? Kan absolut rapportera sen!

  • Snart fru V
    Äldre 15 Jan 17:28
    #4

    Ilotta:
    Roligt med fler som gillar Backstugan! Vi ska ha bröllopsmiddag där i maj. Vore roligt att höra hur mötet med Lennart var. Det jag funderar på är menyförslag, hur man kan placera ut bord, om det finns alternativ i själva dukningen (typ servetter, dekorationer och sånt), hur man lämpligast fixar musiken, och säkert massa annat... Du får gärna skriva och berätta om dina intryck efter mötet!

  • Snart fru V
    Äldre 17 Jan 17:09
    #5

    Ilotta:
    Hur gick mötet med Lennart? Är nyfiken!

    Någon annan som har erfarenhet av bröllopsmiddag på restaurang Backstugan i Solna?

  • llotta
    Äldre 19 Jan 09:21
    #6

    Det gick bra! Vi tycker att han verkar ha stenkoll och inget verkar vara något problem. Känndes lugnande och bra.
    Vi hade fått ett menyförslag tidigare per mail och diskuterade lite utifrån det, sen ska det komma ett nytt förslag utifrån vår diskussion. Så skönt med proffs när det gäller mat och kanske särskilt olika sorters specialkost. Angående hur man skulle ställa borden tyckte han att vi skulle vänta med det tills vi visste mer exakt hur många som kommer. Vi bjuder ungefär 75 men räknar väl med 60-70. Som han utryckte det så var man 85 så fanns det inte så mycket att välja på med möblering, men är man färre så finns det ju fler möjligheter. Vi ska fundera på om vi vill ha ett honörsbord t.ex. Angående dukning så sa han att de alltid dukar med vita linnedukar och sina tygservetter (med en blå rand på) och sen att det fanns lite olika vaser och sånt.
    När det gäller musik så har de en anläggning som det bara är att koppla ipod/laptop till, verkar väldigt smidigt och passar oss bra.
    Fortsätter gärna diskutera Backstugan-relaterat och annat!

  • Snart fru V
    Äldre 21 Jan 17:00
    #7

    Vad roligt att höra att mötet kändes bra!

    Vi har också fått menyförslag via mail och sedan mailat tillbaka lite ändringsförslag. Blir spännande att se vilka alternativ han presenterar framöver.

    Vart ska ni ha vigseln? Vi kommer att gifta oss i Bromma kyrka.

  • llotta
    Äldre 21 Jan 17:58
    #8

    Vi gifter oss i Solna kyrka, så alltihop blir på hemmaplan - vi bor i Råsunda. Har postat inbjudningarna idag så nu känns det verkligen att det är på riktigt, imorgon får ju alla som inte redan vet veta och det är riktigt skoj!
    Har ni bokat möte med Lennart?

  • Snart fru V
    Äldre 23 Jan 15:34
    #9

    llotta: Har skickat ett meddelande till din inbox. Vi kan fortsätta dialogen där...

  • Snart fru V
    Äldre 7 Feb 13:40
    #10

    llotta:
    Hur går det med planeringen? Har ni spikat menyn med Lennart än? Vi har ännu inte fått något menyförslag, så vore spännande att höra vad ni valt.

  • Äldre 31 Oct 04:51
    #11

    Hej.

    Nu är tråden jätte gammal men jag har väntat på ett utskick från Lennart i mer än 1 månad nu. Börjar bli stressad och har preliminärt bokat backstugan utan att veta nånting.

    Ni som gift er där

    Vad kostar kuvert per person?

    Vad ingår? Städning? Dukning? Får man köpa in egen alkohol eller vad kostar de i baren?

    Hoppas nån av er kan svara ?

Svar på tråden Restaurang Backstugan, Solna