• Sebastiána

Näbbklänning

Vad brukar brudnäbbar ha för kläder egentligen? Jag har sett sidor från USA där det nästan bara finns vita klänningar, en del klädslar innefattar också slöja och tara som om det var en liten minibrud, känns helt fel tycker jag.

Vad har ni andra för erfarenheter?

Vi har egentligen inget färgtema men vill kanske inte att det ska skära sig färgmässigt så tärnan får prata ihop sig med näbbens föräldrar (så att det inte blir rött och rosa eller ljusblått och turkost t.ex).

Det borde väl grå bra med vilken söt klänning som helst köpt i en vanlig affär? det finns ju så oerhört många fina klänningar att välja på där ute!

• Svar på tråden Näbbklänning
  • HannaLuz

Nä, absolut inte som en minibrud, min styvdotter kommer gå som brudnäbb för oss. Vi har färgtema vinrött så jag tänkte att hon skulle få ha samma vinröda färg på klänningen som tärnorna.
    Vidare tänkte jag att jag ska ha riktigt vinröda rosor i min brudbukett, och i kontrast till det tänkte jag att tärnorna och näbben ska få ha vita rosor i sina buketter när de har vinröda klänningar.

Jag har planer på att sy alla tärnklänningar o näbbklänning så allt blir i exakt samma färg =)

• KatjaB

ofta är de ju antingen i färtemats färg eller vita eller ivory. tycker också det ser helt sjukt ut att göra barnen till minivuxna med slöja och tiara och hellångt med släp.
    Jag kommer beställa från Kina eller etsy en varsin klänning till barnen. De är vadlånga, ärmlösa (det är ju trots allt sommar) och så blir de antingen i ivory eller rosa med ett svart band runt midjan. Helt enkelt för att vi tyckte det var snyggt. Funderade på helsvart men det kanske är lite för varmt OM det skulle vara en riktigt varm dag.

• KatjaB

vet inte om barnen ska ha små korgar med rosblad att strössla ut på marken (då får de ju ett uppdrag som kan vara lite kul kanske) eller om de ska få varsin bukett. Jag skulle tro att buketterna inte kommer vara så snygga efter si sådär en kvart då alla kronblad alltid plockas på alla blommor hemma men vi får se hur det blir

• HannaLuz

haha, ja vilka problem med barn ;) Min (styv)tös kommer inte kunna ha rosenblad att strössla för när hon väl är klar kommer hon krypa på alla 4 o plocka upp dem o säga att man inte får smutsa ner. Barn e roliga!

• Sebastiána

Tänkte att näbbens föräldrar själva får fixa klänning (ev med ekonomiskt biståd av oss). En 4-åring kan ju vara ganska envis. Jag vill inte beställa en dyr fin klänning någonstans och så kanske hon vägrar att ta den på sig. Det är kanske bäst att hon får vara med och välja eller att hennes föräldrar väljer och köper på öppet köp.

• KatjaB

hahah, ja samtidigt så blir det ju lite kul inslag att de gör just såna saker
    Tror alla skulle få sig ett gott skratt iallafall

HannaLuz skrev 2010-01-14 11:21:35 följande:
    haha, ja vilka problem med barn ;) Min (styv)tös kommer inte kunna ha rosenblad att strössla för när hon väl är klar kommer hon krypa på alla 4 o plocka upp dem o säga att man inte får smutsa ner. Barn e roliga!
Svar på tråden Näbbklänning