• AnnSofieA

Tilltugg/snacks mot kvällen på bröllopsfest

Jag ska ha ett litet bröllop om två veckor och behöver alla tips/förslag jag kan få om vad man skulle kunna bjuda på mot kvällen efter mat och tårta. Folk blir ju säkert småhungriga/sugna och jag vill inte bara ha nötter :)

Har någon nåt förslag?

Tack,
    Ann-Sofie

• Svar på tråden Tilltugg/snacks mot kvällen på bröllopsfest
  • Elleindreamland

Hej!
    Är det bara snacks du är ute efter finns det ju alltid salta pinnar, chips, grönsaksstavar (Morot, gurka, paprika, selleri, blomkål osv) med olika dipsåser och sånt.
    Är det lite mer "matigt" du är ute efter kan du kanske göra snittar med röror du förberett innan?
    Kanske klassikern korv med bröd?
    Ännu mer matig vickning och en verklig klassiker är Janssons frestelse, kanske med prinskorv eller köttbullar som tillbehör.
    Skär upp bröd o gör ett fat med olika mumsiga pålägg och låt gästerna göra sin egen macka?

Oj, vad hungrig jag blev nu.
    Lycka till!

• ElinDaniel

Pytt i panna är en klassiker tydligen...

Baugetter o olika röror. Lättlagat.

Smörgåstårta

Fruktkorg

Ost o kex

eller kanske potaissallad o skinka?

• mariaandersson4

Vi ska bara ha lite godis och chips och så. om man äter rejält på kvällen med mat och tårta så skulle jag nog inte bli så hungrig senare?

• Ab fab

skall man ha nattamat är väl deet allra mest klassiska pyttipanna eller Janzon. Vi hade korv och bröd fram emot ett-tiden och det slank ner Före egen del äter jag ju hellre nattamat än chips

Svar på tråden Tilltugg/snacks mot kvällen på bröllopsfest