• TigerLinn

klänning till STOR brud under 5000 kr

jag håller på att hjälpa en kompis som ska gifta sig i sommar med att hitta en brudklänning det har ingen stor budget så klänningen får inte kosta mer än 5000 kr gärna mindre. helst kanske inte mera än 3000 kr.
    hyra är ett alternativa men helt köpa.

hon har kollat på nätet och så och vill helst ha en axelbandslös känning som sedan sitter fast runt bystencoh sedan går ut om ni förstår.

snälla kan ni hjälpa mig hitta sådana klänningar bilder som jag kan visa gärna priser om ni har.

annars är hon rätt kort ca 160. hon är päronformad i korppen mkt runpa men knappt nån mage eler så. mkt lår.

ge tips på klänningar som skulle passa en sådan kropp.
    hon kommer till mig ikväll då ska vi kolla på nätet sedan ska vi ut på stan i morgon..

• Svar på tråden klänning till STOR brud under 5000 kr
  • Lyckliga013bruden

kina företagen kan ju sy upp typ vad som helst efter ens egna mått. De är också billiga har beställt från Landy och shopindreams, landy klänningen 2300kr shopindream klänningen kostade 1300kr. Inkl frakt så klart.

shopindream.com har lite tips på modeller för olika kroppar. Skulle tippa på en klänning som sitter tajt upptill kanske till midjan och sen en vid kjol eller något. Brudbutikernas personal är ofta duktiga att se vad man passar i och inte. Dessutom är det bra att prova olika modeller och fota sig i alla vinklar som man kan kola på sen och se vad man passade i och inte. Fråga dock först om lov att fota.

• Mamsellen på smällen

Vilken storlek behöver hon?

• TigerLinn

vet inte om hon vågar beställa från utlandet då det kan blir svårt med passform men ska meddela henne.

jag jag har sagt att hon ska prova oliak klänningar och modeller innan hon bestämmer sig de ska vi fixa i mgn.. :)

Lyckliga013bruden skrev 2010-01-12 15:55:01 följande:
    kina företagen kan ju sy upp typ vad som helst efter ens egna mått. De är också billiga har beställt från Landy och shopindreams, landy klänningen 2300kr shopindream klänningen kostade 1300kr. Inkl frakt så klart.shopindream.com har lite tips på modeller för olika kroppar. Skulle tippa på en klänning som sitter tajt upptill kanske till midjan och sen en vid kjol eller något. Brudbutikernas personal är ofta duktiga att se vad man passar i och inte. Dessutom är det bra att prova olika modeller och fota sig i alla vinklar som man kan kola på sen och se vad man passade i och inte. Fråga dock först om lov att fota.
  • TigerLinn

hon säger XL. då slitter skönt och itne för tight
    Mamsellen på smällen skrev 2010-01-12 15:56:27 följande:

Vilken storlek behöver hon?
  • Lyckliga013bruden

prova runt och fota massor, men kola även kinasidor. Det är billigare från Kina och de kan sy, helt otroligt vad duktiga de är. Jag var också nervös men eftersom jag beställde efter mina egna mått och med snörning i ryggen så gick det bra, men jag har bara svårt att bestämma mig därför har jag beställt två klänningar. Dessutom blev första klänningen inte som jag tänkt men det är mitt fel =)

• TigerLinn

fler som kan ge tips på bilder coh modeller??

• Mamsellen på smällen

Kolla min sida, mitt bildgalleri. Jag har storlek 46 ungefär. Snörning i ryggen och axelbandslös. Hade bolero på mig över. Stor vidd i kjolen, det var bekvämt!

Kanske kan en sådan modell vara något?

• Bluebride

Som sagt, de i Kina är väldigt duktiga, stora storlekar brukar ofta kosta $10 dyrare, men det är väl inte så farligt. Ebay är ett bra ställe att kolla. du kan kolla globalt så får ni med hela världen.

• Im yours

Mamsellen på smällen; Du är sååååå vacker i din klänning.

• Dream Messiah

Im yours skrev 2010-02-23 08:32:32 följande:

Mamsellen på smällen; Du är sååååå vacker i din klänning.
    Håller med!
  • Metalbaby

www.ivanella.se

Hon syr min klänning för 2900. Jag gav henne en bild och hon gör precis som man vill ha den. Har bara hört positivt om henne.

Superbra kontakt och mycket hjälp

• Mamsellen på smällen

Ååå! Tack! Vad glad jag blir att få höra era komplimanger!

• SnuGry

rekommenderar också bridal outlet...jättefina klänningar i alla storlekar och bra pris

• SnuGry

mamsellen var har du köpt din bolero, är den vit eller ivory?

hittar inga vita boleros, måste också få säga att du var jättevacker :)

• SaNdRiX 2010

alla nixas klänningar finns i upp till storlek 64, kolla modell 8526 den har jag köpt mig, axelbandslös och jätte fin! Kolla nixas hemsida www.nixa.se, klicka sedan på klänning utan släp och gå till sidan 2, i mitten där finns den, jätte fin! 3500 kr kostar den!

• Mamsellen på smällen
    SnuGry skrev 2010-03-04 12:42:36 följande:
    mamsellen var har du köpt din bolero, är den vit eller ivory?hittar inga vita boleros, måste också få säga att du var jättevacker :)
    Tack!
    Hade otrolig tur och hittade den på tradera för bara 100 kronor! (Köpte även brudklänningen på tradera, ynka 800 kronor)
    Boleron är ivoryfärgad och uppsydd av en sömmerska.
Svar på tråden klänning till STOR brud under 5000 kr