• didis

Tantvarning för 7:e gången

Ursäkta att jag klampar in som en elefant....

men fy fan rent ut sagt vad mycket det är just nu!!

Jag var på gympa idag och under avslappningen var allt jag kunde tänka "skynda på nu så jag kommer hem o hinner skriva klart uppgifterna till i morgon!"

Själva jobbet är skitkul, nu har jag börjat mer på allvar med hörselbenet och alla små krumelurer en har i örat (va´ vadå, trodde ni jag var tandläkare - det var i ett annat liv! ). Och nästa vecka ska jag börja med magnetkameraundersökningar av halsar. Puh!

Ha det bra alltihop, en särskild tanke till Aleta som haft en tuff vecka.

Nu klumpar elefanten ut igen...

• didis

*klafs klafs*

passionsblomman skrev 2010-03-10 20:55:50 följande:
    Tja didis! Alltid lika kul att se dina fotspår i smöret...
  • didis

Jag har också skrivit på!

usch - hoppas ingen ser mig nu! Här sitter jag och äter mandelbiskvier (man tar vad man har) och hänger på BT fast jag borde sammanställa artiklar. Men orken tog tvärslut just när jag loggade in...

• didis

Här, passionsblomman får du massor av biskvier!! Det kan nog behövas om man ska pumpas full med hormoner.

Hur många veckor måste man ta extra hormoner? Kan tänka att det påverkar humöret en del, det hade det i vilket fall gjort på mig!

• didis

Men du blir väl inte så folkilsken att man bör hålla sig ifrån tanttråden??

Jag vet inte om jag skulle klara en 2-veckorsabstinens...

passionsblomman skrev 2010-03-10 22:28:45 följande:
    Tack för alla påhejningar! *knaprar biskvier*Jag ska förmodligen ta sprutorna i 14 dagar. Under tiden görs ultraljud för att kolla hur folliklarna (äggblåsorna) utvecklas. När de är många och stora nog får man order att göra sig resklar och åka iväg till kliniken (i vårt fall till Uppsala) och då ska man också ta en ytterligare spruta-som framkallar själva ägglossningen. Under tiden ska man dock fortsätt med den spray som hindrar ens egna ägglossning.Så som jag sa till gynekologen idag: Snacka om att gasa och bromsa samtidigt! Och vore det inte vääääldigt konstigt om det där hormonpåslaget inte skulle märkas på något vis?Jag vet då hur jag kan bli både innan mens och om jag käkar fel p-piller tex...
  • didis

Jag kan förstå det där med att inte orka/tåla frågor även från närstående.

Jag är så´n att jag helst vill veta själv först, speciellt om det finns en risk att jag ska bli besviken. SEdan, när jag processat det klart själv, kan jag berätta för andra. Om det inte är en positiv nyhet förståss för då vill jag skrika ut den till hela världen!

Du verkar ha en bra mamma, du, som förstår.

(men tänk om det blir som hon i USA med 8 barn! Då kommer jag över och dammsuger huset åt dig för det lär itne finnas tid för något annat än blöjbyten och matningar!)

• didis

Du vänta? Vi kommer allihop att vänta!!

Om jag inte missminner mig blev det utredning av läkaren med de åtta äggen. Och hade inte mamman sex ungar sedan tidigare också?? OCH opererade sig för att se ut som Angelina Jolie så hon hade kankse inte alla hästar hemma...

Tror hon har varit med på Dr Phil (min gamla husgud).

De jag känner som gjort provrörsbefruktning har "bara" fått ett barn men så var det i landet Lagom också...

passionsblomman skrev 2010-03-10 22:56:15 följande:
    Hahha! Nä oroa dig inte didis. Den jag biter huvet av lär väl bli min stackars sambo isåfall. Fast jag har sagt att det får han stå ut med, när han var så seg och vägrade i sten att tycka att fler barn än ett vore bra i så många år att det blev så här. Jag tänker iallafall skita i allt som har med viktnedgång, jobbansökningar och annat ansträngande att göra just nu. Det här får baske mig räcka.Det värsta blir solklart att V-Ä-N-T-A från att de satt tillbaka eventuellt bra embryo, till att man får veta om det fäste och gick bra. Då kommer jag antagligen att vara ett vrakÅTTA bebisar säger du? Hur fasen planerade de läkarna?Här i Sverige sätter man bara tillbaka ETT ägg, i undantagsfall och mycket sällan två. Då är det ju verkligen inte möjligt att det blir massor av barn. Tvillingar kan det ju bli, ifall ett ägg blir två, men inte annars.
  • didis

Det hoppas jag verkligen på, att allt går som planerat!

Nu har jag fuskat så det räcker för i dag, kvällslektyren får bli en anatomibok eller så.

Go´natt!

passionsblomman skrev 2010-03-10 23:09:54 följande:
    Det man istället ska hoppas på är följande: Vi ska hoppas på att det blir många guldägg av topp-kvalitet och så ska de befruktas, delas och se alldeles förträffliga ut. Ett ska sättas tillbaka och de andra ska hålla så hög kvalité attde sparas i frysen. jo, ni läste rätt! Man kan FRYSA IN embryon, fattar ni!!! och har man då ingen lycka med första försöket kan man alltså tina de små eskimåerna och OM något överlever den processen så kan man sätta tillbaka det och hoppas det funkar!
  • didis

*smyg smyg*

faktum är att jag läser men inte alltid orkar skriva. Det är inte likt mig men jag är rätt låg för tillfället. Det är så förbannat mycket att göra och jag känner inte att jag lyckas beta av något, allt bara ligger kvar som en blöt filt över mig...

I natt vaknade jag av att hjärtat rusade för fullt, då kände jag mig bra liten och ensam...

EGENTLIGEN är det väl då jag borde vara här i tanttråden men jag känner att jag inte orkar ge stöd åt alla andra och då låter jag bli istället. Dumt, men inte heller jag är perfekt.

Tja det är väl så det är för tillfället.

Men vet du, i helgen firade vi vår första bröllopsdag - tänk att det är ett år sedan vi sågs, det är inte klokt vad tiden går!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången