• didis

Tantvarning för 7:e gången

Här har jag klarat 1 veckas skidåkning utan skador men hinner bara gå 30 meter ifrån jobbet innan jag drasar i backen!

Ont i ena handleden har jag men det är tur att baken är försedd med stötdämpande material! Svanskotan har jag brutit en gång och det räcker, jag fick stå upp o jobba i flera veckor.

Har just pratat med maken - när vi var borta hade grannarna skottat vår uppfart flera gånger! Himla trevliga grannar! Vi hade det på känn och hade köpt presenter till dem, tack o lov. Extra tacksam över bra grannar blir jag när jag ser Grannfejden - huvvaligen va jobbigt med grannar att reta sig på!

• didis

Sonen har alltså klarat 1 vecka i alperna utan skador men idag åker klassen till den lokala slalombacken (där Pernilla Wiberg började sin karriär förvisso) och nu sitter son och make på akuten!

Herreminje! Vad ska det bli av den grabben?? Handlederna i gips i ett par omgångar och så detta. Men det verkar inte vara brutet i vilket fall, så ont gör det inte. Snart har de varit på röntgen och då vet jag lite mer.

Jag som längtade hem redan innan! Nu vill jag bara åka hem och sitta i soffan med sonen o titta på film o äta popcorn. Ska bli så skönt när veckopendlandet är över!!

• didis

Krya på dig Soldemor!

Några rösttips kan jag inte ge dig tyvärr, oavsett vad jag gör så låter sångrösten lika illa

• didis

Ja jag veeet att han är 14 men när han är skadad känns han som 6år...

Maken har sms:at att sonen åtminstone kan stödja lite försiktigt på benet så det låter inte så allvarligt. Första sms:et löd : "V skadad i Yxbacken, är på akuten". Gissa om en liten mamma får hjärtat i halsgropen då?

Hispig? Nä, vem har sagt det??

passionsblomman skrev 2010-03-02 16:23:29 följande:
    Ojdå Didis! Lilla storpojken! Usch, jag förstår att du vill vara hemma istället en sådan gång.
  • didis

Nu ska jag promenera hem i den nedåtgående solen...

Numer har jag inte ens tillgång till tandläkarsprit bara kontrastmedel. Jo, jag kan ju köpa på apoteket förståss men jag har aldrig köpt det för egen konsumtion. Det är ovanligare än folk tror (mer än på klinikresor med jobbet! )

Någon gång har jag dock givit bort riktig sprit i en "tandläkarspritflaska" bara för att få tyst på folk som tjatar.

Ha det bra, vi hörs nog om en timme sisådär!

• didis

Villemoa: goda grannar är guld värt!

Aleta: trist med hästen, det är svåra beslut att ta även om man vet att det är det bästa.

Kom att tänka på en midsommar när vi lånade en liten tjock shettlandsponny som normalt sett gick o betade utanför en affär (sa jag att mina föräldrar bor på landet?). Barnen tyckte det var roligt att rida på Sitva och hon var så gammal o slö att hon gick fritt i trädgården.

Vi hade dukat utomhus och rätt som det är ser vi Sitva stå och dricka öl (!) i godan ro. Dum häst var det inte som lyckades tippa på glasen! Sedan gick hon dock på gräddfilen och sillen men gillade det inte utan frustade ut det över hela bordet. Det var midsommaren när vi grillade korv istället!

• didis

Sitva är nog korv själv vid det här laget men hon finns i familjens minne!

Son o make är nu hemkomna från akuten men det var ingen fara, inget brutet, bara blodsutgjutning. Har pratat med sonen också och han ville själv aldrig åka till akuten, det var en lärare som sett vurpan som insisterade på att skjutsa dit honom.

Nåja, då vet vi det. Synd att sonen hade en pingisturnering i veckan, det blir väl inte mycket av den nu eftersom han haltar.

• didis

Han har nyligen börjat spela i en klubb, tidigare var det mest på fritiden. På fredagar har klubben "familjepingis" - då får även mammor utan bollsinne vara med o spela!

Idag tvättar jag och det är nog det värsta med att bo i lägenhet - att boka tvättstuga och springa i trappor med tvättkorgar och sedan att hela lägenheten är full med tvätt på tork (eftersom man av obegriplig anledning inte har torkskåp utan ett torkrum som måste tömmas lagom när jag är på jobbet i morgon).

Jag har kollat med Vätterhem men de vill ha 2500 för att dra el till min lägenhet och koppla in maskinen så det känns inte aktuellt. Förhoppningen är att jag flyttar härifrån till jul (och bor här på halvtid efter sommaren).

passionsblomman skrev 2010-03-02 19:42:27 följande:
    Åh vad skönt att han var obruten!Fast synd på pingisen förstås.
  • didis

Nä, men det är väl något kloka tanter gör?

Jag var snubblande nära att skriva en lapp i tvättstugan alldeles nyss.

Aleta skrev 2010-03-02 20:25:56 följande:
    På tal om tantvarningar, har jag sagt att jag ger tecken med armen när jag ska svänga med minitraktorn på allmän väg?
  • didis

Visst var det!?

Det är ett mystiskt hus jag bor i, jag hör grannarna men har bara träffat på en av dem i trapphuset. Och det trots att det är 9 lägenheter i trappuppgången och rimligen måste bo åtminstone 15 pers här. Så det är verkligen 0 kommunikation grannarna emellan.

Aleta skrev 2010-03-02 20:37:48 följande:
    Ooooh, lapp i tvättstugan! Riktig tantvarning på den!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången