• Aleta

Tantvarning för 7:e gången

Obehaglig påskupplevelse!
    Vi åt ägghalvor med majonäs och svart kaviar på, vilket jag brukar tycka är jättegott...men något var fel...var äggen lite dåliga? Var majonäsen för gammal? Jag åt upp, men kunde inte riktigt sätta fingret på vad som var fel tills vi plockade undan och jag slickade av skeden vi haft till den svarta kaviaren - uuuuuurrrrk!!!
    Vi kollade genast burken efter datumstämpel, men det var OK. Då sa plötsligt maken: "Men det står ju Caviart, vad är det?!"
    Abbas Caviart, svart tångkaviar. Innehåller absolut inga fiskägg, de är gjorda av tångextrakt och smakar bläääääääää.
    Måste lära mig att lusläsa innehållsförteckningar - helt klart!

• Aleta

Fjosok, har du kollat garderoben så att hon inte har varit och snott en av dina?

Tanter, jag fick se dessa arbets/trädgårdskläder när vi gjorde ett snabbstopp på en handelsträdgård idag - vill haaaaa!
    www.gardengirl.se/index.php&view=wrapper&Itemid=72&lang=sv

• Aleta

Bra val!
    (Maken satt och läste över axeln och undrade om du skulle bli återförsäljare för Caviart. )

passionsblomman skrev 2010-04-03 22:31:13 följande:
    Aleta, dem tänkte jag bli återförsäljare av när jag planerade mitt företag...
  • Aleta

Ligger du på soffan och käkar choklad Passionsblomman? Det tycker jag du ska göra, det kan aldrig vara fel.

Didis, vad kul det låter med konstrunda, men som sagt, det brukar vara alldeles för dyrt om man blir kär i något...

• Aleta

Ånej! Passionsblomman, massor av kramar till dig!
    Kan det inte visa minus om man gör det för tidigt? hCG-mängden kanske inte går att mäta ännu?

• Aleta

Bryt på bara Passionsblomman! Det är skönt att få göra det ibland, och vi finns ju här.

(Jag slog förresten till och köpte ett par hängslebyxor med rosor på. Liiite dåligt samvete har jag, egentligen finns det bättre saker att lägga pengarna på.)

• Aleta

Suck, jag skulle också vilja ha höns men det vill INTE min man och min mamma. Jag såg ett så fint litet hönshus på hjul i mammas Allers.
    Kolla!
    www.honshus.se/

• Aleta

Tar du gammalsvenska dvärghönor så gör du ju en insats för bevarandet av rasen, jag skulle också gärna ha dem, men jag är rädd att katten äter upp dem...
    Det är så himla synd när gamla lantraser dör ut. Ölandshästen t ex, den sista slaktades 1925.
    Definitivt lantras för min del, jag skulle gärna ha ankor också, blå eller gul. Blekingeankan är mest hotad, men den ser ju nästan ut som vanliga änder, så då kanske man tappar bort dem?

Maken och mamma tycker att vi har nog mycket som det är, de är helt enkelt inte intresserade av djur. Om jag hade haft fria händer så hade det säkert gått en liten ko av någon hotad lantras i hagen också.

• Aleta

Vi skulle aldrig sluta! Det skulle svämma över av djur!
    Flyttbar rastgård är en bra idé.

passionsblomman skrev 2010-04-05 19:15:19 följande:
    Aleta, vi borde bott ihop... Eller åtminstone en aning närmre varandera. Då kunde vi haft djurhållning ihop.Här är så mycket både mink och rovfåglar så jag tror det rä lite svårt att ha hönorna lösa i nåon större utsträckning. Dessutom är det mycket trafik runt huset, så isåfall måste vi stängsla i hela tomten. Jag får göra fler än en rastgård istället tror jag . och någon som är flyttbar...
  • Aleta

Hjälp! Fast jag är inte avskräckt ännu.

Hvidbrud skrev 2010-04-05 19:19:46 följande:
    Min mamma ville ha de som lägger gröna ägg när vi var små, så hon kläckte fram ett flak. Min lilla fina kyckling hette Carola (kan det ha varit omkring 83/84?) men hon visade sig vara en tupp, precis som alla kycklingarna som kläckts fram... Ju större de blev ( och de blev stora!) dessto aggresivare blev de och började jaga bilarna som körde förbi. Det blev storslakt när de började anfalla människor och flög upp på granflickan och hackade henne i pannan!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången