• Diz

Tantvarning för 7:e gången

Det är jobbigt när man tror att allt kommer att ordna sig, och sen händer nåt så man hamnar i gungfly igen. Bloggade om det så sent som igår... Ibland känns det bättre när man fått ett dåligt besked, för då veeeet man iaf, och kan ta tag isaker och ting efter de nya förutsättningarna. Du ska se att det känns bättre när du fått besked ang jobbet där. Och det torde du ju få innan måndag

• Diz

Jag röstar på en kombination av hot och mutor...

• Diz

Frulle grattis till era nya leksaker

Lillabruden > Jodå, det är inte så jädra ovanligt. Min karl har haft grav-illamående och foglossning. När jag hade som mest foglossning så satt han i soffan och så sa han
    "alltså, fan va ont jag har i höften!",
    jahaja sa jag, så där så det strålar in i ljumsken?
    ja, hur visste du det?
    Grattis du har foglossning...

• Diz

Min sambo brukar skämta med mig och säga att jag måste förstora nu när jag gått ner i vikt och tappat 8 cm runt bysten. Till saken hör att jag fortfarande har D-kupa och lite till...

• Diz

Hej på er! Här skrivs det.

Sonja > Jag har också haft en period när tjejen inte ville göra sig klar i tid för skolan. Vi fick till slut helt sonika låta henne klä på sig och sen sätta sig och äta frukost. Jag upplyste henne hela tiden om hur lång tid det var kvar innan hon behövde klä på sig ytterkläderna och när tiden var slut fick hon lämna den frukost hon hade kvar och klä på sig och gå. Jag hade inte mycket val då vi har en buss att passa och jag har ett jobb som absolut INTE har flextid. Men det innebar också att hon fick fara hemmifrån med okammat hår och hungrig ett par gånger... Det tog fyr dock, nu äter hon koncentrerat, och skulle jag säga att hon börjar få bråttom så vet hon att jag menar det.

Jag är med i viktväktarna, har varit sen sep/okt. Gått ner 6 kg, 8 cm runt byst, 8cm runt midjan och 4 över höfterna. Jag har gått ca 50/50 på det gamla respektive nya programmet (de änndrade i november). Det gamla programmet fungerade jättebra för mig, skulle jag på fest åt jag sallad resten av veckan för att kunna "unna" mig det.

Det nya programmet har inte riktigt varit lika effektivt för min del, men det handlar om min disciplin och inget annat. Med veckobonusen kan jag ha myskvällar eller gå ut utan att behöva ändra på maten resten av veckan. Med nya programmet är det dock mer fokus på bra mat, och eftersom jag ätit frukt eller inget till frukost, sallad till lunch, så har jag haft ca 24pp kvar till middagen, dvs jag har alltid haft points kvar till en glass eller fika på kvällen.

Jag fick en aha-upplevelse förra mötet och ska nu frångå min sallad till lunchen ett tag, pröva äta mer "matigt" och se om det gör mig mindre sugen på kvällarna. Jag valde viktväktarna för att jag vill lära mig äta bättre, mer "lagom". Jag har prövat så många dieter och kurer och det enda som händer är att jag bounce:ar tillbaks igen, och fort går det. Med viktväktarna äter jag samma mat som resten av familjen, men med mindre portioner än vad jag åt tidigare, och det funkar!

För min del är pointsräkningen en positiv grej, för det får mig att reflektera över vad jag stoppar i munnen.

• Diz

Vad kul att det är fler som sjunger här.

Ni kanske kan hjälpa mig med mina bryderier.. Jag är med i en kör nu, mindre församlingskör på en väldigt basic nivå, inte så mycket utmaningar alltså. Jag står i kö för att börja en gospelkör här i närheten, stor kör med många framträdanden. Det negativa med en stor kör är att det inte är lika lätt att få solon och kunna påverka. Nackdelen i den lilla kören är bristen på utmaningar, många av låtarna vi sjunger har man gått igenom några vändor vid det här laget. Nu håller vi iofs på med en jazzmässa, vilket är riktigt skoj.

Jag har inte möjlighet och tid att var amed i mer än 1 kör, det hinns inte med 4 barn. Jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill göra, stanna i den lilla, gå över till den stora eller försöka hitta en helt ny kör som kanske kan kombinera de två.. Någon som har tips på en bra kör, lagomt stor, med blandad repertoar i helsingborgs/landskrona- trakten?

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det största egoinlägget någonsin...

• Diz

Jag är van vid att vara solist, så jag skulle nog sakna det om jag bytte kör. Min granne är redan med i den stora kören och hon har fått kämpa länge för att få börja sjunga solo där, konkurensen är hård. Dessutom är det en gospelkör, och jag har mer klassiskt skolad röst, även om jag nuförtiden tycker det är härligt att få klämma i lite... Iofs skulle jag helt sjunga rock och sånt, någon som vill starta band?

• Diz

Angående sång förresten:

Min mamma frågade mig om jag inte skulle sjunga något för Per på bröllopet... Jag skulle vilja, men jag blir tårögd när jag ens lyssnar på sångerna och tänker på att vi ska gifta oss. Jag är rädd för att jag inte kommer att få fram ett ljud och bara gråta hejdlöst. Vad tycker ni, hur hade ni gjort?

• Diz

Jag har varit förstasopran så länge jag kan minnas. Men sen jag fick pojkarna har min röst ändrats. Jag har fortfarande kvar det mesta av höjden, men jag älskar att sjunga alt också... Mezzo sopran kanske?

Jag är med på alla bandplaner! Jag är lättlärd och har spelat lite piano och gitarr tidigare. Gitarr är döden för naglarna dock.. Iofs spelade jag tvärflöjt när jag var yngre, men det är svårt att sjunga och spela tvärflöjt...

Vi kanske borde starta en kör helt enkelt... Singstar på tantträffarna verkar då spikat iaf

• Diz

Solde jag sjunger i asmundstorp, eller ja, nu har vi ju bytt namn i samband med hopslagningen av församlingarna, men det nya namnet kommer jag inte ihåg...

• Diz

Cantaton > Jag brukar kunna vara lite kreativ, det där med CMYK inställningar och sånt kan jag dock inte alls så bra som jag skulle vilja (har alltid varit min svagaste del i Photoshop )
    Men om du vill kan jag titta på det material du har (för att få en uppfattning om din "stil") och ge dig feedback eller kanske några nya idéer. Kommer dock inte ihåg om det var det du behövde hjälp med...

Heloise, bättre lycka med nästa ägg. Indianbesök är inte det roligaste, men det kommer fler försök som dom säger. Jag är lite intresserad av hur många barn panzer är ute efter... Här har både jag och karln parkerat alla sådana planer nu när vi har fyra.

• Diz

Cantaton > jag tror stenhårt på "tecken"... Could it be a sign... Våga, våga våga! Du kanske ska ta den där annonsen ändåå

• Diz

Jaaa, kramar till heloise och panzer! Har en arbetskamrat vars vän dog igår, och han är inte heller så munter idag. Många kramar på väg åt ert håll...

Liz > det är den sidan jag förmodligen beställer klänning från... Just nu väger jag mellan tre stycken:

www.shopindream.com/product-6427-10097-viewpic.html
    www.shopindream.com/product-6425-10101-viewpic.html
    www.shopindream.com/product-6400-10067-viewpic.html

Svåååårt att välja!

• Diz

Kör för det! drömjobb ska man alltid söka. Min handledare sa för många år sedan att arbetsgivaren skriver "ideal-kandidaten" men sen tar de det som finns tillgänligt. typ

Iaf, jag kommer att söka på ett jobb nu här i dagarna döär körkort krävs, vilket jag inte har, men jag söker ändå. Om inte annat så har jag visat intresse sedan tidigare när jag väl fått mitt körkort (och samma för dig och examen... )

• Diz

Gruppkramar till alla!

Helt slut tant här, men mina problem är egentligen inte relevanta, mest sjuka barn och bröllopsbudgetångest.

Jag saknar er, men stupar i soffan när jag kommer hem på dagarna. Don't forget me!

• Diz

Älskade älskade blomman. Vad jag hoppas och önskar och tror att det kommer att "lossna" ( i det här fallet klamra sig fast) för er snart...

Jag har också haft en down-period i ett tag, känt mig hängig nere, trött och kvävd i "all j-vla bröllopsplanering". I själva verket tror jag att jag har haft en släng av "vår-depp" i kombination med stress. Jag valde klänning så sent som i tisdags serni, ska betalas imorgon. Efter alla överdådiga, otroligt vackra (och tunga) klänningar jag tittat på och provat så hamnade jag till sl ut på en nixa, utan en endaste brody eller pärla på... Så kan det gå antar jag...

• Diz

Ska kanske påpeka att när jag väl valde klänning så lossnade allt, och jag känner mig äntligen som mig själv igen.

Nu ska jag ta hand om min lilla tut, han har närmare 40grader och är heeeelt utslagen.

• Diz

Sonja vad härligt att höra att korten blev bra och att ni fått iväg dem nu! Jag tycker ju bara det e skoj att få hjälpa till och "leka lite" med bilder, så det är jag som ska tacka dig.

Bild finns, men det är folk som har ögon här på BT, så jag kan skicka till din inbox istället. Det är iaf en väldigt enkel klänning, jag kommer att fokusera på accessoarer och göra den personlig. Kändes inte rätt med en jättestor, elegant och tung klänning när vi ska ha ett litet romantiskt utomhusbröllop...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången