• majsan801

    Uppsala brudar 2010

    Här är en tråd för oss som gifter oss runt uppsala 2010. Här delar vi med oss av tips och råd.

    28/5 2010 Majsan801

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 10:37
    7/8 2010 sörön10

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 10:44
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

    APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

    MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Majsan801 28/5
    Tattoo82 29/5

    JUNI:
    Meii 12/6
    Plutten 12/6
    jenba 25/6
    Lejoninna1 26/6

    JULI:
    Serafine 17/7
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

    AUGUSTI:
    Sörön10 7/8
    Linaaa 14/8
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

    SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

    OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-03 20:41
    sanna2010 18/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 15:23
    Miacia 2010 31/7 prel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 15:24
    Malls 28/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-09 19:17
    FeMa 28/6 2010

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-13 19:15
    Uppsalabrud2010 17/7 2010

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 16:23
    Lenblo 19/6

  • Svar på tråden Uppsala brudar 2010
  • Linaaa

    Nu har vi skickat ut inbjudan:) Har bokat frisör o smink oxå. Frisör kl 9:00 och smink på creative makeup hos David 12:00.

  • Tina86
    Linaaa skrev 2010-04-05 16:57:29 följande:
    Nu har vi skickat ut inbjudan:) Har bokat frisör o smink oxå. Frisör kl 9:00 och smink på creative makeup hos David 12:00.
    Jag var in på creative make up i går, dom visste inte om dom kunde fixa mig... men vi får se på torsdag dom skulle ringa då, blir David i såna fall!
  • Plutten2010

    Är superlycklig! Vi får den prästen som vi (eller kanske mest jag.. ; ) ville ha till vigseln! tjohoo! =)

  • Sörön10

    Grattis Plutten!!! =)

    Vi är också glada över vår präst! Han är en vän till oss och blir prästvigd i vår! Vi har alltid skojat och sagt att när Mattias blir klar då gifter vi oss! hihi


    Plutten2010 skrev 2010-04-08 11:30:19 följande:
    Är superlycklig! Vi får den prästen som vi (eller kanske mest jag.. ; ) ville ha till vigseln! tjohoo! =)
  • Plutten2010

    Tack! Och detsamma! =)

    Vilken bra timing för er! =) Skönt att kunna vara lugn och trygg med den biten, känns som att en det finns andra saker att oroa sig för.. ; )


    Sörön10 skrev 2010-04-08 11:35:31 följande:
    Grattis Plutten!!! =)Vi är också glada över vår präst! Han är en vän till oss och blir prästvigd i vår! Vi har alltid skojat och sagt att när Mattias blir klar då gifter vi oss! hihi
  • Sörön10

    haha verkligen!!

    Just nu väntar jag på att min klänning ska komma i paket ändå från Kina! Verkar som att den finns i Sverige nu iaf! Vågar nästan inte gå in på fraktsidan och kolla!

    (det här med bröllop har fått mig att använda hur många utrops- och frågetecken som helst!! haha)


    Plutten2010 skrev 2010-04-08 11:41:36 följande:
    Tack! Och detsamma! =)Vilken bra timing för er! =) Skönt att kunna vara lugn och trygg med den biten, känns som att en det finns andra saker att oroa sig för.. ; )
  • Plutten2010

    Samma här! (ja, du ser! å igen.. ; ) Normalt sett så är jag en "..."-användare men något har hänt här på BT.. ; )

    Spännande med klänningen!! =) Den kommer säkert lagom till helgen.. Hur mycket kommer du prova den då? ; )

    Ska åka till Västerås på lördag och för att prova min klänning inför uppläggning osv.. är minst lika spänd för det.. =)


    Sörön10 skrev 2010-04-08 11:54:13 följande:
    haha verkligen!! Just nu väntar jag på att min klänning ska komma i paket ändå från Kina! Verkar som att den finns i Sverige nu iaf! Vågar nästan inte gå in på fraktsidan och kolla!(det här med bröllop har fått mig att använda hur många utrops- och frågetecken som helst!! haha)
  • Sörön10

    Jadu... Måste nog säga åt M2B att han får slå mig i skallen om jag provar den varje dag!! ;) Och jag har ingen aning om hur vi ska få våra toksociala katter att låta bli den! hihi Släp måste ju vara skitroligt att jaga och åka kana på!

    Misstänker att den kommer dränkas i katthår efter fem minuter i lägenheten!

    Hoppas så att vi får den idag eller imorn! Det jobbiga är att vi lämnade sambons nummer så han kan ju ta emot den i smyg om han är busig!

    Men skönt att ha den i Västerås! Jag har köpt min gris i en säck! Utan att prova! jaja Håller tummarna hårt och förväntningarna låga! ;)


    Plutten2010 skrev 2010-04-08 11:58:33 följande:
    Samma här! (ja, du ser! å igen.. ; ) Normalt sett så är jag en "..."-användare men något har hänt här på BT.. ; )Spännande med klänningen!! =) Den kommer säkert lagom till helgen.. Hur mycket kommer du prova den då? ; )Ska åka till Västerås på lördag och för att prova min klänning inför uppläggning osv.. är minst lika spänd för det.. =)
  • Sörön10

    Förresten Plutten! ÄÄÄÄLSKAR skorna i ditt galleri! Båda paren! Jättefina!

    Hade gärna haft såna, men jag satsar på lite lägre klack. Har en hang up på att jag inte vill vara längre än killen och han är bara fem centimeter längre än mig, jag är 175cm, så det lämnar inget stort utrymme. Misstänker att mitt hår kommer addera ett par centimeter bara det!

    Men annars så! ;)

  • Plutten2010

    Ingen klänning än? =) Håller tummarna jag med iaf.. =)


    Sörön10 skrev 2010-04-08 12:20:57 följande:
    Jadu... Måste nog säga åt M2B att han får slå mig i skallen om jag provar den varje dag!! ;) Och jag har ingen aning om hur vi ska få våra toksociala katter att låta bli den! hihi Släp måste ju vara skitroligt att jaga och åka kana på!Misstänker att den kommer dränkas i katthår efter fem minuter i lägenheten! Hoppas så att vi får den idag eller imorn! Det jobbiga är att vi lämnade sambons nummer så han kan ju ta emot den i smyg om han är busig! Men skönt att ha den i Västerås! Jag har köpt min gris i en säck! Utan att prova! jaja Håller tummarna hårt och förväntningarna låga! ;)
  • Plutten2010

    TACK! Jag hittade de med högst klack häromveckan och föll för färgen och att det är hjärtan framtill.. Ska ta med båda paren skor och testa till klänningen på lördag så får jag se vilka som passar bäst. Min m2b är ca 25 cm längre än mig så jag behöver klackarna (även om jag tycker det vore bekvämast att gå i låga klackar.. ; )


    Sörön10 skrev 2010-04-08 12:23:09 följande:
    Förresten Plutten! ÄÄÄÄLSKAR skorna i ditt galleri! Båda paren! Jättefina! Hade gärna haft såna, men jag satsar på lite lägre klack. Har en hang up på att jag inte vill vara längre än killen och han är bara fem centimeter längre än mig, jag är 175cm, så det lämnar inget stort utrymme. Misstänker att mitt hår kommer addera ett par centimeter bara det! Men annars så! ;)
  • Sörön10

    Nope, ingen klänning ännu, den verkar vara hos tullen! Suck!!


    Plutten2010 skrev 2010-04-08 23:05:22 följande:
    Ingen klänning än? =) Håller tummarna jag med iaf.. =)
  • majsan801

    Haha panikskratt var till sömmerskan för att hämta klänningen som hon lagt upp och skulle ju prova den. Jag hade dock gått ytterligare 2kg under påsken och vad hämde jo jag spräckte dragkedjan. Så det var bara att lämna den där och betala för en ny dragkedja suck. Borde verkligen ta itu med min vikt är bara 6v kvar nu. Jaja så kan det gå. Har ikväll smakat bröllopstårtan som vi ska ta. Sambon var nöjd så jag låter han bestämma.

  • Sörön10

    Har haft vår präst på besök idag och det börjar kännas riktigt spännande med allting!

    Det känns så himla bra att ha en präst som inte bara är en främling utan en vän till oss! Han blir liksom mänsklig på nåt vis! Har bokat psalmer och valt texter till vigseln.

    Tänk, vi ska gifta oss!!!

  • majsan801

    Ännu en en dag i bröllpets tecken. Har bokat tårta och brudbukett och tärn bukett. Övergett tanken med att jag ska binda själv gick förbi på kvantum blommor när jag såg en superfin bukett så jag sa att en sån vill jag ha fast med cerisa blommor och tärnbuketten lika fast mindre. Skulle bli ca 3-400kr känns helt ok. Men då innehåller min bara 3 blommor och tärnans bara 1 men men. Det är en enkel bukett jag vill ha har dock en massa sisal och ett rede med limefärgad bast. Sen har bröllopsfotografen varit här idag och efter vi diksuterat fram och tillbaka olika bilder så säger hon nej jag tänker ge er ett erbjudande jag vill vara med precis hela dagen och ni behöver bara betala för 2h mot att vi gör reklam för henne sen. Nöjd eller vad?? så nu kommer hos kl 07.50 och åker inte hem förrän festen är slut och vi håller budget.

Svar på tråden Uppsala brudar 2010