Inlägg från: Zetiina |Visa alla inlägg
  • Zetiina

Bananflugor

Vi hade problem med bananflugor en sommar.
    Det jag gjorde (tips!) var att försöka leta rätt på var de la sina larver, de förökar sig ju så snabbt!! Hittade en kvarglömd frukt, som genst kastades ut, men det räckte inte. Visade sig att de var överförtjusta i kattmaten. Så om ni har husdjur - mata dom utomhus!

Lycka till!

• Zetiina

LOM:
    Ja, de trivs bra i värmen. När det nu dessutom börjar vara rötmånad har de rena paradiset. (Fast jag menar bananflugor.)

• Zetiina

Mermaid:
    Dagar? Tror du ska byta ut det mot timmar, till och med!

• Zetiina

Mermaid:
    Ok, fel av mig. Kom ihåg att det var hiskeligt snabbt, men dagar ska det va. Snabbt nog ändå, huvva!

• Zetiina

Mermaid:
    Hehe.. ja!!!
    Men bananflugor är nog det djur som används mest inom forskning, just pga att de har så snabb livscykel, man får snabbt resultat. Så de odlas på ganska många ställen... Bara de inte råkar släppa ut dom!!

• Zetiina

Mermaid:
    Fiskmat? I FRYSEN!?!?? Fatta scenariot: Frysen är inte igång å han har inte märkt det å just stoppat in några bananflugor - de har massor upptinat käk att äta av, å när han öppnar frysen en vecka senare så möts han av ett moln av... uääääähhhk!!!

Det där har jag också hört. Vet inte vad man kan använda det till.. Går ju inte att föra över på människan direkt, inte så att alla människor som bor i tropikerna är homosexuella (Vad jag vet iaf!)

• Zetiina

Mermaid:
    Puh, det var ju väl.. En mardröm mindre Hoppas han har locket på ordentligt!

Åh, vad jag skratta.. Nä, det har du ju helt rätt i.. Nu kommer jag ju tänka på homosexuella bananflugor nästa gång jag går in i bastun

• Zetiina

Mermaid:
    Räknat ut att det måste ha varit sisådär en gång vart 12:e år i genomsnitt

• Zetiina

Mermaid:
    Haha!! Bevare mig väl... Man skulle nog börja tillverka 2-manna-bastun där endast en av varje kön fick gå in

• Zetiina

Mermaid:
    Hehe.. Tveksam om jag skulle få till det på en halvtimme, vare sig jag var homosexuell eller inte

Ja, åtminstone skulle den behövas för alla med fast förhållande. Skulle inte våga gå med min fästman till bastun om jag visste att han skulle titta in killarna istället för mig

• Zetiina

Kicker:
    Jo, det har du rätt i. Fast själv hade jag hunnit springa iväg TILL mitt jobb, och här har jag inte tid att sitta framför datorn

Trevlig kväll på alla bananfluge-älskare och -hatare!

• Zetiina

Jane Doe: Hur går det med de små husdjuren? Funkar vin-tricket?

• Zetiina

Jacequeline: Det är bananflugor och inget annat!

• Zetiina

Snobben:
    Gäller att de inte gömmer sig då bara..

Svar på tråden Bananflugor