• Hannaibröllopstankar

Snälla hjälp mig rekordsnabbt med vad dom menar!

Har beställt klänning från Kina (Landy bridal)
    Har nu fått mail från dom med betalinfo, men förstår inte vad dom menar riktigt.

"Would you please kindly let me know your paypal account email and will send you a paypal invoice."

Snälla hjälp mig hur dom menar med betalningen?

Tack!

• Svar på tråden Snälla hjälp mig rekordsnabbt med vad dom menar!
  • Fröken Strössel

Har du ett paypal-konto?

De vill att du ska ge dem den adress som är ansluten till ditt paypal-konto för att kunna skicka en faktura. Du kommer då få ett mail men en länk där du kan betala klänningen genom paypal, smidigt och säkert.

• Hannaibröllopstankar

Tack!

Jag har precis öppnat ett konto där.

Men fattar inte vilken adress det är som är ansluten till mitt konto, jag har lagt in mitt visakortsnr...Fattar vad du menar men kan inte förstå vad det är jag ska skicka till dom och var jag hittar den uppgiften på mitt paypalkonto.

Ursäkta att jag är lite trög

• Hannaibröllopstankar

Jag har även bekräftat min mailadress och mitt kontonummer, dom drog 15kr från mitt konto och när jag ser den transaktionen på mitt konto om ett par dagar så ska jag ta en kod och fylla i som bekräftar kortet. Är det så att jag måste vänta på den koden innan jag kan se mina uppgifter på paypal som jag ska skicka till landy?

• varelse

Hannaibröllopstankar: Du behöver bara skicka dem din emailadress. Att kortet verifieras om några dagar borde inte göra någon större skillnad, för det har bara med dina betalningsmöjligheter att göra. Det de vill ha av dig är alltså den emailadress som du har knuten till kontot, dvs den emailadress som du använder för att logga in på ditt PayPal-konto!

Om jag var du skulle jag skicka iväg den emailadressen till Landy och samtidigt skriva följande (för att förklara att jag inte kan betala omdelebart):

"Dear Landy!

Here is the emailaddress for my PayPal account: email@email.com.

I also want to give you a little heads up that I just got my PayPal account and I am currently waiting for the verification code, so that I will be able to pay my bills through my bank account. This might take a few days, but I will send you the payment as soon as I've recieved my code and activated my account.

Best Regards,
    NN"

• Hannaibröllopstankar

Tusen tack snälla ni för hjälpen, nu är det löst!

vad hade man gjort utan BT?

tack än en gång!

• Fröken Strössel

Bra att det löste sig!

• varelse

Skönt att det fixade sig!

• Aleta

Det går att betala direkt från Paypal, du behöver inte vänta på verifikationskoden.
    Det är en säkerhetsgrej och de drar 15:- från kontot för att få folk att orka genomföra verifikationen, annars är det många som struntar i det.

• varelse
    Aleta skrev 2010-01-09 15:41:55 följande:
    Det går att betala direkt från Paypal, du behöver inte vänta på verifikationskoden.Det är en säkerhetsgrej och de drar 15:- från kontot för att få folk att orka genomföra verifikationen, annars är det många som struntar i det.
    Haha, där ser man! Det var mer än jag visste. Då har jag dragit mitt strå till stacken idag, gällande att man lär sig något nytt varje dag.
  • Aleta

Jag lärde mig det i förrgår.

varelse skrev 2010-01-09 19:18:55 följande:
    Haha, där ser man! Det var mer än jag visste. Då har jag dragit mitt strå till stacken idag, gällande att man lär sig något nytt varje dag.
Svar på tråden Snälla hjälp mig rekordsnabbt med vad dom menar!