• Ylvale­na
    Äldre 8 Jan 15:22
    9230 visningar
    27 svar
    27
    9230

    Öviksbrudar 2010

    Hej och Gott Nytt År?

    Kanske finns det redan en startad tråd, men jag kunde inte hitta den. Några fler som planerar bröllop i år? Själv planerar jag för den 17 Juli. Lokalen är bokad men saker som catering och porslin, glas etc återstår. Jag har tänkt på Matkompaniet i Själevad. Någon som har varit i kontakt med dem eller har några erfarenheter?

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2010
  • Ulvöbr­ud2010
    Äldre 18 Jan 19:55
    #11

    Glömde att jag skulle fråga en sak...bröllopsresa, någon som har tips på ett mysigt ställe i Italien eller något annat ställe? Vi åker med släkten till Turkiet i slutet av april så vi är inte toksugna på Turkiet igen på vår bröllopsresa som ni kanske förstår. Har varit lite inne på kryssning också i medelhavet.

  • Lemon2­8
    Äldre 19 Jan 14:46
    #12

    Ska också gifta mig i sommar, den 24 juli i Själevads kyrka. Har trott att man har varit ute i god tid men förstår nu att all tid behövs! Vi funderar också på var man kan åka på sin bröllopsresa, vill ju gärna att det ska kännas lite lyxigare än vanlig "charter" men det är ganska klurigt. Iaf om man har en budget att hålla sig inom = ) Vi har iaf varit inne på Sicilien. Någon som varit där?

  • the musici­an
    Äldre 24 Jan 16:13
    #13

    Några som har börjat fundera övr musiken till bröllopet? :) Lycka till med all planering!

  • Öviksb­rud
    Äldre 27 Jan 15:22
    #14

    Någon som har tips på vad man skriver i inbjudan när det är OK att gästen tar med sig en eventuell partner och då menar jag om dom är tillsammans med någon. Det blir ju gästen + 1, men jag vill ju inte att de inbjudna ska missförstå och tro att dom kan välja vilken dejt dom vill utan att det endast gäller om dom är tillsammans med någon.

  • Öviksb­rud
    Äldre 27 Jan 15:24
    #15

    Vad tar du för att sjunga på ceremonin i kyrkan? Har du någon hemsida eller nåt där man kan höra dig sjunga?

    the musician skrev 2010-01-24 16:13:06 följande:


    Några som har börjat fundera övr musiken till bröllopet? :) Lycka till med all planering!
  • the musici­an
    Äldre 30 Jan 15:34
    #16

    Inte mer än 400 kronor tar jag. Jag har ingen hemsida men skickar gärna klipp och håller på att göra om klippen så de kan läggas upp på youtube :)

  • Ylvale­na
    Äldre 3 Feb 14:39
    #17

    Angående gäst+1 löste vi med att bara bjuda in vännen/släktingen och sagt oss emellan att om vi får reda på att gästen senare har blivit tillsammans med någon kontaktar vi honom/henne senare och bjuder in då muntligt.

    Någon som har kollat upp frisörer för håruppsättningar? Jag är bor utomlands så har ingen aning...

  • Selma2­010
    Äldre 24 Feb 16:14
    #18

    Hej Öviksbrudar!

    Om ni behöver tips så är jag numera "expert"... eller nja men jag gifte mig i alla fall i Själevads kyrka i lördags. Helt fantastiskt!

    Såg att någon ovan nämnde Laila och ja, hon är superbra. Var så härligt och avslappnat att fotas av henne och bilderna är underbara. Hon heter numera Estvall och har en jättefin blogg.

    Jag måste även slå ett slag för vår underbara kock, Christian, Riktigmat.nu. Han gav sin själ för oss kändes det som och han i kombination med Domsjögården kan inte gå fel. Domsjögården fixade till lokalen mycket innan, satte upp tavla, projektor mm mm. Underbara!

    Jag blev även otroligt nöjd med Therese på Rut & Karl, mitt hår och smink var precis som jag ville ha det!

    Vi hade en fantastisk helg i Övik och jag önskar alla kommande brudar en lika lyckad dag.

  • Ylvale­na
    Äldre 1 Mar 21:08
    #19

    Hej Selma2010

    Grattis! Låter verkligen som om ni hade en otrolig dag.
    Tack för tipsen. Jag kollar nämligen runt om hår och sminkning, men tycker det är svårt att bestämma sig eftersom många tar runt 3000 och andra på tid så att de inte kan säga vad slutsumman blir.

  • Väntar på något
    Äldre 1 Mar 22:48
    #20

    Jag skulle behöva tips på vilka som sminkar och gör håruppsättningar i Ö-vik.

  • Lolail­ola
    Äldre 3 Mar 13:51
    #21

    Hej!
    Jag gifte mig förra året och gjorde både makeup och håruppsättning och naglar på Skönhetsjouren.
    Roswitha räddade mig i sista sekunde när jag blev ordentligt sviken av en annan frisör.

  • Väntar på något
    Äldre 3 Mar 18:00
    #22

    Lolailola: Tack för tipset!
    Jag vill gärna ha fler förslag om någon annan har något tips. Eftersom jag bor i Umeå har jag noll koll på vad som finns i Ö-vik och hur prisläget är. Här i umeå ligger hår och makeup på ca 2000 kr.

  • Ylvale­na
    Äldre 3 Mar 22:36
    #23

    Lolailola, tipset om Skönhetsjouren känner jag igen Kollade även Grodan och Brorsan...har fortfarande inte bestämmt mig. Att gå till frisörer överhuvudtaget har alltid gjort mig lite nervös med mitt långa hår.

  • Lolail­ola
    Äldre 4 Mar 12:10
    #24

    Ylvalena: hihihh Ödlan o Brorsan

  • Ylvale­na
    Äldre 12 Mar 15:13
    #25

    Hej,

    är det någon som vet vars man kan hyra högtalare och mixerbord för musik? Jag har tittat runt lite på internet men hittar ingenting!

  • JJ11
    Äldre 6 Apr 21:32
    #26

    Kul med en egen tråd,
    vi gifter oss den 31 juli i Björna kyrka.

    Har fått höra att Johanna på Attityd ska va duktig,
    tydligen så ha hon jobba med bruduppsättningar i s-vall.
    Henne ha jag boka till mitt hår 2000 kr inkl. löshår m.m.
    Sminket fixar make up store! 1495 kr, dyrt med då får man en provsmink + grejer värde 500 kr.
    Samt Laila Estvall som fotograf, henne blir jag nöjd med!
    Verkar superduktig!!!!!!!

    Börja ha boka de mesta så så de känns skönt!

    NEJ boka inte ödlan och brorsan, min faster gjorde sin bruduppsättning där, dom kunde inget, hennes kompis fick lov att hjälpa till och göra om hennes hår, så passa er för dom!

  • Anna89
    Äldre 7 Jan 12:40
    #27

    Hej! 
    Så var det även dags för mig... i år den 17 september gifter vi oss i Arnäs kyrka.
    Idag ska vi åka och titta på Ledings bygdegård och se hur den ser ut...

    Någon som vet något band/trubadur eller likande ? Skulle vilja ha ett liveband på festen..
    Pink hink vore ju nått men frågan är ju priset! Har någon prisuppgifter om vad dom tar för en spelning?

    Mvh
    Anna  

Svar på tråden Öviksbrudar 2010