• ALLIMA
    Äldre 8 Jan 13:10
    7423 visningar
    27 svar
    27
    7423

    Luleåbrudar 2011!

    Jag tycker det är dags för en tråd för alla vi Luleåbrudar 2011! Är ju bara 1 år kvar nu! Vi kan väl tipsa varandra om frisörer, smink, kyrkor osv.!
    Vi håller just nu på med att kolla upp vilken festlokal vi ska välja samt vilket datum vi ska vigas på.

  • Svar på tråden Luleåbrudar 2011!
  • LillA
    Äldre 25 Feb 20:08
    #11

    Hoppas vi tar oss iväg. Sambon har nu influensa (kan tycker det). Han har lite feber och halsont. Han pluggar till polis. Vad pluggar du? Ska ni flytta tillbaks till Lule sen när du är klar? Vi bor ju här, men har en lägenhet i Umeå, annars blir det så långa veckor att vara borta

  • jennif­aer
    Äldre 26 Feb 07:42
    #12

    Åh nej vi får hålla tummarna att det går över fortObestämd Jag pluggar till dietist och vi vill helst flytta tillbaka till Luleå  sen eftersom vi har bådas familjer där men sambon vill nog också plugga något så lär bli kvar här ett tag. Vad skönt att kunna ha en lägenhet här (i Umeå) också! Extra bra när det är bröllopsmässa på GFlört

  • LillA
    Äldre 26 Feb 13:23
    #13

    Ser inte ut som att vi tar oss iväg, f-n ... Jag som längtade efter tips och inspiration!! ... Kul med dietist, hur ser arbetsmarknaden ut? ... Han får väl plugga nåt här i lule då eller pendla som vi gjort, det funkar det också så länge man själv är föräldraledig ... Ska ni på mässan så kan du väl skriva ett lååångt inlägg om allt du såg

  • jennif­aer
    Äldre 26 Feb 13:41
    #14

    Åh vad synd! Joo det hade ju varit praktiskt om han hade hittat något att plugga i Luleå men inget av det intresserar honom och allt han vill plugga är låånga utbildningar. SuckFlört Arbetsmarknaden just nu för dietsiter ser ut som skit för det är väldigt få som förstår fördelen med dietister och att jobba förebyggande men jag hoppas att folk snart kommer på detGlad Ja då jag kan försöka fota lite också så du får se! Det kommer inte vara någon mässa i Luleå?

  • LillA
    Äldre 26 Feb 19:47
    #15

    Ja men folk blir väl mer och mer medvetna om kost osv ... Ajdå (långa utbildningar), men planen är ändå att återvända? Eller trivs ni bättre där? Det lilla jag varit i Ume har jag inte trivts direkt, kanske för att man inte känner någon, men så har det ju också varit vinter och inte speciellt mkt att göra.
    Ja men gärna, vill gärna se Ska till mirakel för att vi ska ta oss iväg imorgonbitti, han har sovit hela dagen! Jag har faktiskt ingen aning om det kommer eller brukar vara såna mässor här. Har inte hört talas om sånt tidigare, men å andra sidan har ju det inte varit aktuellt tidigare heller hehe... Men kanske dyker upp något mot vårkanten, får hoppas iaf

  • jennif­aer
    Äldre 26 Feb 19:52
    #16

    Jo mest troligt vill vi tillbaka om mitt sug efter att flytta söderut inte tar över heheFlört Vi tycker väl att det är helt okej här men inte så att vi vill stanna längre än nödvändigt. Dessutom är det svindyrt med villor här så om vi blir kvar här kan vi bara drömma om ett hus! Åh vad typiskt, det ska alltid vara sådär när man har något speciellt att göra! Nä jag vet inte heller om något i Luleå. Det var ju lite bröllopsgrejs på vårmässan förra året vet jag eftersom min syster sjöng på bröllopet de hade där men det är väl allt jag vetTungan ute man får väl hålla utkikGlad

  • LillA
    Äldre 28 Feb 12:46
    #17

    Ja ska hålla utkik efter om nåt händer här i trakten, hoppas! .. Var ni på mässan, var det nåt att se?
    Hoppas vi kommer lite längre i planerna den här veckan, vill få saker klara snart! Sambon har fortfarande horizontalläge och vi andra klättrar på väggarna Brukar också få ett sug att flytta söderut, bara någon annanstans, men det brukar gå över när jag tänker på hur långt det blir till alla barnvakter haha... Hur långt har ni förresten kommit i planerna, var ska ni ha festen? klänningen osv? Funderat på något sånt?

  • jennif­aer
    Äldre 28 Feb 13:33
    #18

    Jaadu mässan var typ ingenting, totalt övärt att ens åka dit. Det var kanske tio bord uppställda med några lokala företag och sen inget mer. Kan möjligtvis ha varit kul om man nu ska gifta sig i Umeå och vill höra sig för lite bland de olika företagen men inget som gav någon inspiration direkt...
    Haha ja det enda som håller mig kvar här uppe är ju närheten till familj och barnvakterFlört 
    Just nu har jag väl de mesta planerna i huvudet men jag tror att jag ska beställa en kinaklänning, för jag har sett en jag verkligen gillar men det är en Vera Wang och alltså lite utanför budgetFlört Annars har jag nog kommit på vilket färgtema jag vill ha och lokalen har jag vetat hela tiden. Jag vill jättegärna ha festen på kaptensgården för jag tycker att det är så mysigt där! Dessutom har mina föräldrar en del kontakt med honom genom deras företag så vi känner oss trygga med honom. Ja det är väl typ det... Eller joo jag fick hem mina skor igår som jag ska haSkrattande 
    Var ska ni ha festen? och hur mycket har ni kvar av planeringen?

  • LillA
    Äldre 28 Feb 16:42
    #19

    Vi ska ha festen på bygdegården i rutvik. Hade också kaptensgården i tankarna först, var där på möte osv. Men vi är rätt många och så kände vi att det blev lite litet, fanns annat också som vi inte riktigt gillade. Därför valde vi att fixa allt själv istället Vi har mycket kvar, typ allt känns det som haha... Men om några dagar då familjen är pigg och kry, då rackarns kommer det gå undan haha

  • jennif­aer
    Äldre 28 Feb 17:35
    #20

    Jo vi kommer vara ganska få och vill därför ha en ganska liten lokalGlad Dessutom vill jag inte göra något själv haha! Jag har hört att det är ganska många som har festen ute i Rutvik men för oss är det lite väl långt dit ut. Ja det kommer väl bli tvärtom för mig ocj ett halvår innan ´kommer jag ha allt fixat och bara sitta och väntaTungan ute Men ni har ju fortfarande ändå ganska gott om tidGlad

  • LillA
    Äldre 8 Mar 20:47
    #21

    Vilken sjukstuga vi haft och har. Har iaf kommit en bit och varit åter igen och tittat på ringar, funderar och funderar. Imorgon ska vi träffa ett cateringföretag och se om vi kommer överense och blir nöjda

  • jennif­aer
    Äldre 8 Mar 21:48
    #22

    Åh vad spännande! och kul att känna att det bara närmar sig mer och mer. För mig känns det ju som att det är ååår kvar! Dessutom vill jag inte planera för mycket men på lördag ska jag i alla fall och prova klänningarGlad

  • LillA
    Äldre 11 Mar 19:39
    #23

    Spännande, var blir det? högtidskläder? änglalikt? de är de jag känner till i ume ... på söndag åker vi hela familjen till ume och ska ta en titt under veckan på en ring jag sett... jag tycker inte vi kommer någon vart, men nu är iaf frissan bokad, klänning fixad, rummet bokat, catering nästan klart, brudtärna klänning klar, snart går datumet för anmälan ut... och så är det resten kvar hahahaha

  • jennif­aer
    Äldre 11 Mar 19:48
    #24

    Det blir högtidskläder imorgon och änglalikt nästa lördag tänkte jagGlad åh jag har hittat en ring jag vill ha i Luleå så jag måste nog få med mig sambon ut för att titta på denFlört Var ska du fixa frisyren? Jag har funderat på det jättemycket men jag vet inte vilka som är bra i Luleå har du några tips?

  • LillA
    Äldre 25 Mar 21:00
    #25

    Har du hittat klänning? Och vilken ring är det? Jag har beställt min ring i veckan äntligen bestämt mig! Det blev till slut ringen som jag såg och provade först och redan i höstas haha...


    Jag ska göra håret på killerqueen. Jag klipper mig alltid där och är så nöjd varje gång. Litar helt och hållet på min frisör och ger henne fria tyglar och det blir alltid superbra. Där kommer jag göra både hår och smink

  • jennif­aer
    Äldre 25 Mar 21:25
    #26

    Jo jag beställde faktiskt en klänning idag från USA. Gaah vad jag är nervös!!! Jag vet tyvärr itne om jag kommer kunna ha den ringen jag ville för jag har visst för små fingrar för att ha vissa ringar. Men men får se vad de säger på butiken. Jag har faktiskt också funderat på killerqueen eftersom jag känner en av de som klipper där och har känt henne väldigt länge och henne litar jag verkligen på och vet att hon gör sjukt snygga frisyrer så chansen är nog ganska stor att jag också gör min frisyr där också. Vet du vad de tar för det där?

  • LillA
    Äldre 4 Apr 14:48
    #27

    Jag minns inte exakt... men vi pratade senast jag klippte mig om att uppsättning, sminkning och löshår (får låna löshår och lämna tillbaks efter bröllopet) skulle gå på under 3000, det minns jag iaf ... Nu har jag fått min ring och jag är så nöjd! Köpt skor har jag också på en billig affär i ume, sen är de kanske inte de snyggaste brudskorna, vanliga vita pumps, men jag resonerar att jag använder de bara 1 kväll och de kommer knappt synas så 199 spänn får duga

Svar på tråden Luleåbrudar 2011!