• Sofia Oktoberbruden

Hobbyfotograf alt lågt pris i GBG? Hjälp!

Jag söker med ljus och lykta efter en hobbyfotograf i Göteborgsområdet. Vi har en väldigt begränsad budget men skulle ändå vilja ha lite fina bilder från bröllopet.

Är det någon som har några tips? Hittar väldigt lite när jag söker runt här på Bröllopstorget?

• Svar på tråden Hobbyfotograf alt lågt pris i GBG? Hjälp!
  • Bluebride

förstod det

Sofia Oktoberbruden skrev 2010-01-07 21:44:43 följande:

Jag menade detta som en kommentar till EllaBellaG ovan, inte till dig Bluebride ;)
  • JollyO

Vi ska fråga en kompis som har stor och dyr kamera och som är duktig. Han tog kort förra året på någras bröllop och de blev fina. Vi kommer själva bestämma hur bilderna ska se ut i kompositionen genom att kolla runt på olika fotografers hemsidor och spara ned bilder vi vill ha likadana som. Även platsen de tas på då. Har sett fina kort från Vasagatan, Röda sten, kajen vid Järntorget, Viktoriapassagen mm.

Kanske kan fråga om han är intresserad att fota lite fler om någon är intresserad!

Han har tagit dessa (om länken fungerar)
    www.facebook.com/search/%26+lov&init=quick#/album.php?aid=160274&id=169638896666

• Sofia Oktoberbruden

Länken fungerar inte.

• EllaBellaG

Hehe..jag skulle nog inte heller våga ta in studenter. Det vara bara en tanke :) Jag letar lite smått jag också, men om det kniper så är en av mina närmsta vänners sambo fotograf. Så jag har mitt på det torra när det gäller just foton.

• Sofia Oktoberbruden

Tack för tips!

Vi fortsätter att leta. Någonstans måste det väl finnas någon duktig hobbyfotograf som fotograferar billigt eller för erfarenheten? Vi har ju tid på oss att leta vidare, det är ju ett tag till oktober

Men alla tips mottas såklart med tacksamhet även fortsättningsvis!

• Sofia Oktoberbruden
    Bubo skrev 2010-01-08 13:08:36 följande:
    Varför inte ta bilderna själva ? Håll en digitalkamera en bit från er och det kan bli helt underbara bilder, om ni har riktigt tur. Det är ju ändå inte så viktiga bilder, eller ?
    Att fota själva är inte att tänka på. Helst inte vänner heller. Tänk om bilderna blir skit? DÅ kunde vi lika gärna vart utan, käns det som.
  • Misan79

Kolla runt lite?

Du kanske kan sätta upp anslag på fotoskolor? Om du vågar anlita nån som du inte vet så mycket om (fast vad säger att man vet så mycket om de etablerade fotograferna heller...)

Sök efter fotobloggar kanske och kolla om du hittar nån? Jag har sett flera "billiga" på www.blocket.se t ex och fotobloggen www.brollopsfotografi.se. Fotografen MY Bardin är superduktig (www.myfoto.se) och Andreas Ottosson (www.ottossonphoto.se) likaså. Det finns massor där ute, men man kanske får leta lite.

• Misan79

blogg.se tror jag att det var på den där fotobloggen. tror jag? Skrev nog fel.

• Misan79

Kom på. Kanske finns nåt studieförbund i stan? Det måste det ju göra, visst?

• Misan79

Insåg att du letar hobbyfotograf och kanske(?) inte någon vanlig bröllopsfotograf. My Bardin o Andreas Ottosson är kanske lite mer etablerade o kostar därefter, men jag har för mig att de inte är superdyra. O de är hemskt duktiga båda två, enligt mig.

• JollyO

Sofia Oktoberbruden skrev 2010-01-08 20:12:21 följande:

Att fota själva är inte att tänka på. Helst inte vänner heller. Tänk om bilderna blir skit? DÅ kunde vi lika gärna vart utan, käns det som.
    Jag tror att Bubo inte var seriös med sitt inlägg
  • Reinedahl

Vi ska använda oss av en fotograf som heter Daniel Nilsson. Han tar helt otroligt bra bilder och har rimliga priser.

Här är en länk till hans hemsida.

www.djnilsson.com/ (klicka på de olika kategorierna till vänster)

• SofieochJamie

Jag kan verkligen rekomendera Nouna Andersson. Mycket fina bilder och mycket bra priser.

• bruden i skogen

Ett tips är att ta kontakt med den lokala fotoklubben i Göteborg. Där finns det massor med både amatörer och fotografer.

• Sofia Oktoberbruden

Bra tips! Men är det ingen som har egen erfarenhet av någon hobbyfotograf? Eller som känner någon? Känns mer pålitligt än mitt egna letande...

Svar på tråden Hobbyfotograf alt lågt pris i GBG? Hjälp!