• svartsö

Weddingfavours

Vi funderar på att ge bort personliga kortlekar som weddingfavours på vårat bröllop med våran "logga" på. Har kollat runt en hel del men kan inte hitta någon som gör färre än 500 st. Är det någon som har tips om vart man kan hitta någon som kan göra 60-70 st?

• Svar på tråden Weddingfavours
  • Sebastiána
    kikel skrev 2010-01-16 11:19:09 följande:
    Vi kommer bara göra gammeldagsa godissturtar i brunt papper med karameller i. Jag har inte tid eller lust att lägga ner mer jobb på något som jag vet att mina gäster inte kommer använda senare. Lika bra att dom äter upp det. haha
    Det blir ju trevligt
  • Copper

Vi skall ha vår bröllopsfest i en park mitt i sommaren. I ett område där det är ganska mycket mygg och knott. Vi funderar allvarligt på att de gästerna varsitt myggstift i gåva. Känns som en rolig idé och som de kommer att behöva använda :).

• Tovalisan

Vi ska ha "Bakis"-brustabletter som kommer ligga i tyll med rosett runt. En liten hint om att vi vill att folk ska festa på hela natten...

• NiVi

Haha vilken kul idé! Kanske jag snor och lägger som "ta-med-hem" presenter vid dörren! Bara att greppa vid hemgång

Tovalisan skrev 2010-02-28 16:47:14 följande:
    Vi ska ha "Bakis"-brustabletter som kommer ligga i tyll med rosett runt. En liten hint om att vi vill att folk ska festa på hela natten...
    Vi kommer göra chokladpraliner och lägga i favouraskarna som också kommer fungera som bordsplaceringskort.
  • LyckligTjej

Vi kommer att ha weddingfavors och varje gäst kommer att få 2st små doftljus var

• svartsö
    Vilken otroligt bra idé!!! Riktigt roligt.
  • Sebastiána
    varelse skrev 2010-01-15 16:39:18 följande:
    Hmm, jaa... det ligger nog en hel del i det faktiskt, nu när jag tänkt på saken en stund. Det är dumt att lägga ner en massa arbete på något om folk ändå inte kommer ta med sig det hem, så att säga. Bättre då att ge till tärnor etc.Kanske kan man dock göra några extra favours som pris ifall man tex har bröllopsbingo i festprogrammet?
    Det hade jag hellre satsat på i så fall!
  • Sebastiána
    Skulle inte funka för oss då ett antal av gästerna är nykterister och andra tar det lugnt med spriten pga graviditet/amning/bilkörning och annat.
  • annaochmias

www.mymms.com kan man beställa godiset M&M's med egen text och t o m egen bild på! Jag har inte kollat upp priserna så det kan ju vara snordyrt, men en rolig idé är det ju... Perfekt om man vill ge något personligt men som ändå inte kommer lämnas kvar på festen.

• Andelle

Vi funderar på att designa egna vinetiketter och klistra på vårat favoritvin, känns lagom pretentiöst och en flaska vin hamnar sällan i en dammig låda

Svar på tråden Weddingfavours