• JollyO

    Hjälp en latmask.

    Från en latmask till en annan - pulver! Nutrilett, Naturdiet eller dyl. Man får en bra kickstart och bli motiverad att fortsätta.

    Det som gör att man går ner i vikt är ju att man äter mindre kalorier än vad man gör av med. Om ditt mål är att bli smal (alltså inte bli ett nytt hälsofreak) så kolla upp kaloriinnehåll på saker och ät 1000 kcal per dag så kommer du rasa i vikt. Saker du vet är nyttigt (typ sallad) har oftast lågt kaloriinnehåll. Håll dig undan från godis, feta saker, söta saker, korv, ost, mackor, friterat och alkohol så kommer du en bra bit på vägen!

    Mina tips om mat:
    Frukost - Dessa kan du äta mycket av så du blir mätt, men de innehåller väldigt lite kalorier.
    *Havregrynsgröt med mjölk till frukost med lite äpplemos eller lingonsylt. Eller:
    *Mild naturell lättyoughurt med Rågfras.
    Om du inte blir mätt på det, ta en knäckemacka med skinka och grönsak till också (bra som mellanmål också istället för fika). Ingen juice men kanske en frukt till mellanmål under dagen istället.

    Annan mat:
    Sallad till lunch eller middag varje dag.
    Nötkött istället för fläsk.
    Fullkornspasta eller Frebacos Råris. Gott och mer mättande.

    Jag ska gå ner 15 kilo till april så vi kan följas åt!

    Hittade lite trevliga recept mm här www.ica.se/FrontServlet&state=mat_recept_dynamic&viewid=1379218

  • JollyO

    Jag ska äta bara pulver nu i några veckor framöver. Gick ned tio kilo under hösten på att äta nyttigt men i december gick jag upp fyra igen pga frossande i diverse julgodis mm :) Men gott var det!

    Om du äter gröt till frukost kan du äta youghurt och rågfras till middag. + Knäckemacka och te. Det blir ungefär 300 kal till middag bara då :)

    Idag ska jag gå och träna för första gången på evigheter! Afro power, det är roligt men görjobbigt!

  • JollyO

    Ja, hur går det nu då flickor?
    Blev aldrig någon afropower för mig, däremot promenad med sambon i snön. Sen har det varit stillasittande i helgen men bara pulver! Och lite popcorn i lördags men det är alles. Ungefär 500 kalorier om dagen alltså. -3,2 på vågen...

    Sessibo - har du ätit nyttigt?

  • JollyO
    Sessibo skrev 2010-01-11 12:29:45 följande:
    Hejsan, nää det blev några öl i helgen så jag börjar idag ist, Jag har ju hund så jag har ju alltid en anledning att springa ut med henne =) fast de blir ju inte så överdrivet långa när det visar 10-16 minus ute, det är ju skiiiit kallt hahaha.I morse åt jag gröt umm till lunch blir det lite sallad, middag har jag inte kommit på än,
    Kyckling kanske? Eller denna lasagnen. God om man gillar spenat och nyttig:
    www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=689702

    Blir matlådor av den också. :)
Svar på tråden Hjälp en latmask.