• Greeneyes

måste alla tärnor vara med framför prästen?

Hej!

Nu är det så att vi har tänkt att gifta oss utomlands, i en ganska trång kyrkoliknande lokal. Som det ser ut på bilderna så finns det inte riktigt plats för mer än absolut en tärna & marsalk där framme under vigseln. Jag skulle gärna ha i alla fall två tärnor, och frågan är om det skulle se konstigt ut om de inte stod med där framme? Eller om de kanske kan gå in framför mig/oss men sen sätta sig längst fram?
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden måste alla tärnor vara med framför prästen?
  • hernameispekka

Är det två vuxna tärnor? Om det är en som är mindre/yngre kanske den kan sitta på en stol framför den andra tärnan eller på något vis stå framför så båda syns :) annars, finns det någon plats utmed bänkarna? Isf, kanske en på varje sida eller något liknande.. har du någon bild på lokalen som man kan få se?

• Greeneyes

Nä det är två vuxna det handlar om.. Antar att de får stå vid sidan om liksom. Det löser sig säkert väl på plats!

• Sebastiána

Hoppas att det löser sig. Det blir ju svårt att välja vem som inte ska få vara med där framme, man vill inte vara taskig.

• Greeneyes

Nä, precis. Vet inte om jag ska ha en eller två tärnor, men annars får båda behandlas lika så klart!

Sebastiána skrev 2010-01-07 00:19:08 följande:
    Hoppas att det löser sig. Det blir ju svårt att välja vem som inte ska få vara med där framme, man vill inte vara taskig.
Svar på tråden måste alla tärnor vara med framför prästen?