Inlägg från: Andreas flicka |Visa alla inlägg
  • Andreas flicka

Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?

Min förlovningsring kostade runt 30 000, jag går absolut inte omkring och är rädd för att bli rånad eller att jag ska tappa den. Jag är bara så otroligt glad och nöjd över ringen och vad den symboliserar.

Håller med ovanstående talare, vad som är rimligt är relativt.

En tanke som vi hade var att jag inte skulle "växa" ur ringen senare i livet. Så valet var antigen att ha en hyfsat rejäl alliansring eller en helt slät ring. Nu blev det en alliansring. Vigselringen blir en solitär av något slag - har bara inte hittat den ännu.

• Andreas flicka

Haha, vad kul!

Kattpoet skrev 2010-03-25 19:03:39 följande:
    Ringarna ska ej vara så pråliga att de påvisar en falsk högre status.
    Undrar vad en falsk högre status innebär egentligen? Och Hemmets Orakel vilket underbart namn för en tidsskrift/tidning.
  • Andreas flicka

Så här har jag tänkt gällande ringar:

Jag ogillar skarpt saker som bara ligger och dammar i byrålådan. När jag köper något så ska det vara en sak som jag verkligen vill ha och som jag är till 100 % nöjd med.

Min mamma hade en massa fina smycken som försvann vid ett inbrott (hade hon använt dem någon gång - nej!) saker till betydande värden är borta. Jag kommer inte ärva något sådant och det är så himla tråkigt.

Jag tänker därför: varför inte glädjas av sina smycken varje dag och bära det som är dyrbart nu istället för att bara ha det liggandes.

Så jag/vi har lagt en slant på mina smycken och det är jag nöjd med.

Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?