• Misan79

Röd klänning

Min kompis ska gifta sig i början av 2011 och eftersom jag redan är gift tror hon att jag har koll på saker kring bröllop (hon kunde inte ha mer fel). Vad tänker ni, är det ok att ha röd klänning som brud när man gifter sig kyrkligt? Jag tycker det är fint, men hon är lite osäker på hur hennes äldre släktingar kommer att se på det. Några tankar?

• Svar på tråden Röd klänning
  • Misan79

Kom på att jag kanske borde postat detta i brudklännings-forat...

• FramtidaFruSandberg

Jag tycker att om hon vill ha en röd klänning så ska hon ha det. Självklart kommer en del äldre släktingar att höja på ögonbrynen, men de gör de ju för allt annat möjligt också. Kör! säger jag

• happytoaster

Det finns en MYT om den röda klänningens betydelse, personer som har koll på vett och etikett kommer inte att höja på ögonbtynen.

Det finns personer som tror på alla möjliga myter som att det börjar växa äppelträd i magen om man äter upp kärnhuset. Åsikter från personer som inte orkar tänka längre än näsan räcker behöver man inte bry sig om.

Det skulle vara ganska fåningt om gästerna försöker göra uttalande om sina sexvanor genom färgval på kläderna. :)
    Tex
    Grönt = haft sex med brudens syster
    Lila= haft sex med brudgummens bror
    Orange = haft sex med brudtärnan

Tänk om någon kommer i en grön, lila och orangerandig klänning :)

• happytoaster

Läste lite slarvig trodde frågan gällde färgen som gäst, självklart kan man ha röd klänning i kyrkan även som brud. :)

• Sörön10

haha säger inte myten att om man har en röd klänning har man haft sex med brudgummen? :P

tror det kan vara coolt med en röd klänning! inte min grej, men jag skulle inte tycka ont om nån som hade det! =)

• fruMe
    Sörön10 skrev 2010-01-05 18:08:13 följande:
    haha säger inte myten att om man har en röd klänning har man haft sex med brudgummen? :P tror det kan vara coolt med en röd klänning! inte min grej, men jag skulle inte tycka ont om nån som hade det! =)
    Ja, och extra kul att hon då gifter sig med honom!
    Antar att det inte är många som har vit klänning och slöja som är oskulder, så då vore ju egentligen röd klänning vara "det rätta"!!!!
  • Sörön10

ja, jag menade ju det! :P alla borde ha röda klänningar nu för tiden! för att inte fara med osanning alltså..

• Sebastiána

Det blir jättefint med röd klänning!

• Sofia Oktoberbruden

Röd klänning låter häftigt! Och det står ut från mängden, det måste man säga :)

• annaoper

jag var på ett bröllop för ett par år sen där bruden hade röd klänning och alla gäster var klädda i svart och/eller vitt. mycket mycket vackert!!!!

Svar på tråden Röd klänning