• JBB

Smakråd önskar angående min tärnas klänning

Jag och min tärna kikar på tärnklänningar, vi har hittat många vackra långa klänningar. Och idag fann hon något som hon tycker är jätte fint, själv känner jag mig en aning fundersam om det passar till ett bröllop. Jag tycker att klänningen är en festklänning, en väldigt vacker sådan men en som drar åt sig mycket uppmärksamhet.

Jag vill gärna få lite smakråd från er andra, vad tycker ni om klänningen och passar det verkligen ett bröllop?

Här är länken, du kan även se klänningen i mitt bildgalleri.

cgi.ebay.co.uk/DEEP-BLUE-HEART-SHAPED-DIAMONTE-BUST-COCKTAIL-DRESS-10_W0QQitemZ260533005412QQcmdZViewItemQQptZWomen_s_Clothing

• Svar på tråden Smakråd önskar angående min tärnas klänning
  • Eftertioår

Jag förstår din tveksamhet faktiktiskt.. Tycker klänningen var fin men lite väl kort och lite för mycket glamourpary kanske.. Jag tycker inte att den passar på bröllop om jag ska va helt ärlig

• Greeneyes

Jag tycker att det enda som egentligen spelar någon roll är vad du som brud tycker. Om du inte tycker jättemycket om den så ska hon inte ha den, det är ändå din dag!

• FramtidaFruSandberg

Den var väldigt fin och om den var längre skulle jag säga snyggt. men den är för kort.

• JBB

Den känns en aning kort, och lite "Hej, skulle du kunna ge mig lite uppmärksamhet och bjuda på en drink-klänning". Känns en aning dumt att säga nej om hon verkligen vill ha den klänningen, men jag tror den står ut för mycket från mängden.

Vi funderade först på en annan klänning som vi faktiskt båda tyckte om trots att den enligt auktionen är för brudens mamma.
    Den kändes en aning mindre diskret jämfört med den som hon gillar nu. Här är auktionen till den andra auktionen som vi först pratade om.

cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll&item=390111570408&var=660000619192&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

• KatjaB

nja.. klänningen känns lite väl nyår eller annat party. Inte direkt något som passar till ett brudfölje.
    Om den hade varit något längre och inte haft strass på överdelen så hade den varit bättre, tycker jag.

Den andra klänningen känns mer classy helt klart.
    Sen beror det ju också på vad du ska ha, om din klänning är väldigt enkel så är det ju dumt att konkurrera med en tärna som ser ut som en julgran

• JBB

haha ja om min tärna går i den första klänningen kommer min bröllopsklänning troligtvis vara väldigt enkel jämfört med hennes.

En ljusblå klänning kanske är mindre utstående?
    Männen kommer att ha mörkblåa kostymer på sig och jag och mina döttrar kommer att vara klädda i ivory. Vad tror ni andra? Mörk blå, blå (som auktionen i inlägg 5) eller ljus blå?

• mariefarah se

Hej JBB!

Färgen tycker jag är jätte fin och passar absolut till ett bröllop. Även jag är lite nyfiken på hur din klänning ser ut, vilken modell, har den strass, pärlor, lång, kort etc..? Det avgör nästan vilken klänning din tärna ska ha.

Det låter inte som om du gillar den första klänningen, så då borde ni kanske kolla lite till , så ni båda blir nöjda.

• KatjaB

nej, mörkblått är nog fint så att de matchar allihop.. och det blir ju en snygg tråd i färgtemat som ni har (kikade på dina bilder).
    Många klänningar på ebay går ju att beställa i vilken färg som helst, så ni borde ju kunna hitta en modell som båda gillar som går att få i rätt blå färg. Men om ni båda gillade klänning nr 2 så kan ni ju ha den i åtanke om ni inte hittar nåt annat.

• JBB

Min klänning är en Allure klänning. En klänning i Ivory med silver, strass och pärlor över bysten och släpet. Väldigt stort släp, finns bilder i galleriet, ska föra över en eller två bilder på strass/pärlorna på bysten.

• aikidoaasa

Allt beror egentligen på vad du kommer att att ha för klänning och vilken klädkod det är.
    Om du har en väldigt mycket finare klänning tycker jag personligen inte att det är något fel på det. Bruden brukar ändå vara den som de flesta tittar på och tycker är den som är vackrast.

• JBB

Vår klädkod kommer att vara "festfin" så det man känner sig vacker och bekväm i får man komma i.

• Helsingborg i Mars

mina tärnor kommer ha svarta korta cocktailklänningar med tuböverdel som är lite urringad. De kommer vara supersnygga, sexiga men framförallt eleganta. Romantisk, vacker och fin kommer jag att stå för vilket jag tycker är helt toppen. Men visst, jag fick välja klänningarna själv och tjejerna gillade dem som jag köpte. Fundera lite på om du kanske egentligen känner dig osäker, för vad hon än har på sig så kommer alla ändå att ha ögonen på dig. Det är ju du som är bruden och du med din blivande är anledningen att de är där. Sen att hon får känna sig snygg och kan koncentera sig på dig under dagen är väl bara en bonus?

• Hannaibröllopstankar

För kort för att ha på ett bröllop enligt mig. Du som brud kommer att komma i skymundan för tärnan eftersom den drar till sig uppmärksamhet. Annars fin!

• Nicossambo

Jag tycker att klänningen är fin men det passar inte till ett bröllop lite för kort och fluffig för min smak. Jg tycker och det gör mina tärnor också att klänningen ska gå till knöna ungefär och inte va att för uringat.

• JBB

Jag kan erkänna jag känner mig en aning osäker och lite rädd på att kanske komma i skymundan på min och fästmannens stora dag. Jag har aldrig haft något vidare självförtroende så rädslan att någon får lite mer uppmärksamhet än mig på våran dag skulle göra mig ledsen. Men självklart vill jag att min tärna mår bra under dagen och att hon känner sig fin.

• mariefarah se

Hej igen!

jag gick in på din sida och tittade på dina bilder du hade lagt upp. För det första, vilken fantstisk fin klänning du kommer att ha på dig. Varken klänning 1 eller 2 slår den,
    du kommer att vara jätte vacker i den. Klänning 2 passar nog bättre in i ditt tema, den känns mer elegant än den 1:a klänningen.

• Helsingborg i Mars

JBB: du ska absolut inte känna dig osäker, allas ögon kommer vara på er, men framförallt så är det gäster som tycker om er och är glada för er skull som är där och de lär bara ha ögon för er!
    Du kommer spendera dagen med att må bra och bli vacker så ditt självförtroende kommer nog vara på topp, om inte får du ta ett glas champagne ;) nä, skämt åsido så är det ju faktiskt tärnans jobb att få dig att må bra så berätta gärna för henne om hur du känner dig (utan att nämna klänningsvalet) så blir det nog precis så som du önskar.

p.s. brudklänningen i ditt galleri ser helt underbar ut!

Svar på tråden Smakråd önskar angående min tärnas klänning