• 06feb10

Hjälp! Vad ha till för att det ska bli "brudlikt"?

Halloj! =)
    Jag o min m2b ska gifta oss den 6e februari i år. Det kommer ske borgerligt i stadshuset och enbart vårt barn kommer att vara närvarande.
    Nu till klädproblemet! Jag vill inte ha klänning eller kjol utan hade tänkt ha svarta finbyxor och en vit långärmad skjorta. Nu vill jag på något sätt få denna outfit att se brudlikt ut! Vill ändå känna att jag ska gifta mig... funderade först på en slöja men känns inte helt rätt då den står för oskuld, vilket bevisligen jag inte är. Sen funderade jag på ett brett svart band i midjan med en stor rosett. Vad tror ni om det?
    Går det ens att få svarta byxor och vit skjorta brudlikt?
    Jag behööver hjälp!
    Tack :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 13:59
    Hoppa över det som står över...

Kan man gifta sig i en svart "vanlig" fodralklänning? Kan kan man väll, det förstår jag också... men om jag vill få den mer brudlik, går det?
    Jag passar egentligen inte alls i klänning men testade en för skojs skull idag o den satt verkligen jättebra!
    Så nu blir jag lite sugen ändå.. men den är ju som sagt helsvart...
    Kanske kan man göra om den på nå vis?
    Ni är så kloka därute.. så hjälp mig =)

• Svar på tråden Hjälp! Vad ha till för att det ska bli "brudlikt"?
  • Misan79

Vad tror du om någon slags coiffe eller annan hårprydnad? Istället för slöja?

• fruMe

En snygg vit sjal (jag tänker trekantsstickad) över axlarna??
    Misans förslag med någon form av hårprydnad är ju klockrent!

• anniebananie

Kanske köpa ett linne eller tröja med lite glansigt tyg eller något glitter på istället för en skjorta? Svarta byxor och vit skjorta är lite servitör för mig.

• 06feb10

Ja, det är det jag är lite rädd för! i linne känner jag mig lite avklädd.. iaf nu i februari..

anniebananie skrev 2010-01-04 19:53:01 följande:
    Kanske köpa ett linne eller tröja med lite glansigt tyg eller något glitter på istället för en skjorta? Svarta byxor och vit skjorta är lite servitör för mig.
  • annaoper

brudbukett?!

uppknäppt skjorta med nått snyggt "korsett liv" under + ett halsband, klassiska pärlor kanske.

• 06feb10

Ja, brudbukett ska jag nog ha iaf =)

annaoper skrev 2010-01-04 20:09:17 följande:
    brudbukett?!uppknäppt skjorta med nått snyggt "korsett liv" under + ett halsband, klassiska pärlor kanske.
  • annaoper

dem blir jättesöt om du har något över. typ en skjorta, kofta eller vit kavaj :)
    inte alls underkläder!

• rosesarered

Blomma i håret kanske? eller någonslags hårdekoration..
    Brudbukett - då får du definitivt "bröllopskänsla"!

• mariefarah se

Hej!

Till svarta finbyxor, kan du absolut ha en vit skjorta/blus. kanske i blankt material, så det känns lite mer exclusivt, i benvit/vit nyans. Pärlsmycken blir fint både som smycken, men även som hårdekoraton + ett par skor i matchande färg med smycken. En blombukett med små pärlor i blir fint till, så får du ett matchande konsept och även brudkänsla.

Lycka till!
    Marie

• 06feb10

Jag puffar upp min uppdatering =)

• KatjaB

den och svarta finbyxor eller fodralkjol alltså?
    Blir nog fint. Ha ett hårflor, det är ju inte riktigt som en slöja men ändå bröllop och skulle passa stilen tror jag.
    Över axlarna kan du ha en bolero i fuskpäls eller en sjal

06feb10 skrev 2010-01-04 20:17:00 följande:
    jag har en sånhär... files.hm.com/media/products/795/DXL795_71319_...Kan man ha den på nå vis? Eller är den för mkt underkläder?
  • annaoper

vitt brett band i midjan och en vit blombukett (liljor är superfint!) så tycker iaf jag att det blir brudigare

Svar på tråden Hjälp! Vad ha till för att det ska bli "brudlikt"?