• FruStolpe

OT Nån som är bra på att ändra texter.. Per Olsson han hade en ....

Nån som kan hjälpa mig med att fövandla "Per Olsson han hade en bonnagård" till en inbjudnings text?
    Min bror fyller 40 och ska ha bondefest. Jag ska hitta på programmet och göra inbjudningarna. tänkte då att texten i inbjudningen kunde vara bonnagård sången.
    Går det att göra så?
    Har inte kommit längre än:
    Thomas han hade en bonnagård, iian, iian, lej
    Nu ska han fylla 40år iian, iian lej.
    Hur få in plats, datum m.m? Är det ens möjligt?
    Nån som är bra på sånthär och vill hjälpa mig.

Stort tack på förhand!

• Svar på tråden OT Nån som är bra på att ändra texter.. Per Olsson han hade en ....
  • Aleta

Det går säkert att få in datum och plats. Om du vill ha hjälp kan du inboxa mig detaljerna så kan jag försöka skriva ihop något.

Här är en början (jag antar att han inte äger en gård, annars är det ju lätt ändrat.)

För Thomas han hade ingen gård lian-lian-lej
    och inte lär han få nå'n nu lian-lian-lej
    men han fyller år, fyller 40 år
    40 här, 40 där, överallt 40
    men inte har han någon gård lian-lian-lej

Därför blir det bondefest lian-lian-lej
    kom som bönder ser ut mest lian-lian-lej,
    Ett litet huckle här, kanske ett förklä' där
    keps här, keps där, överallt kepsar
    Nu så blir det bondefest lian-lian-lej

• FruStolpe
    Aleta skrev 2010-01-03 22:29:06 följande:
    Det går säkert att få in datum och plats. Om du vill ha hjälp kan du inboxa mig detaljerna så kan jag försöka skriva ihop något.Här är en början (jag antar att han inte äger en gård, annars är det ju lätt ändrat.) För Thomas han hade ingen gård lian-lian-lejoch inte lär han få nå'n nu lian-lian-lejmen han fyller år, fyller 40 år40 här, 40 där, överallt 40men inte har han någon gård lian-lian-lejDärför blir det bondefest lian-lian-lejkom som bönder ser ut mest lian-lian-lej,Ett litet huckle här, kanske ett förklä' därkeps här, keps där, överallt kepsarNu så blir det bondefest lian-lian-lej
    Hejssan...

Har inboxat dig.
Svar på tråden OT Nån som är bra på att ändra texter.. Per Olsson han hade en ....