• Superskrutt

tips om bröllopsresa till Sicilien

Hej,

Är det någon som har/ska till Sicilien på bröllopsresa. Vi funderar på att åka dit men har ingen kunskap om ön. På vilken del av ön ska man bo, och några tips på romantiska hotell? Alla tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden tips om bröllopsresa till Sicilien
  • Paja

CeciliaA: då har vi bokat på samma :D när skall ni dit?

• CeciliaA
    Paja skrev 2010-01-11 13:34:38 följande:
    CeciliaA: då har vi bokat på samma :D när skall ni dit?
    Åh vad kul att det är fler som valt samma! Vi åker 24 april, när åker ni?
  • Summerlove2010

Vi åker till Taormina på Sicilien, som vi blivit tipsade om av flera, efter vår vigsel i augusti. Ja, dyrt ska det tydligen vara men också otroligt romantiskt och det passar väl toppen i detta sammanhang. Vi hittade ett fint lite mindre hotell med fina rum och med tillhörande stora balkonger.

• Det stora Blå

"Superskrutt"
    En länk (kopiera och klistra): www.expedia.se/pub/agent.dll&subm=1&dsct=&dlvl=&rtmn=&rtmx=&dcty=&drid1=602597&tair1=PMO&ddpt1=&tdpt1=&drtn1=&trtn1=&ffst=0&cadu1=2&cmbt=2&qryt=8&rdct=1&mdpcid=expe.se.001.007.01.ExpediaVacationsGEOSE.Newsletter&eapid=314-30009

• Paja

CeciliaA: Vi åker 17 augusti! Då kan du ju tipsa som bara den när ni kommer tillbaka!

• CeciliaA
    Paja skrev 2010-01-14 18:15:17 följande:
    CeciliaA: Vi åker 17 augusti! Då kan du ju tipsa som bara den när ni kommer tillbaka!
    Absolut!!!!
  • fru AM

Tipsar om en riktigt bra restaurang i Cefalu: Kentia

Det är en gullig liten "sommarstad" - blir väldigt livlig på helgerna då Palermobor åker dit och roar sig men är lugn och fin i veckorna - så var det i alla fall då jag var där för några år sedan.

• Jojfre

Vi åkte med Ryanair till Trapani där vi hade bokat en hyrbil. Vi åkte sedan runt i stort sett hela ön under vår semester. Sicilien är helt fantastiskt! Jag rekommenderar att hyra en bil och åka runt på olika ställen då ingenting är det andra likt.

Den lilla bergsbyn Erice är helt magisk men för att ta sig dit är det nästan ett måste med hyrbil.

Jag rekommenderar också att åka till Syracusa som har ett otroligt vackert torg, som sägs vara Italiens vackraste, en härlig atmosfär och god mat! Det finns många mysiga små hotell överallt.

Sicilien är helt enkelt underbart och jag kommer definitivt att åka dit igen.

• CeciliaA

Åh tack för svar!! Vart ligger den restaurangen?

Låter bra att det blir lite livligt så det inte är stendött ;) Verkar ju vara en liten stad med få invånare.

Just nu längtar jag enormt mycket, iväg från sverige och stressen..

fru AM skrev 2010-01-19 13:01:25 följande:

Tipsar om en riktigt bra restaurang i Cefalu: KentiaDet är en gullig liten "sommarstad" - blir väldigt livlig på helgerna då Palermobor åker dit och roar sig men är lugn och fin i veckorna - så var det i alla fall då jag var där för några år sedan.
  • CeciliaA

Tack för ditt svar! Varken jag eller min sambo har körkort så hyra bil är inte aktuellt. Kanske tar en sväng med taxi men annars kommer vi hålla oss mest i Cefalu. För oss är det inte riktigt semester att hatta runt utan kommer nog hänga mest på beachen och ta någon tur till stan och shoppa lite..

Jojfre skrev 2010-01-19 13:14:50 följande:
    Vi åkte med Ryanair till Trapani där vi hade bokat en hyrbil. Vi åkte sedan runt i stort sett hela ön under vår semester. Sicilien är helt fantastiskt! Jag rekommenderar att hyra en bil och åka runt på olika ställen då ingenting är det andra likt. Den lilla bergsbyn Erice är helt magisk men för att ta sig dit är det nästan ett måste med hyrbil. Jag rekommenderar också att åka till Syracusa som har ett otroligt vackert torg, som sägs vara Italiens vackraste, en härlig atmosfär och god mat! Det finns många mysiga små hotell överallt. Sicilien är helt enkelt underbart och jag kommer definitivt att åka dit igen.
  • fru AM

kartlänk till restaurangen: maps.google.se/maps/place&sourceid=chrome&um=1&ie=UTF-8&q=resturang+kentia+cefalu&fb=1&gl=se&hq=resturang+kentia&hnear=cefalu&cid=3998222315049811411

(kom ihåg att spana in den snygge krögaren - Nicola - eller ja, han var snygg för några år sedan i alla fall )

Svar på tråden tips om bröllopsresa till Sicilien