• Sörön10

en tärna, tre bestmen - konstigt??

Tycker ni det vore konstigt??

Om jag har en tärna och M2B har tre snubbar med sig??

• Svar på tråden en tärna, tre bestmen - konstigt??
  • FramtidaFruSandberg

nej, det funkar väl alldeles utmärkt om ni vill ha det. Språkpolisen i mig måste dock säga att ni antagligen har marskalkar och inte bestmen (som är en anglosaxisk sed och man bara har en av)

• 2010vinter

Vi har två tärnor och en marskalk.

• Eleonor2010

vi kommer ha 3 tärnor och en bestman så tycker det omvända är helt ok också

• Nordiskbrud

Och vi har en tärna men ingen marskalk M2b´s bror tackade först ja - sen nej och min blivande vill inte fråga någon annan. Men det känns lite kontigt att vi "bara" har tärna...

• KatjaB

jag har två tärnor och min blivande en marskalk.

• Evillina

Oj jag har aldrig tänkt tanken. Jag skulle bara vilja ha en av varje. Hmm. =) Men det är ju jag det.

• Sörön10

saken är att min m2b inte kan välja! :P men det verkar vara "ok" då iaf! haha

• Trollmor 86

Jag tycker det viktigaste är att det ska kännas rätt för er. Strunta i vad andra tycker. Det är er dag och ni har den som ni själva vill! =D

• Sörön10

tack, ja så känner jag också! vill inte behöva addera folk som jag inte känner mej bekväm med i stressade situationer, och heller inte tvinga min blivande att göra val han inte känner sig bekväm med! =)

• Maalina

Jag tycker att det är lite dumt.. Du säger att han inte vill välja, men ibland får man faktiskt ta ett beslut.. Genom att inte välja någon så väljer han ju alla vilket gör rollen som bestman ganska intetsägande och meningslös..

Svar på tråden en tärna, tre bestmen - konstigt??