• 0Maria0

Vita eller hudfärgade, strumpbyxor eller stay ups...?

Den 28 augusti är det dags för oss, klänningen är köpt, skorna beställda, jag har ungefär koll på underkläder, men hur gör man med strumpbyxor...?
    Jag har ingen aning om vad jag ska köra på - vad ska ni ha/hade ni...?
    Hudfärgade? Vita? Stay ups? Vanliga strumpbyxor? Inget?

(För egen del behöver jag inte typen som "håller in och lyfter upp", det fixar klänningen...)

• Svar på tråden Vita eller hudfärgade, strumpbyxor eller stay ups...?
  • Andreas flicka

Vad ska du ha för skor? Om du ska ha öppen tå kan du ju inte ha stumpyxor, i alla fall strumpnyxor inte med stängd tå.

• neamano

Jag hade hudfärgade stay-ups från Lindex, sådana supertunna. Det syntes inte att jag hade något på benen överhuvudtaget. Eftersom jag inte var så solbränd på benen så såg det ut som en lätt solbränna tyckte jag.

• VanessaB

Har samma funderingar. Har tänkt mig att ha strumpebandshållare med stayups. Vill ha underkläderna i vitt men inte själva strumpbyxan. (ska vara hudfärgad) Finns det egentligen?!

• Heloise

Jag gifte mig 25 juli och körde på bh och trosor enbart, inga stumpbyxor eller stay ups. Men skulle jag haft det så hade jag valt stay ups som är supertunna och hudfärgade.
    Vita strumpbyxor/ stay ups är bland det fulaste jag vet. Jag älskar vita underkläder men inte strumppbyxor*ryser*.
    Jag vet att det finns hudfärgade stay ups/strumpor med vit spetskant, det är ju fint.

• 0Maria0

Skorna har stängd tå, så det är lugnt på den fronten...
    Lutar åt stay ups, eftersom jag inte behöver strumpbyxor - ibland har jag såna där som lyfter och håller in... Och jag håller med dig Heloise, vita är kanske inte riktigt i min smak heller... Frågan är bara hur kombon vita trosor och hudfärgade stay ups ser ut - mannen kommer ju i alla fall att se det så ett litet tag! :)

• CeKe

Jag har samma huvudbry som du. Och så är jag inte överförtjust i vita stayups och hudfärgade passar inte så bra till torsoletten... Jag skulle vilja ha hudfärgade med vita "band el spets" upptill! Men var 17 hittar man sådana?? Ska ha vita underkläder och strumpeband...

• Trasan99

Jag tänker köra stay ups. Jag har testat strumpebandshållare, men de lossar så lätt, vill inte riskera det på min bröllopsdag. Och stay ups är ju ganska mycket sexigare när sedan klänningen åker av....

• happytoaster

www.figleaves.com

Här finns snygga stay ups som är hudfärgade med vit kant och massa snygga underkläder.

• Andreas flicka

Oj, vilken bra sida!

• CeKe

Wow, tackar =)

happytoaster skrev 2009-12-25 22:14:24 följande:
    www.figleaves.comHär finns snygga stay ups som är hudfärgade med vit kant och massa snygga underkläder.
  • BlackWIngedAngel

Det var väldigt märkligt uttryckt måste jag säga. Man KAN ha precis vad man VILL, även strumpbyxor i skor med öppen tå! Det är ju helt och hållet en smaksak. Bättre strumpor på öppen sko än fula tår som sticker ut, säger jag!

Andreas flicka skrev 2009-12-23 16:07:59 följande:

Vad ska du ha för skor? Om du ska ha öppen tå kan du ju inte ha stumpyxor, i alla fall strumpnyxor inte med stängd tå.
  • minimis

LÄTT hudfärgade stay ups om man ska ha några! :) Abolut inte vitt, känns lite väl mycket 80...

• Andreas flicka

Klart att man får bestämma själv, men en av de fulaste stilmissarna jag vet är när folk har hudfärgade strumpbyxor i skor med öppen tå, så att man ser sömmen fram eller ännu värre tåförstärkningen.... *urk*

Hur kan det vara finare med ihoptryckta tår i en strumbyxa fram i ett par snygga skor, än vanliga hederliga tår? Och så hemska fötter har inte de flesta...

• BlackWIngedAngel

Vem har bestämt att det är en stilmiss då? Om tårna blir ihoptryckta av strumpbyxorna så måste du använda en ganska ovanlig modell.

Du frågar en fotfobiker. Jag tycker att alla tår är hemska. ;)

Andreas flicka skrev 2010-01-07 00:12:27 följande:

Klart att man får bestämma själv, men en av de fulaste stilmissarna jag vet är när folk har hudfärgade strumpbyxor i skor med öppen tå, så att man ser sömmen fram eller ännu värre tåförstärkningen.... *urk* Hur kan det vara finare med ihoptryckta tår i en strumbyxa fram i ett par snygga skor, än vanliga hederliga tår? Och så hemska fötter har inte de flesta...
  • Andreas flicka

Tja, vem bestämmer vad vi har på oss? För majoriteten av oss (genom hm) modehusen i Europa och USA. Tror att jag nästan aldrig har sett en modebild där modellen har hudfärgade strumpbyxor i skor med öppen tå.

Vad är meningen med att ha skor med öppen tå om man har hudfärgade strumpyxor som sticker fram i öppningen? Särskilt underligt är det när man har målat tånaglarna och färgen liksom mattas av den hudfärgade strumpan...

Ok, man kanske är ursäktad som fotfobiker

(Frågan är hur man kan ha så mycket att säga om detta ämne haha!)

• Chrizzy

vem säger att man måste ha massor med underkläder, bh och stay ups under vigseln?? det syns ju inte i alla fall ( åtminstone inte för oss som har traditionella långa brudklänningar)...det viktigaste är ju att man känner sig snygg och sexig för sin man sen när man blir ensamma på kvällskvisten

• 0Maria0

Haha, det hade varit något - kommando under brudklänningen!
    Men jag hade inte vågat...plus att jag behöver ha bh för att fylla ut klänningen lite; tanken på bh och nothing else är kanske...för mycket... Då blir det snyggare med hela paketet; stay ups, snygga trosor och bra bh...

Svar på tråden Vita eller hudfärgade, strumpbyxor eller stay ups...?