• HannaLuz

fotograf i Skåne???

Hej alla!

Jag har ett (som det känns just nu) stort problem. Vi hittade en amatörfotograf som vi verkligen gillade, men hon visade sig vara upptagen precis när vi ska gifta oss, osis. Så nu till problemet, vi saknar fotograf. Är det nån som har några bra förslag. Vi gifter oss mellan Eslöv o Lund, så helst skulle fotografen vara från de västra trakterna av Skåne. Snälla hjälp!

• Svar på tråden fotograf i Skåne???
  • Wille Jr

Kolla vad jag hittade i 2st trådar vad ÄlskadeSandra skriver.
    Pinsamt Albin : )

"När jag och min man gifte oss vid vårt torp i Falsterbo använde vi oss av Albin Karlsson från www.pixelbyran.com
    Bilderna blev jätte bra samt att både Albin och hans assistent var riktigt trevliga"
    ÄlskadeSandra

ÄlskadeSandra
    "En fotograf som är riktigt bra i de trakterna är Albin Karlsson från www.pixelbyran.com
    Han fotograferade mitt bröllop i Södra Möckleby kyrka förra sommaren"

• ConnyD

finns ganska gott om hobbyfotografer i skåne. lägg in en annons på fotosidan.se så hittar du säkert en eller flera att jämföra.

• Grodfrun

Mitt tips ar att leta bland medlemmar i Svenska Fotografers Forbund och/eller Portrattfotografernas Yrkesforbund. Finns pa natet :)

• ConnyD

Just Albin från pixelbyrån skulle jag nog undvika, det verkar som om de enda som rekomenderar honom är han själv. verkar inte finnas en enda riktig kund här som har anlitat honom. Visst han e kanske en duktig fotograf men det känns inte helt bra att han så uppenbart försöker lura sina tänkta kunder. jag hade nog anlitat någon som är ärligare.

Svenska fotografers förbund och porträttfotografernas yrkesförbund är nog ett bra tips om man söker yrkesfotografer. priserna ligger antagligen lite högre men man får oftast vad man betalar för. såklart finns det nitlotter bland yrkesfotograferna med men man får kolla in deras portfolio och framförallt träffa fotografen i god tid innan så man kan få en uppfattning om han/hon. Det gäller att det ska kännas bra både med den levererade varan och personkemin.

angående fotografering före eller efter vigseln så är det lika vanligt med bägge. Jag har mest gjort fotograferingar efter vigseln men när det diskuterats i andra trådar här så ser man att det e lika vanligt med före. det finns fördelar med bägge varianterna.

Före vigseln har man både smink, hår och kläder i ordning. framförallt små brudnäbbar har ännu inte hunnit göra om sin klädsel. Gästerna behöver inte vänta på brudparet.

efter vigseln är man oftast mindre nervös vilket kan göra bilderna mer avslappnade, man behöver inte ha vigselringen på utan att vara vigd än, och man minskar stressen innan vigseln då man ska hinna med massor och en fotografering tar en del tid som man kanske inte har. stress är inte bra vid fotograferingen.

Hoppas detta var lite nyttigt i alla fall.

• HannaLuz

Det var i grevens tid, jag hade verkligen inte hört nånting om Albin Karlsson innan. Han besökte oss i lördags och drog en historia om att Caroline Jacobsen brukade skick sina kunder till honom och att hon brukade rekommendera honom. Efter alla de varningar jag fått igår både via detta forumet och via min mejl så började jag fatta misstankar. Hade en mejlkonversation med Caroline idag och det vsar sig att hon definitivt inte rekommenderar honom. Hon hade fått kunder som Albin Karlsson fotat,och som vill ta om bröllopsbilderna hos henne för att de inte var nöjda med hans bilder. Boka altså inte Albin Karlsson, jag känner mig grundlurad.

• ConnyD

hoppas det tillslut löser sig för er.

• Blivandefrueriksson

Hannaluz bra att du tog kontakt med henne så du fick reda på det. så lågt med att den "tjejen" som rek han har inte kvar sin sida.

• Johanna Lund

Vi ska ha Caroline, men hon brukar vara upptagen ganska lång tid innan. Vi ska ha ett möte nu i mars med henne. Men vi ska inte gifta oss förrens maj 2011 och vi har det mesta prel.bokat. När vi bokade lokal, bandet och fotograf var de uppbokade n hel del även 2011.

Caroline tror jag har två duktiga kollegor.
    Du kan ju höra vem hon rekommenderar.

• annab10

När vi gifte oss förra året fick vi via en bekant kontakt med ett par som har studio och fotograferar bl.a bröllop. De är hur trevliga som helst och är inte alls så dyra. Han är duktig och kunnig inom sitt område. Vi ordnade med så att vi fick "skräddarsytt" vårt paket. De bor i Småland men kommer från Skåne, så jag tror (vet ej) men de kan alla gånger ta sig till Skåne med (vet att de har släkt där i alla fall)- ta gärna kontakt med dem och hör efter, deras hemsida är i alla fall www.studiomix.se (en del av våra bilder finns där att beskåda)
    /Anna

Svar på tråden fotograf i Skåne???