• Eileme

Dela med er...

Hej alla!

Jag längtar själv som en galning efter att få en förlovningsring av min kära sambo.
    Därför hänger jag mycket här inne på BT för att få drömma mig bort lite...

Kan ni inte dela med er av era förlovningsberättelser så att jag har något att fördriva tiden med i min längtan??

• Svar på tråden Dela med er...
  • FramtidaFruSandberg

Min sambo friade i somras (efter över 6 år tillsammans) i Budapest när vi var på tågluff. Han sa att vi hade påbörjat den här resan tillsammans och att han ville påbörja en ännu längre resa tillsammans med mig. Sen gick han ner på knä. Det tog mig en liten stund att få tillbaka talförmågan, men sen sa jag ju självklart ja!

• Eileme
    FramtidaFruSandberg skrev 2009-12-16 20:12:22 följande:
    Min sambo friade i somras (efter över 6 år tillsammans) i Budapest när vi var på tågluff. Han sa att vi hade påbörjat den här resan tillsammans och att han ville påbörja en ännu längre resa tillsammans med mig. Sen gick han ner på knä. Det tog mig en liten stund att få tillbaka talförmågan, men sen sa jag ju självklart ja!
    Åhh, vad härligt :)
    Grattis!!
  • KatjaB

jag friade själv.. mitt frieri kan du läsa om i min presentation

• Eileme
    KatjaB skrev 2009-12-16 21:04:22 följande:
    jag friade själv.. mitt frieri kan du läsa om i min presentation
    Vad mysigt!
    Och härligt att allt gick så bra!!
    Grattis till er :)
  • Superstarfia

Min karl friade äntligen efter några års väntan...
    Eftersom han bestämde sig för att fria på sommaren hade han svårt att få tag på en guldsmed som jobbade mitt under högsommaren.. Och mitt eviga tjat gjorde nog inte saken bättre...

En lördag bestämde han sig för att vi skulle ha en heldag i Stockholm.. Vi började med ett mysigt besök hos hans bror, fortsatte till nordiska museet där det fanns en bröllopsutställning, Sen bar det av till gröna lund där han prompt skulle åka kärlekstunneln, han placerar mig längst bak i stocken och sätter sig mittemot mig, en bit in i tunneln börjar han berätta hur fantastisk jag är, hur mycket han älskar mig och att han inte vill leva utan mig.. Å så plockar han fram en hjärtformad ask ur kavajfickan och ställer den magiska frågan.. jag kunde inte annat än att snyfta fram ett JAAAAAA!!.. ;)

• Blivande Mrs Berg

Hej,

jag håller tummarna för att din ring kommer snart. Min sambo friade till mig nu i november efter två år tillsammans. Vi har precis köpt hus tillsammans och flyttat 35 mil bort från vår hemstad. Jag hade verkligen inte förväntat mig att han skulle fria ännu. Det ringde på dörren strax efter att vi flyttat in och jag bad min sambo öppna. Han svarade att det var till mig.. ???? jag öppnade iaf och utanför stod ett blombud med två buketter. Jag öppnade den "lilla" först som var en stor bukett röda blommor och rosor, i fanns ett kort där det stod jag älskar dig. Blev otroligt glad och frågade varför jag fick blommor, och han svarade för att du är så underbar och för att jag älskar dig. Jag frågade varför jag skulle få två. Han sa du får öppna och se. Jag öppnade och 10 st gigantiska rosor på 1 meter, i fanns ett kort där det stod "så jag skulle vilja veta..." Jag tittade frågande på honom och han gick ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom! jag hann svarar att det är klart jag vill innan jag började gråta och hoppas om vart annat. det var en obeskrivlig lyckokänsla. Efteråt berättade han att han bestämt sig för att fria ett halv år innan men han har funderat över hur han vill fria. Han hade övervägt allt från Västindienresa till helikoptertur och jag vet inte allt. TIll slut vaknade han på morgonen och kände att allt i livet kändes underbart och perfekt och att det passade oss bäst att fria på en sådan dag och att formerna för det inte spelade så stor roll och jag kan inte annat än att hålla med! Det var det perfekta frieriet och jag kunde inte vara lyckligare! Återigen, jag håller tummarna för dig!

• sandraniklas

Niklas o jag förlovade oss på våran årsdag, Vi vart vi 2, 24 janurai 01, förlovade oss 24 januari 04... o då var de niklas som överraskade med ringar :)

Niklas o jag har alltid sagt att vi ej behöver gifta oss...vi har väl inte pratat så mycket om de under våra år tillsammans... Men nu på sistone så har jag börjat känt att jag skulle vilja gifta mig med Niklas, vi har ju 3 barn ihop o de skulle vara underbart att få gifta oss...O tydligen så har Niklas tänkt i samma visa som jag ;)
    För när Rocky föddes den 10 augusti, då bestämde han att han skulle fria till mig. Men han ville göra de på ett speciellt sätt. O de gjorde han kan ja lova. På dopet den 21 november så ställer han sig ner på knä o friar mitt under dopet, inför 40 personer. Ingen visste någonting. jag hade inte en aning om att ha skulle fria.. Jag vart så underbart glad...tårarna bara sprutade på mig o på flera i församlingen...

• didis

Åh, vad romantiska ni är allihopa!

Maken friade första gången för sisådär 17-18 år sedan men jag tyckte vi hade bättre saker att göra för pengarna...

Frågan har kommit upp vid ett flertal tillfällen, i ärlighetens namn är det den juridiska biten vi velat ha + fest förståss!

När vi så upptäckte att vår 20-årsdag inföll på en lördag i våras var det "nu eller aldrig", snart är ju barnen giftasgamla!

Något regelrätt romantiskt frieri har det aldrig varit tal om - för mig är faktiskt romantiken rätt frikopplad från äktenskap. Romantiken är mellan mig o maken och äktenskapet är mellan oss och skatteverket, ungefär.

• Chris24

Åh vad ni alla är söta med era historier!

"Love is in the air.."

Snart kommer Mirey in här och berättar sin Paaaaris historia ska ni se

• Mirey

Hahaha tack Chris för den fina öppningen =D

Helt underbara historier här inne!

Min friade i Paris i Notre Dame. Han överraskade mej med en weekend dit o tog fram ringen i kyrkan o sa att han verkligen såg fram emot att spendera sitt liv med mej! Kolla min blogg här på BT för mer detaljer!

Hoppas du får din ring snaaart!!

• Korallbruden

Jag fick ett konstaterande. Ingen fråga... finns i min presentation

• Sebastiána
    didis skrev 2009-12-17 09:40:43 följande:
    Romantiken är mellan mig o maken och äktenskapet är mellan oss och skatteverket, ungefär.

Kanske skulle man bjuda någon från skatteverket på festen hihi.
  • FramtidaFruSandberg
    Korallbruden skrev 2009-12-17 15:08:15 följande:
    Jag fick ett konstaterande. Ingen fråga... finns i min presentation
    Ha, ha. Det var en härligt minne som frieri
  • Liina86

Min pojkvän och nyblivna sambo Mattias friade till mig i september under en weekend på Mauritzbergs slott. Vi satt på en brygga och tittade ut över Bråviken när han började säga hur fantastisk jag är och hur mycket han älskar mig. (Trög som jag är så fattar jag fortfarande ingenting, han brukar ju säga snälla saker) Sen tar han fram en ask ur fickan, tar upp en ring ur den och frågar om jag vill gifta mig med honom. Jag blev så förvånad att det kändes som en evighet innan jag fick tillbaka talförmågan och kunde svara ja!

Nu är bröllopsförberedelserna i full gång trots att vi inte gifter oss förrän den 2:a juli 2011. Jag riktigt längtar!

• Eileme

Åhhh, vad många underbara historier det trillat in här medan jag var på jobbet

Stort grattis till er alla!!

För att öka späningen lite så kan jag säga att jag har jag en liten liten aning om att min ring kan komma väldigt, väldigt snart...

Cliffhanger!

• CeKe

Vår lilla historia finns under min presentation

• didis
    Sebastiána skrev 2009-12-17 15:12:28 följande:
    Kanske skulle man bjuda någon från skatteverket på festen hihi.
    Nja, jag tycker nog att de har tillräcklig del i mitt liv som det är!

Åtminstone är känslan att jag ensam har betalat hela skatteverkets julfest flera gånger om...

Svar på tråden Dela med er...