• Cltsp

Tips och idéer för bröllopsfotona

Hej alla kreativa och hjälpsamma på BT :)

Vi väntar på att få våra foton i större format från fotografen. Under tiden har jag lekt lite med fotona i redigeringsprogram...

Vårt dilemma är att vi inte riktigt kan bestämma oss hur vi ska göra med fotona. Vill gärna göra på något roligt och kreativt sätt eftersom det känns lite tråkigt att bara rama in fotona som de är och hänga upp på väggen.

Personligen gillar jag "poster" stilen på canvas. Har två foton i galleriet där jag redigerat på det viset (det fotot där det står café över oss och ett från lokalen i lite ljusare färger). Svart vitt kan ju också vara snyggt.

Vad tycker ni?? Hur har ni tänkt göra?

Hit me with ideas!

• Svar på tråden Tips och idéer för bröllopsfotona
  • Soon Mrs Mack

Jag hade nog tankt ha lite av bada. Bade ett "vanligt" album och kanske nagra bilder inramade, men ar nog inne pa samma spar som dig, tankte gora en svart/vit forstoring i canvas stil...
    TYcker svartvit ar sa otroligt vackert!

Ska visserligen se till att ganga mig forst och ta bilderna.. men det ar tanken nar vi val kommer dit..

• lexiwed

Jättefina bilder! Tycker oxå om canvas och posters, blir lite roligare än glansiga foton i guldram....
    Vilket redigeringsprogram har du använt?

• Cltsp
    lexiwed skrev 2009-12-11 13:20:02 följande:
    Jättefina bilder! Tycker oxå om canvas och posters, blir lite roligare än glansiga foton i guldram.... Vilket redigeringsprogram har du använt?
    Haha precis! ;)

Jag har använt Gimp
  • sigma

Halvkolorerat är jättefint, alltså svartvitt med vissa detaljer i softad färg, det är svårt att göra i ett vanligt redigeringsprogram men fotografen kan säkert hjälpa er =)

• Cltsp
    sigma skrev 2009-12-11 13:37:37 följande:
    Halvkolorerat är jättefint, alltså svartvitt med vissa detaljer i softad färg, det är svårt att göra i ett vanligt redigeringsprogram men fotografen kan säkert hjälpa er =)
    Ja det vore ju fint! Tack för tipset :)
  • Sebastiána
    sigma skrev 2009-12-11 13:37:37 följande:
    Gillar också det. Jag har tänkt att göra så med något av våra foton, alltså där hela bilden är svart-vit men några detaljer i färg. Det är ganska enkelt att göra i PhotoShop.
Svar på tråden Tips och idéer för bröllopsfotona